post image

سرویس VPNLite ایرانسل در خدمت شرکت معدنی آهن آجین!

چرا شرکت معدنی آهن آجین، سرویس VPNLite ایرانسل را به‌عنوان یک شبکه اختصاصی امن انتخاب کرد؟


در سال‌های اخیر، آمار حملات سایبری به شرکت‌ها، افزایش چشمگیری داشته است.  تحقیقات نشان می‌دهند که به‌طور متوسط ۴۳ درصد از کسب‌وکارهای کوچک، هدف این گونه حملات قرار می‌گیرند. این موضوع کسب‌وکارها را به سمت استفاده از راهکارهای امنیتی قدرتمندی هم‌چون سرویس‌های VPN سازمانی ترغیب کرده است. بنابراین امروزه VPN یا همان شبکه‌های خصوصی مجازی (Virtual Private Networks) تبدیل به یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کسب‌وکارها شده‌اند. این شبکه‌های امن با فراهم کردن بستری مناسب برای انتقال سریع و امن اطلاعات، بخش بسیار بزرگی از دغدغه‌های کسب‌وکارهای امروزی را در بحث امنیت داده برطرف می‌کنند.

شرکت معدنی آهن آجین یکی از مجموعه‌هایی است که به‌منظور برطرف کردن نیاز خود به یک شبکه امن و اختصاصی، تصمیم به استفاده از سرویس VPNLite راهکارهای سازمانی ایرانسل گرفت. در این مقاله قصد داریم شما را با چالش‌های این مجموعه و نقش سرویس شبکه امن همراه VPNLite در برطرف کردن آن‌ها آشنا کنیم.

معرفی شرکت معدنی آهن آجین

/wp-content/uploads/2022/09/333-e1662785042815.jpg

شرکت معدنی آهن آجین به‌عنوان یکی از بزرگترین پیمانکاران استخراج معادن روباز کشور فعالیت خود را در سال ۱۳۷۳ آغاز و تا کنون بالغ بر ۶۳۰ میلیون تن عملیات باطله‌برداری و استخراج ماده معدنی و همچنین ۳۰ میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی را در سد های مخزنی و رسوب‌گیر سراسر کشور اجرا کرده است.

این شرکت در سال ۱۳۹۳ در راستای بهبود مستمر فرآیندهای کاری خود، موفق به استقرار یک سیستم مدیریت یکپارچه و پیاده‌سازی استانداردهای مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مجموعه خود شد. بر همین اساس، مهم‌ترین ارکان این شرکت شامل توجه جدی به محیط زیست، بهبود مستمر فرآیندها و اولویت‌دهی به نیروی انسانی می‌شوند و جلب رضایت حداکثری کارفرمایان، اصلی‌ترین خط مشی این مجموعه را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر، شرکت معدنی آهن آجین دارای بالاترین رتبه پیمانکاری در رشته‌های کاوش‌های زمینی، آب و صنعت و معدن از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.

 

چالش‌های شرکت معدنی آهن آجین در بحث شبکه امن همراه

شرکت معدنی آهن آجین، به‌منظور پیش‌برد پروژه‌های متعدد خود در نقاط مختلف جغرافیایی کشور و تبادل امن اطلاعات مالی و فنی به یک شبکه اطلاعاتی اختصاصی نیاز داشت. در راستای برطرف نمودن این نیازمندی، از سرویس شبکه اختصاصی چندین مجموعه استفاده کرد؛ اما اکثر این سرویس‌ها مجموعه معدنی آجین را با مشکلات متعددی هم‌چون عدم‌پوشش ارتباطی در تمامی نقاط و دشواری و هزینه‌های بالای استقرار و نگهداری سرویس روبه‌رو کرده بود.

مدیران مجموعه پس از جست‌وجو و بررسی‌های متعدد با سرویس VPNسازمانی ایرانسل آشنا شدند و تصمیم گرفتند تا از این سرویس برای برطرف کردن چالش‌های ذکرشده استفاده کنند.

معرفی سرویس VPNLite راهکارهای سازمانی ایرانسل

/wp-content/uploads/2022/09/3333-e1662785113587.png

راهکار VPNLite یکی از انواع سرویس‌های VPN سازمانی ایرانسل است که با ایجاد یک شبکه WAN خصوصی و مستقل از اینترنت عمومی، بستری مناسب را برای تبادل امن اطلاعات در هر نقطه از شبکه امن ایرانسل فراهم می‌کند. بنابراین کسب‌وکارهایی با تعداد شعب جغرافیایی زیاد می‌توانند با استفاده از این سرویس که در قالب سیم‌کارت ‌های سازمانی پیاده‌سازی می‌شود، از امکان تبادل امن و پایدار اطلاعات میان شعب و دفاتر مرکزی برخوردار شوند.

از مهم‌ترین مزایای این سرویس برای کسب‌وکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وابستگی به اینترنت و پوشش جغرافیایی گسترده
  • امنیت بالا در برقراری ارتباط و عدم امکان نفوذپذیری در شبکه اختصاصی
  • امکان رصد لحظه‌ای شبکه
  • قابلیت مقیاس‌پذیری و توسعه شبکه ارتباطی مشتری
  • نصب و راه‌اندازی آسان و سریع
  • برخورداری از پهنای باند بالا
  • دارای پروتکل‌های تانلینگ (پروتکلی که امکان جابجایی امن داده‌ها از یک شبکه به شبکه دیگر را فراهم می کند) و رمزنگاری از مبدا تا مقصد

یکی از امکانات کاربردی و مهم دیگری که مشترکان سرویس VPNLite می‌توانند از آن‌ استفاده کنند، سامانه نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل یا EMP است. شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از این سامانه، به‌صورت منظم و شبانه‌روزی بر نقاط شبکه اختصاصی خود نظارت کنند و در صورت افت کیفیت سیگنال در هر نقطه از شبکه، درخواست خود را از طریق ثبت تیکت به کارشناسان ارجاع بدهند.

بیشتر بخوانید:

چرا بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای کشور تصمیم به استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل گرفتند؟

 

سرویس VPNLite  در شرکت معدنی آهن آجین

این شرکت، با هدف هماهنگ کردن بخش‌های مدیریتی، مالی، فنی و اجرایی پروژه‌ها با دفتر مرکزی در تهران، راهکار VPNLite ایرانسل را به‌کار گرفت. به‌دنبال استفاده از این سرویس، مجموعه معدنی آهن آجین موفق شد بخش زیادی از چالش‌های خود را در حوزه تبادل امن اطلاعات برطرف کند. به گفته مدیر فناوری اطلاعات و بهبود سیستم‌های این مجموعه: «در ابتدا از این راهکار به‌عنوان یک سرویس موازی و پشتیبان استفاده می‌کردیم؛ اما هم‌اکنون در بسیاری از موارد، سرویس VPNLite تنها گزینه ما برای ایجاد ارتباطات مطمئن و پایدار و راهکاری موثر در اجرای ماموریت‌های سازمانی و فعالیت‌های ضروری مجموعه به حساب می‌آید.

در حال حاضر، ما رضایت بسیار بالایی از سرویس VPNLite داریم و باتوجه با کارآیی و اثربخشی مطلوب این سرویس، درصدد برنامه‌ریزی برای توسعه و بهره‌برداری بیشتر از این سرویس هستیم. همچنین با توجه به نتیجه مطلوب این راهکار  با اطمینان خاطر این سرویس را به سایر کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنیم.»

تجربه شرکت معدنی آهن آجین، تنها یک نمونه از چندین همکاری موفق راهکارهای سازمانی ایرانسل با کسب‌وکارهای کشورمان  در بحث سرویس شبکه امن محسوب می‌شود. با مطالعه مقالات زیر می‌توانید با چند نمونه دیگر از این تجربیات موفق آشنا شوید:

سرویس شبکه امن VPNLite و موبایل سازمانی ایرانسل در شرکت توزیع برق استان البرز

تجربه شرکت توزیع برق اهواز در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

 

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد امروزه و در عصر تحول دیجیتال ، حملات سایبری تهدیدی غیرقابل‌انکار برای کسب‌وکارها محسوب می‌شوند. بنابراین ضعف‌های امنیتی و اجتناب مدیران از به‌کارگیری راهکارهای شبکه امن، می‌تواند هزینه‌های جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها در پی داشته باشد. مجموعه راهکارهای سازمانی ایرانسل با فراهم کردن سرویس‌های VPN سازمانی متنوع، این امکان را برای کسب‌وکارها  فراهم می‌کند تا با توجه به بودجه و نیازمندی‌های خود، از یک بستر مقرون‌به‌صرفه و امن برای تبادل اطلاعات بهره‌مند شوند.

برای آشنایی بیشتر با این سرویس می‌توانید به صفحه اختصاصی شبکه امن همراه VPNLite در وب سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل سر بزنید. همچنین از طریق ارسال ایمیل به آدرس  EB@mtnirancell.ir  می‌توانید مشاوره و اطلاعات بیشتری را در خصوص سایر سرویس‌های ما دریافت کنید.

 

منبع:

https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2020/01/07/why-have-vpns-become-so-important-to-corporations/?sh=1beb6d8b7462

5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29566

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 26082

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8212