مدیریت جامع سیم کارت های سازمانی

دسترسی به سامانه
خانه سامانه‌های سازمانی ایرانسل من سازمانی

پورتال «ایرانسل من سازمانی» برای سهولت استفاده و مدیریت سیم‌کارت‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها طراحی شده است. این سامانه، ابزارهایی جامع و پیشرفته برای مدیریت حساب‌ها، خرید بسته‌ها، صورت‌حساب‌ها و دیگر خدمات سازمانی در اختیار مدیران کسب‌وکارها قرار می‌دهد. پنل ایرانسل من سازمانی، مدیران سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا از امکانات متنوعی مانند اطلاع از جزئیات اعتبار سیم‌کارت‌ها، خرید و مدیریت بسته‌های اینترنتی، دریافت گزارش‌ از سیم‌کارت‌ها، مدیریت حساب چندکاربره، مشاهده و پرداخت صورت‌حساب‌ها، دریافت فاکتور و سایر قابلیت‌های کاربردی بهره‌مند شوند.

notebook_pc

مدیریت حساب سیم‌کارت‌های سازمانی

کلیه مشترکان سازمانی می‌توانند با استفاده از «ایرانسل من سازمانی»، مدیریت سیم‌کارت‌های سازمانی خود را به ساده‌ترین و کارآمدترین شکل ممکن انجام دهند :

تنها مدیران پرونده (profile manger) شرکت‌ها می‌توانند وارد این پورتال شده و از امکانات ایرانسل من سازمانی استفاده کنند.

شرکت‌ها می‌توانند از طریق تماس با مرکز تماس مشترکان سازمانی ایرانسل از شماره مدیر پرونده سازمانی مطلع شوند. برای این منظور کافیست با شماره 714 از خطوط ایرانسلی یا شماره 09377140000 از سایر خطوط تماس بگیرید.

ایرانسل من سازمانی

در بخش «مدیریت حساب و سیم‌کارت‌ها»، مدیر پرونده می‌تواند به راحتی تمامی حساب‌ها، تعداد سیم‌کارت‌های زیرمجموعه هر حساب و نوع هر حساب (دائمی یا اعتباری) را مشاهده کند:

  • مدیریت حساب‌ها
    • مشاهده تعداد سیم‌کارت‌ها و نوع حساب (دائمی/اعتباری)
    • جست‌وجو و فیلتر حساب‌ها براساس نام، شماره حساب و نوع
  • مدیریت سیم‌کارت‌ها
    • مشاهده وضعیت سیم‌کارت‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها
    • مشاهده اطلاعات سیم‌کارت (تاریخ فعال‌سازی، APN، رومینگ، PUK)
    • مسدود کردن و رفع مسدودی سیم‌کارت‌ها
    • تهیه و دانلود گزارش سیم‌کارت‌ها
  • پرداخت و دریافت صورت‌حساب (حساب‌های دائمی)
    • دریافت صورت‌حساب‌های ۶ دوره گذشته
    • پرداخت بدهی هر سیم‌کارت یا تسویه بدهی حساب
  • مدیریت اعتبار سیم‌کارت‌ها و بسته‌ها
    • مشاهده و خرید بسته‌های فعال
    • مشاهده و افزایش اعتبار سیم‌کارت‌های دائمی

در بخش «خرید بسته»، امکان خرید بسته‌های اینترنت (Data)، تماس (Voice)، ترکیبی (Combo)، رومینگ (Roaming) و چندکاربره (Shared) برای سیم‌کارت‌های سازمانی وجود دارد.

  • انتخاب بسته و اعمال فیلتر براساس زمان و حجم
  • جست‌وجوی شماره سیم‌کارت
  • ارسال خودکار فاکتور به ایمیل مدیر پرونده
  • مشاهده و دانلود فاکتور در منوی «تاریخچه»

در این بخش، کاربر می‌تواند از امکاناتی مانند مدیریت حساب‌های چندکاربره و شارژ پیشرفته بهره‌مند شود.

  • مدیریت اینترنت اشتراکی و حساب‌های چندکاربره (Shared Accounts)
    • خرید بسته اشتراکی برای سرشاخه و اشتراک‌گذاری با زیرشاخه‌ها (محدود یا نامحدود)
    • مشاهده و به‌روزرسانی جزئیات هر سرشاخه و زیرشاخه، از جمله باقی‌مانده بسته و خرید بسته جدید
    • اضافه کردن زیرشاخه‌های جدید به سرشاخه و مشاهده لیست شماره‌های زیرشاخه‌ها
    • تعیین آستانه مصرف به‌صورت محدود یا نامحدود برای زیرشاخه‌ها و مشاهده و تنظیم مجدد میزان مصرف در صورت رسیدن به سقف مصرف
    • تهیه گزارش از جزئیات زیرشاخه‌ها شامل تاریخ اضافه شدن، آستانه مصرف و میزان استفاده
  • شارژ پیشرفته
    • شارژ اتوماتیک سیم‌کارت‌های اعتباری و پرداخت خودکار صورت‌حساب حساب‌های دائمی از حساب عمومی شرکت (CGA)
    • ایجاد، ویرایش یا حذف گروه‌های جدید و تعیین مدیر گروه
    • مدیریت اعضای گروه شامل مشاهده، افزودن یا حذف سیم‌کارت‌های عضو

در این بخش کاربر می‌تواند گزارش‌های مختلف را درباره سیم‌کارت‌ها و حساب‌های چندکاربره دریافت کند.

  • دریافت و دانلود گزارش‌های «مدیریت سیم‌کارت» و «جزئیات سرویس چندکاربره» در قالب فایل اکسل
  • امکان فیلتر گزارش‌ها براساس تاریخ، موضوع گزارش، وضعیت و بازه زمانی سفارش

سوالات متداول

  • به دلیل امکان اعمال تغییرات روی کل سیم‌کارت‌ها، تنها مدیر پرونده (profile manager) مجاز به ورود به این پورتال است.
  • برای دریافت اطلاعات مدیر پرونده (نام کاربری و رمز عبور) برای ورود به پورتال ایرانسل من سازمانی، درخواست خود را مطابق با نمونه، به آدرس ایمیل EBS@mtnirancell.ir (پشتیبانی مشترکان سازمانی ایرانسل) ارسال کنید.
    خواهشمندیم قبل از ارسال درخواست به موارد زیر دقت کنید:
    • در صورت نیاز می‌توانید شماره مدیر پرونده (نام کاربری) را به شماره دیگری از مجموعه شماره‌های سازمانی خود تغییر دهید.
    • لطفاً درخواست خود را از طریق آدرس ایمیلی که هنگام ثبت‌نام اعلام کرده‌اید برای ما بفرستید.
    • لازم است نامه رسمی ارسالی، به امضای تمام صاحبان امضای شرکت رسیده باشد.
  • برای ورود به ایرانسل من سازمانی، 2 روش وجود دارد:

    • ورود به بخش مشترکان سازمانی از طریق آدرس business.irancell.ir، رفتن به منوی سامانه‌های سازمانی و انتخاب گزینه ایرانسل من سازمانی (همین صفحه)
    • استفاده از آدرس (لینک) مستقیم ایرانسل من سازمانی: https://mybusiness.irancell.ir
  • با وارد کردن شماره موبایل مدیر پرونده به‌عنوان نام کاربری و وارد کردن رمز عبور به یکی از سه روش زیر:

    • ورود با رمز عبور ثابت
    • دریافت کد یک‌بار‌مصرف از طریق موبایل
    • دریافت کد یک‌بارمصرف از طریق ایمیل

    اگر شماره مدیر پرونده را نمی‌دانید، از طریق تماس تلفنی با شماره 714 از خطوط ایرانسلی یا شماره 09377140000 از سایر خطوط با واحد پشتیبانی در ارتباط باشید.

  • بله. در صورت خرید بسته، صورت‌حساب یا رسید خرید به‌صورت خودکار به ایمیل مدیر پرونده ارسال می‌شود. همچنین، کاربران می‌توانند جزئیات انواع تراکنش‌های بانکی خود اعم از خرید بسته‌های اینترنتی‌، پرداخت قبض و افزایش سقف اعتبار را در منوی «تاریخچه» مشاهده کنند.

  • صورت‌حساب‌ها علاوه‌بر ارسال به آدرس ایمیل مدیر پرونده به محض خرید، در «تاریخچه» قابل مشاهده است و به محض آماده شدن فایل قابل دانلود نیز خواهد بود.

  • بله کاربران این امکان را دارند که علاوه‌بر دریافت صورت‌حساب به روش‌های ذکر شده، یک آدرس ایمیل اختیاری در منوی پروفایل برای دریافت صورت‌حساب معرفی کنند. بدین ترتیب فاکتورهای صادر شده علاوه‌بر ارسال خودکار به ایمیل مدیر پرونده، به آدرس ایمیل انتخابی نیز ارسال می‌شود.

  • در بخش «داشبورد» پورتال ایرانسل من سازمانی،مدیر پرونده می‌تواند به راحتی وضعیت کلی سیم‌کارت‌ها و بدهی حساب‌ها را مشاهده کند. امکانات موجود در این بخش به شرح زیر است :

    • جست‌وجوی سریع شماره برای دسترسی به جزئیات سیم‌کارت‌ها
    • امکان مشاهده خلاصه بدهی پروفایل و امکان محاسبه مجدد بدهی
    • مشاهده و شارژ موجودی حساب عمومی شرکت (CGA)
    • تنظیم هشدار موجودی برای سرویس‌های پرداخت پیشرفته
    • خلاصه پروفایل، تعداد سیم‌کارت‌ها و وضعیت آن‌ها
    • لینک به فروشگاه ایرانسل برای خرید محصولات و بسته‌های اینترنت سازمانی
  • در این بخش، کاربر می‌تواند چالش‌های خود را از طریق موارد زیر برطرف کند و همچنین از آخرین به‌روزرسانی‌ها در پورتال مطلع شود:

    • هدایت به بخش سوالات متداول برای یافتن پاسخ
    • دریافت فایل راهنمای پورتال
    • گزارش خطا از طریق ایمیل به واحد پشتیبانی