post image

تجربه موفق شرکت فولاد هرمزگان در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی ایرانسل، چگونه به ارتباطات درون‌سازمانی فولاد هرمزگان بهبود بخشیده است؟


پیش از این در مقالات مختلف به تجربه شرکت‌ها و کارخانجات مختلف در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل پرداخته‌ایم. در این مطلب قصد داریم به بررسی تجربه رضایت‌بخش شرکت فولاد هرمزگان در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل بپردازیم.

 

اهمیت ارتباطات درون‌سازمانی

همان‌طور که می‌دانید، دسترسی سریع به اطلاعات و وجود ارتباطات اثربخش میان همکاران، یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عوامل برای بقا و رشد هر کسب‌و‌کار است. کیفیت و سهولت این ارتباطات، به‌طور مستقیم بر کیفیت خروجی‌ها و سرعت انتقال چرخه اطلاعاتی اثر می‌گذارد. این موضوع، در کارخانجات تولیدی بزرگ یا فضاهای کارگاهی و صنعتی، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در عین حال، ممکن است به دلیل ماهیت محیط‌های کارگاهی، دسترسی به پرسنل و ایجاد ارتباطات یکپارچه، کاری سخت‌ به‌نظر برسد.

در ادامه شما را با چگونگی رفع چالش‌های ارتباطی شرکت بزرگ فولاد هرمزگان آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با شرکت فولاد هرمزگان

/wp-content/uploads/2020/12/42-e1608357199841.jpg

شرکت فولاد هرمزگان، در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است. با وجود این شرکت، استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبدیل شده است. این کارخانه صنعتی، تولیدکننده فولاد به صورت تختال با ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال (اسلب) در سال است. بیشترین حجم تولیدات این شرکت به نورد تبدیل می‌شود. تختال‌های تولیدی این شرکت در خط نورد گرم،  برای ساخت پروفیل، لوله‌های آب و نفت،  مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورق‌های تولیدی در نورد سرد، در تولید بدنه خودرو، بدنه لوازم خانگی و همچنین ورق‌های قلع‌اندود و گالوانیزه کاربرد دارد. این مجموعه بزرگ تولیدی توانسته برای ۴۰۰۰ الی ۵۰۰۰ پرسنل اشتغال‌زایی کند.

چالش‌های ارتباطی فولاد هرمزگان

از آن‌جا که خط تولید کارخانه فولاد هرمزگان به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته مشغول به کار است، هماهنگی و حفظ ارتباط پرسنل با یکدیگر، بسیار اهمیت دارد. از سویی دیگر، به دلیل محیط پرخطر کارخانه و سر و کار داشتن  با ریخته‌گری و مواد مذاب، حفظ ایمنی پرسنل و مطلع شدن به موقع از حوادث، از حساسیت بالایی برخوردار است. این موضوع یکی از چالش‌هایی بود که سبب شد فولاد هرمزگان تصمیم بگیرد تا سطح پوشش ارتباطی خود را به حداکثر برساند.

علی‌رغم مجهز بودن این شرکت به خطوط تلفن ثابت داخلی و دستگاه‌های بیسیم، به دلیل سیار بودن بسیاری از پرسنل و نیاز پیوسته به ارتباط با آنان در زمان‌های مختلف، بسیاری از تماس‌ها از طریق خطوط شخصی انجام می‌گرفت و این موضوع، هزینه بسیاری را به پرسنل تحمیل می‌کرد. مجموع این چالش‌ها سبب شد این شرکت به دنبال استفاده از راهکاری بهینه برای مدیریت تماس‌ها و هزینه‌های ناشی از آن باشد.

 

سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)، راهکار برگزیده فولاد هرمزگان

سرویس موبایل سازمانی یا MVPN راهکاری است که بر بستر مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل فعال می‌شود. کسب‌وکارها با استفاده از این سرویس می‌توانند بدون محدودیت مکانی و در کمترین زمان ممکن با کارکنان خود در ارتباط باشند و تمامی امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان خود ایجاد کنند. از طرفی، سیم‌کارت سازمانی، امکان تخصیص شماره‌های سریالی با پیش‌شماره یکسان به کارمندان را فراهم می‌کند. به‌علاوه، شرکت‌ها می‌تواند با پرداخت مبلغی به عنوان آبونمان ماهیانه به ازای هر سیم‌کارت، از مکالمه رایگان و نامحدود میان پرسنل خود بهره‌مند شوند.

شرکت فولاد هرمزگان، سرویس موبایل سازمانی ایرانسل را به عنوان راهکاری برای رفع چالش‌های ارتباطی و همچنین دسترسی آسان همکاران به یکدیگر برگزید تا همه پرسنل بتوانند به صورت رایگان از طریق سیم‌کارت‌های سازمانی، با همکاران خود در ارتباط باشند.

از سویی دیگر، تجربه موفقیت آمیز شرکت فولاد مبارکه اصفهان در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، در این تصمیم نقش داشته است. در حال حاضر، شرکت فولاد هرمزگان ۲۰۰۰ سیم‌کارت سازمانی خریداری کرده است و قصد گسترش آن را دارد.

تسهیل فرآیندها و افزایش بهره‌وری

/wp-content/uploads/2020/12/44-e1608359072592.jpg

تمامی خطوط ثابت شرکت فولاد هرمزگان، به شبکه سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل متصل و با آن یکپارچه شده‌اند. بنابراین تنها با شماره‌گیری داخلی مورد نظر از طریق سیم‌کارت‌های سازمانی، می‌توان با تلفن‌های ثابت شرکت تماس گرفت. به کمک این سیستم که  FMCنام دارد، پرسنل می‌توانند در هر مکان و هر زمان، بدون داشتن دغدغه از دست دادن تماس‌های داخلی و بدون نیاز به حضور در پشت میز کار خود‌، به تماس‌ها پاسخ دهند و همیشه در دسترس باشند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دستاوردی دیگر برای فولاد هرمزگان و کارکنان

پیش از راه‌اندازی سرویس موبایل سازمانی، هزینه تلفن ثابت شرکت فولاد هرمزگان به‌طور میانگین به رقمی در حدود ۴۰ میلیون تومان در ماه می‌رسید. اما پس از آن، هزینه مکالمات ماهیانه حدود ۷۵٪ کاهش یافته است. اگرچه لازم است بر این نکته تاکید کنیم که هدف اصلی این شرکت، کاهش هزینه‌های تحمیل شده به کارکنان در اثر استفاده از موبایل‌های شخصی برای تماس‌های کاری و همچنین جلب رضایت آن‌ها بوده است.

 

میزان رضایت از راهکار موبایل سازمانی

به گفته مدیران شرکت فولاد هرمزگان، درصد رضایت کلی از این سرویس به بیش از ۹۰٪ می‌رسد. به‌علاوه، ایرانسل در ارائه این سرویس، پیشرو عمل کرده و همچنین پشتیبانی ۲۴/۷ واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل بسیار رضایت‌بخش ارزیابی شده است. این شرکت استفاده از سرویس موبایل سازمانی را به شرکت‌های دیگر از جمله کارخانجات تولیدی و پیمان‌کاران توصیه می‌کند.

اگر شما هم با دغدغه‌های مختلفی در زمینه ارتباطات درون‌سازمانی مواجه هستید، می‌توانید برای رفع آن‌ها و پیدا کردن مناسب‌ترین راهکار، از ایرانسل کمک بگیرید و برای دریافت مشاوره به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل بزنید.

4.1 7 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29536

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8360

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8163