معرفی سرویس واکه؛ سیستم بیسیم ایرانسل
سیستم بیسیم ایرانسل بستری ارتباطی برای مکالمات میان فرستنده و گیرنده بهصورت غیرهمزمان و بدون شمارهگیری است که کاربران را قادر میسازد تنها با فشردن و نگهداشتن یک دکمه بهطور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی یا چند رسانهای (ویدیو، عکس و پیام) برقرار کنند. با استفاده از این راهکار تماسها بدون تأخیر و بر بستر شبکه امن ایرانسل برقرار شده و پیامها بهسرعت مبادله میشوند. سرویس واکه از طریق تجهیزات اختصاصی (دستگاههای بیسیم) برای تماسهای فرد به فرد و فرد به گروه قابل استفاده است.
امنيت و سرعت بالا در برقراری تماس بدون شمارهگیری، واکه را به راهکاری ایدهآل برای کاربرانی که در ارتباطات صوتی و چندرسانهای خود نیازمند سرعت، امنيت و پایداری هستند، تبدیل میکند. این راهکار میتواند در طیف وسیعی از کسبوکارها از جمله موارد زیر، مورد استفاده قرار گیرد:
- حوزهی تدارکات
- صنایع حملونقل، فرودگاهها، راهآهن
- تأمین امنيت و حراست
- مجتمعهای تجاری، فروشگاههای بزرگ، هتلها
- بنادر و پارکینگهای عمومی
- و…
مزایا و قابلیتهای واکه؛ سیستم بیسیم ایرانسل
استفاده از واکه؛ سیستم بیسیم ایرانسل مزایای بسیاری را برای سازمانها ایجاد میکند، از جمله مهمترین این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان برقراری مکالمه امن فردبهفرد يا فردبهگروه، بدوننیاز به شمارهگيری و تنها با فشردن يک دکمه
- امکان ارسال و دریافت پیام متنی
- حذف محدودیتهای مکانی و قابلیت استفاده در هر نقطه تحت پوشش سراسری اپراتور ایرانسل
- عدم نیاز به اخذ مجوز فرکانسی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی
- امکان ارسال پیام SoS با فشردن یک دکمه و فعال شدن ارتباطی صوتی دوطرفه بهصورت خودکار
- امکان ذخیره تمامی تماسها، مکالمات صوتی، تصویری و نوشتاری
- برخورداری از مرکز کنترل کاربران و گروهها با امکانات ویژه (سامانه دیسپچینگ مرکزی)
- امکان بهرهگیری از GPS و رصد گروههای کاری بر روی نقشه آنلاین
- امکان ارسال آنی و امن تصاویر زنده ویدیوئی، پیام و عکس به نفرات و گروهها
- امکان ساخت گروههای مختلف سازمانی و ایجاد امنيت جهت جلوگیری از نشت مکالمات
- امکان ایجاد گروههای کاری ویژه در یک منطقه جغرافیایی و همگرا کردن اهداف عملیاتی گروههای مختلف درصورت بروز بحران
- عدم نیاز به راهاندازی شبکه جدید و اختصاصی، با تکیه بر پوشش سراسری شبکه باند پهن ایرانسل
در ادامه نیز میتوان به برخی از مزایای ایجادشده توسط این سرویس اشاره کرد:
- افزایش امکان جابهجایی نیروی کار
- مدیریت سازمانی انعطافپذیر
- مدیریت قدرتمند و کارآمد اطلاعات
- عدم محدودیت در استفاده از فضای فرکانسی
- ظرفیت بالا در ساخت گروهها و سیستمهای کاری
- کاهش هزینههای راهاندازی شبکه
چنانچه شما نیز از مشترکان سازمانی ایرانسل و خواستار استفاده از این سرویس در سازمان خود هستند، جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم بیسیم ایرانسل، فرم بالا را پر کرده و در آخر روی دکمه ثبت کلیک کنید. تیم واحد پشتیبانی سازمانی ایرانسل، در کوتاهترین زمان ممکن با شما ارتباط خواهند گرفت. همچنین میتوانید برای دریافت مشاوره جهت انتخاب راهکار مناسب از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در تماس باشید.
تصاویر
پرسشهای متداول
-
تکنولوژی مورد استفاده در سیستم بیسیم ایرانسل چیست؟
سیستمهای بیسیم بر اساس مدل خود، از تکنولوژیهایی مانند DMR ، PMR ، MCPTT و iDEN استفاده میکنند. تکنولوژی مورد استفاده در سرویس واکه، PoC یا Push to Talk Over Cellular است که با استفاده از پوشش شبکه ایرانسل و همچنين دسترسی به شبکه پهنباند موبايل امکان بهرهمندی از خدمات Push to Talk را فراهم میکند.
-
مزایای تکنولوژی PoC در سرویس واکه نسبت به سایر تکنولوژیها چیست؟
برخی از مهمترین مزایای بهکارگیری فناوری POC در واکه؛ سیستم بیسیم ایرانسل عبارت اند از:
- امکان ذخیره تمامی تماسها و مکالمات
- برخورداری از مرکز کنترل کاربران و گروهها با امکانات ویژه
- امکان بهرهگیری از GPS و رصد گروههای کاری بر روی نقشه آنلاین
- امکان ارسال آنی و امن تصاویر زنده ویدیوئی، پیام و عکس بهصورت نفربهنفر یا گروه
- امکان ساخت گروههای مختلف سازمانی و ایجاد امنيت جهت جلوگیری از نشت مکالمات
- امکان ایجاد گروههای کاری ویژه در یک منطقه جغرافیایی در صورت بروز بحران و همگرا کردن اهداف عملیاتی
- عدم نیاز به راهاندازی شبکه جدید و اختصاصی، با تکیه بر بستر شبکه باند پهن ایرانسل با پوشش سراسری
-
میزان سطح پوشش جغرافیایی سرویس واکه چقدر است؟
سیستم بیسیم ایرانسل در هر نقطه جغرافیایی که تحت پوشش سراسری شبکه ديتای ایرانسل باشد، قابل استفاده است. بديهی است خدمات پايهای مبتنی بر PTT نياز به پهنای باند بالایی ندارند، اما خدمات انتقال تصوير و يا تماس تصويری نيازمند پهنای باند بالا و پايدار است.
-
تجهیزات مورد نیاز برای راهاندازی سیستم بیسیم ایرانسل چیست؟
در سرویسهای بیسیم یا Push To Talk ، تجهیزات بر اساس نیازمندی مشتری پیشنهاد میشود. در سادهترین حالت لازم است به تعداد پرسنل یا همکاران متقاضی استفاده از این سرویس در شرکت یا سازمان مورد نظر، ترمینالهای بیسیم تهیه شود. این ترمینالها در انواع مدلها با قابلیتهای متفاوت قابل عرضه هستند.
لازم به ذکر است کليه ترمينالهای ارائهشده به سيمکارت اختصاصی سرويس واکه مجهز بوده که امکان بهرهمندی شما را از سیستم واکه فراهم میکند.
-
امنیت ارتباطات در سیستم بیسیم ایرانسل چگونه است؟
این راهکار بر روی بستر شبکه امن همراه ایرانسل پیادهسازی شده است که تمامی الزامات امنیتی استاندارد در آن رعایت شده است، همچنین در لایه سرویس واکه از پروتکل های TLS/SSL استفاده شده است که امنیت آن را افزایش میدهد.
-
آیا مشکلات و اختلالات احتمالی روی سرویس اینترنت، بر روی سرویس واکه ایرانسل موثر است؟
خیر، با توجه به مستقل بودن شبکه اختصاصی ایجادشده برای سرویس و عدم وابستگی آن به اینترنت، سرویس واکه ایرانسل از پایداری بالایی برخودار است.
-
آیا امکان اتصال شبکههای راديویی متداول مبتنی بر تکنولوژیهای Tetra و DMR به شبکه POC ميسر است؟
بله، در صورت ضرورت و چنانچه نياز مشتری به افزايش ظرفيت شبکه موجود با تکيه بر تکنولوژی POC باشد، میتوان با کمک Gatewayهای مناسب، نسبت به اتصال دو شبکه واکه و شبکه موجود مشتری اقدام نمود.
-
آیا امکان اتصال ترمينالهای موجود سازمان مبتنی بر شبکه Tetra و DMR به شبکه POC ميسر است؟
خير، ترمينالهای شبکه POC از تکنولوژیهای مختص اين شبکه برخوردار است، همچنین متقاضيان اين سرويس، حتما باید از ترمينالهای اختصاصی اين شبکه استفاده کنند.
-
هزينههای بهرهمندی از سرويس واکه شامل چه مواردی است؟
متقاضيان سیستم بیسیم ایرانسل، با خريد ترمينالهای اختصاصی و پرداخت هزینه بابت آبونمان سرویس صدا و تصویر، آبونمان نسخه رایانهای سامانه دیسپچینگ و نصب و راهاندازی نسخه رایانهای سامانه دیسپچینگ، امکان بهرهمندی از سرویسها و امکانات این دستگاه بیسیم را دارند.
-
آيا سرويس واکه امکان ارائهی سامانهی ديسپچر را نيز دارد؟
سرويس واکه در صورت خريداری لايسنس بهرهمندی از خدمات ديسپچر، میتواند امکان استفاده از اين سامانه را بر روی کامپيوترهای سازمان ميسر کند. سامانه ديسپچر اين سرويس، خدمات متنوع و بینظيری را در اختيار متقاضيان قرار میدهد.
-
راههای دریافت خدمات پشتیبانی و ارتباط با ایرانسل سازمانی کدامند؟
مشترکان سازمانی میتوانند به منظور برقراری ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر درباره واکه؛ سیستم بیسیم ایرانسل و سایر خدمات ارائه شده توسط این اپراتور از طریق روشهای زیر اقدام کنند:
- استفاده از سامانهی EMP
- ارسال ایمیل به آدرس EB@mtnirancell.ir
- تماس با شماره 714 از خطوط ایرانسل و 09377140000 از سایر خطوط