واکه؛ سيستم بی‌سیم ايرانسل

خانه محصولات و راهکارها ارتباطات یکپارچه سازمانی واکه؛ سيستم بی‌سیم

خانه

معرفی

سیستم بی‌سیم ایرانسل بستری ارتباطی برای مکالمات میان فرستنده و گیرنده به صورت غیرهم‌زمان و بدون شماره‌گیری است و کاربران را قادر می‌سازد تنها با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه به طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی یا چند رسانه‌ای (ویدیو، عکس و پیام) برقرار کنند. با استفاده از این راهکار تماس‌ها بدون تأخیر و بر بستر شبکه امن ایرانسل برقرار شده و پیام‌ها به سرعت مبادله می‌شوند. این سرویس از طریق تجهیزات اختصاصی (دستگاه‌های بی‌سیم) برای تماس‌های فرد به فرد و فرد به گروه قابل استفاده است. امنيت و سرعت بالا در برقراری تماس بدون شماره‌گیری، واکه را به راهکاری ایده‌آل برای کاربرانی که در ارتباطات صوتی و چند‌رسانه‌ای خود نیازمند سرعت، امنيت و پایداری هستند، تبدیل می‌کند. این راهکار می‌تواند در طیف وسیعی از کسب و کارها در حوزه تدارکات، حمل و نقل، تأمین امنيت و حراست و مکان‌هایی چون مجتمع‌های تجاری، فرودگاه‌ها، راه آهن، بنادر، پارکینگ‌های عمومی، فروشگاه‌های بزرگ، هتل‌ها و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

خانه

ویژگی‌ها و مزایا

  • امکان ذخیره تمامی تماس‌ها و مکالمات
  • برخورداری از مرکز کنترل کاربران و گروه‌ها با امکانات ویژه
  • امکان بهره‌گیری از GPS و رصد گروه‌های کاری بر روی نقشه آنلاین
  • امکان ارسال آنی و امن تصاویر زنده ویدیوئی، پیام و عکس به‌صورت نفر به نفر یا گروه
  • امکان ساخت گروه‌های مختلف سازمانی و ایجاد امنيت جهت جلوگیری از نشت مکالمات
  • امکان ایجاد گروه‌های کاری ویژه در یک منطقه جغرافیایی در صورت بروز بحران و همگرا کردن اهداف عملیاتی
  • عدم نیاز به راه‌اندازی شبکه جدید و اختصاصی، با تکیه بر بستر شبکه باند پهن ایرانسل با پوشش سراسری
خانه

تصاویر

PNC 370
PNC 380
PNC 550
خانه

داستان موفقیت

  • واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا)

  • نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

خانه

پرسش‌های متداول

  • تکنولوژی مورد استفاده در سرویس واکه چیست؟

    سیستم‌های بی‌سیم بر اساس مدل خود، از تکنولوژی‌هایی مانند DMR ، PMR ، Tetra و PoC استفاده می‌کنند. تکنولوژی مورد استفاده در سرویس واکه، PoC یا Push to Talk Over Cellular است که با استفاده از پوشش شبکه ایرانسل و همچنين دسترسی به شبکه پهن‌باند موبايل امکان بهره‌مندی از خدمات Push to Talk  را فراهم می‌کند.

  • مزایای تکنولوژی PoC در سرویس واکه نسبت به سایر تکنولوژی‌ها چیست؟

    • عدم نياز به برخورداری از طيف فرکانسی مجزا و اخذ فرکانس از سازمان تنظيم ارتباطات راديویی
    • عدم نیاز به پیاده‌سازی بستر ارتباطی از سوی مشتری و به طبع آن کاهش هزینه‌ها و کاهش مدت زمان راه‌اندازی به کمتر از يک هفته
    • تامین زیرساخت ارتباطی از سوی اپراتور و استفاده از این ظرفيت در کنار پوشش شبکه در کل کشور
    • کاهش هزینه‌های نگهداری برای مشتری به‌جهت نگهداری زیرساخت و سرویس از سوی اپراتور
    • قابلیت ارسال پیام‌های چندرسانه‌ای، مکالمه ویدیویی، ارسال فایل، عکس و فیلم
    • پوشش گسترده‌تر به نسبت سایر تکنولوژی‌ها و قابلیت استفاده از سرویس در تمام نقاط پوشش‌دهی اپراتور
  • میزان سطح پوشش جغرافیایی سرویس واکه چقدر است؟

    این سرویس در هر نقطه جغرافیایی که تحت پوشش سراسری شبکه ديتای ایرانسل باشد، قابل استفاده است. بديهی است خدمات پايه‌ای مبتنی بر PTT  نياز به پهنای باند بالایی ندارند، اما خدمات انتقال تصوير و يا تماس تصويری نيازمند پهنای باند بالا و پايدار است.

  • تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این سرویس چیست؟

    در سرویس‌های بی‌سیم یا Push To Talk ، تجهیزات بر اساس نیازمندی مشتری پیشنهاد می‌شود. در ساده‌ترین حالت لازم است به تعداد پرسنل یا همکاران متقاضی استفاده از این سرویس در شرکت یا سازمان مورد نظر، ترمینال‌های بی‌سیم تهیه شود.  این ترمینال‌ها در انواع مدل‌ها با قابلیت‌های متفاوت قابل عرضه هستند. لازم به ذکر است کليه ترمينال‌های ارائه شده به سيم‌کارت اختصاصی اين سرويس مجهز بوده که امکان بهره‌مندی شما را از سیستم واکه فراهم می‌کند.

  • امنیت ارتباطات در سرویس واکه چگونه است؟

    این راهکار بر روی بستر شبکه امن همراه ایرانسل پیاده‌سازی شده است که تمامی الزامات امنیتی استاندارد در آن رعایت شده است، همچنین در لایه سرویس واکه از پروتکل های TLS/SSL استفاده شده است که امنیت آن را افزایش می‌دهد.

  • آیا مشکلات و اختلالات احتمالی روی سرویس اینترنت، بر روی سرویس واکه ایرانسل موثر است؟

    خیر، با توجه به مستقل بودن شبکه اختصاصی ایجاد شده برای سرویس و عدم وابستگی آن به اینترنت، سرویس واکه ایرانسل از پایداری بالایی برخودار است.

  • آیا امکان اتصال شبکه‌های راديویی متداول مبتنی بر تکنولوژی‌های Tetra و DMR  به شبکه POC  ميسر است؟

    بله، در صورت ضرورت و چنانچه نياز مشتری به افزايش ظرفيت شبکه موجود با تکيه بر تکنولوژی POC  باشد، می‌توان با کمک Gatewayهای مناسب، نسبت به اتصال دو شبکه واکه و شبکه موجود مشتری اقدام نمود.

  • آیا امکان اتصال ترمينال‌های موجود سازمان مبتنی بر شبکه Tetra و DMR به شبکه POC ميسر است؟

    خير، ترمينال‌های شبکه POC  از تکنولوژی‌های مختص اين شبکه برخوردار است، همچنین متقاضيان اين سرويس، حتما باید از ترمينال‌های اختصاصی اين شبکه استفاده کنند.

  • هزينه‌های بهره‌مندی از اين سرويس شامل چه مواردی است؟

    متقاضيان اين سرويس، با خريد ترمينال‌های اختصاصی اين سرويس به همراه اخذ اشتراک ساليانه بهره‌مندی از خدمات اين سرويس شامل خدمات تماس، خدمات اشتراک تصوير، خدمات انتقال فايل و … می‌توانند از مزايای اين شبکه بهره‌مند شوند.

  • آيا سرويس واکه امکان ارائه سامانه ديسپچر را نيز دارد؟

    سرويس واکه در صورت خريداری لايسنس بهره‌مندی از خدمات ديسپچر، می‌تواند امکان استفاده از اين سامانه را بر روی کامپيوترهای سازمان ميسر کند. سامانه ديسپچر اين سرويس، خدمات متنوع و بی‌نظيری را در اختيار متقاضيان قرار می‌دهد.

  • راه‌های دریافت خدمات پشتیبانی و ارتباط با ایرانسل سازمانی کدامند؟

    • استفاده از سامانه EMP
    • تماس با شماره 714 از خطوط ایرانسل و 09377140000 از سایر خطوط
    • ایمیل به آدرس ebs@mtnirancell.ir
خانه

آخرین اخبار و مقالات

news

ژوئن 25, 2022

دلایل استقبال جهانی از فناوری PoC، نسل جدید بی‌سیم در کسب‌وکارها!

news

می 28, 2022

چگونه ترکیه به وسیله تکنولوژی PoC صنعت تاکسیرانی خود را متحول کرد؟

news

می 8, 2022

نقش تکنولوژی PoC در ارتقای سطح کیفی رویدادهای عربستان سعودی