post image

از مزایای فناوری ذخیره‌سازی ابری در شرکت‌های حقوقی چه می‌دانید؟

با مزایای ذخیره‌سازی پرونده‌های حقوقی بر بستر تکنولوژی ابری، بیشتر آشنا شوید!


ذخیره‌سازی ابری، به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکانی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند؛ به‌طوری ‌که حتی در صورت بروز اختلال یا خرابی در سیستم‌، اطلاعات آن‌ها از بین نمی‌رود. یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران در استفاده از خدمات زیرساخت ابری این است که ارائه‌دهندگان خدمات ابری تا چه حد می‌توانند امنیت اطلاعات کاربران را تأمین کنند؛ بنابراین امنیت اطلاعات در تکنولوژی فضای ابری باید به حدی برسد که کاربران بیشتری را برای استفاده از آن مجاب کند.

هر چه پیش می‌رویم، به تعداد نرم‌افزارهایی که بر پایه (Software as a Service) SaaS ارائه می‌شوند، اضافه می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها در حال حرکت در مسیری هستند که نرم افزارهای‌شان فقط از طریق اینترنت قابل استفاده باشد. بنابراین در آینده‌ای نه‌چندان دور،  تمامی ابزارهای الکترونیک بر بستر اینترنت اشیا کار خواهند کرد و تبادل و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات، تنها بر بستر فضای ابری امکان‌پذیر خواهد بود.

در مقالات قبلی به مزایای فناوری ذخیره سازی ابری در حوزه پزشکی پرداختیم؛ در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای استفاده از پلتفرم ذخیره‌سازی ابری در شرکت‌های حقوقی آشنا کنیم.

مزایای ذخیره‌سازی ابری برای شرکت‌های حقوقی

/wp-content/uploads/2018/12/55-1-e1649140327255.jpg

بدون‌شک ذخیره‌سازی ابری مزایای بسیاری را برای کسب‌وکارها به همراه دارد. در این میان، شرکت‌های حقوقی نیز با بهره‌گیری از این مزایا در حال تغییر مسیر به سمت استفاده از فناوری ابری هستند. همان‌طور که در   مقالات پیشین به آن اشاره کردیم، پلتفرم ذخیره‌سازی ابری، بستری مناسب برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات در سازمان‌هاست؛ به‌ویژه برای اسناد و فایل‌های چندرسانه‌ای با حجم بالا که تبادل آن‌ها از طریق ایمیل یا فلش، چالش‌های زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. یکی از اصلی‌ترین مزایای این پلتفرم، رفع نیاز شرکت‌ها به حضور دائمی نیروی متخصص فناوری اطلاعات و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری سخت‌افزار است، اما مزایای این تکنولوژی تنها محدود به این موارد نمی‌شود. در ادامه به بیان چند نمونه از مزیت‌های ذخیره‌سازی ابری برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

حسابداری ابری، راهکاری نوین برای کسب‎‌وکارهای فعال در حوزه مدیریت مالی

۱- جستجوی آسان و سریع پرونده‌های حقوقی

/wp-content/uploads/2018/12/555-e1649140347252.jpg

برخی از پلتفرم‌های ابری معروف بستری را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند به کمک ابزار قدرتمند  eDiscovery اطلاعات را بر اساس محتوا جست‌وجو کند. بنابراین، اگر به دنبال یک فایل یا پرونده هستید که نام آن را به خاطر نمی‌آورید، می‌توانید به کمک این ابزار و با جست‌وجوی کلمات کلیدی یا یک عبارت خاص مربوط به محتوای مورد نظر، فایل مرتبط به آن را پیدا کنید. این قابلیت برای دفاتر حقوقی که روزانه به تعداد پرونده‌های‌شان اضافه می‌شود، بسیار مفید است و آن‌ها را قادر می‌سازد تا در سریع‌ترین زمان ممکن و تنها با جست‌وجوی یک عبارت خاص، به فایل‌ها و پرونده‌های موردنظرشان دسترسی پیدا کنند.

۲- تبدیل فایل PDF به داده‌های قابل خواندن با تکنولوژی نویسه‌خوان نوری (OCR)

/wp-content/uploads/2018/12/55555-1-e1649140396372.jpg

اسناد حقوقی از مهم‌ترین دارایی‌های دفاتر حقوقی به شمار می‌روند. در حال حاضر، بسیاری از این اسناد و مدارک به صورت فایل‌های PDF نگهداری می‌شوند و دسترسی لحظه‌ای به محتوای این فایل‌ها دشوار است، چراکه قابلیت جست‌وجو در متن آنها ‌وجود ندارد. این مشکل با تکنولوژی نویسه‌خوان نوری (OCR)  در پلتفرم‌های ابری حل شده است. هنگامی که یک فایل PDF در فضای ابری آپلود می‌شود، فناوری ابری به کمک فرآیند رمزنگاری،‌ آن‌ها را به داده‌های قابل ‌جستجو تبدیل می‌کند. داده‌ها به چندین قسمت شکسته و در چندین مرکز داده امن و پیشرفته ذخیره می‌شوند.

در حالی‌ که حفاظت از داده‌ها و دسترسی سریع به آن‌ها از مزایای ارزشمند ذخیره‌سازی ابری محسوب می‌شود، صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز از اولویت‌های هر سازمان است. این در حالی است که با بهره‌گیری از تکنولوژی ذخیره‌سازی ابری، هزینه‌های مربوط به تأمین، نگهداری، به‌روزرسانی و تعمیر تجهیزات IT مورد نیاز شرکت‌ها کاهش می‌یابد و همچنین در هزینه‌های‌ سرسام‌آور ناشی از انتقال اطلاعات به روش‌های سنتی (مثل استفاده از فلش، هارداکسترنال، پیک موتوری و…) صرفه‌جویی می‌شود. پیاده‌سازی راهکارهای مبتنی بر فناوری ابری بر بستر رابط‌های ساده و استاندارد، باعث شده تا استفاده از این فناوری آسان باشد و زمان و هزینه‌های مورد نیاز برای یکپارچه‌سازی فرآیندها کاهش پیدا کند؛ در نتیجه از میزان وابستگی سازمان‌ها به واحد فناوری اطلاعات کاسته می‌شود. شرکت‌ها با کمک تکنولوژی ذخیره‌سازی ابری می‌توانند بدون نیاز به ایجاد یکپارچگی در سیستم‌ها به یکپارچگی بالایی در عملیات و فرآیندهای خود دست پیدا کنند.

۳- اشتراک گذاری اطلاعات از طریق تلفن همراه

/wp-content/uploads/2018/12/555555-1-e1649140437795.jpg

از آنجایی که ممکن است ملاقات با موکلان در خارج از دفاتر کار صورت بگیرد، لازم است تا مشاوران حقوقی در هر زمان و مکانی به اطلاعات پرونده موکلان‌شان دسترسی داشته باشند. فضای ابری، به آسانی این امکان را فراهم می‌کند تا مشاوران حقوقی همواره و در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق موبایل، تبلت و غیره به اطلاعات موکلان خود دسترسی مستقیم داشته باشند و از همراه داشتن هرگونه اطلاعات به صورت اوراق کاغذی بی‌نیاز شوند.

 

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد، استفاده از خدمات ابری برای کسب‌وکارها مزایای بسیاری را مانند هزینه کمتر، امنیت بالاتر، دسترسی آسان به اطلاعات و… به همراه دارد. راهکارهای سازمانی ایرانسل  نیز با ارائه خدماتی چون داشبورد زیرساخت ابری و  دیتاسنتر و میزبانی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از مزایای این تکنولوژی جدید و پیشرو بهره‌مند شوند. برای آشنایی بیشتر با این سرویس و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق ایمیلEB@mtnirancell.ir  با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://blog.zoolz.com/

4.5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۵/۰۵

با امکانات و قابلیت‌های سرویس زیرساخت ابری ایرانسل آشنا شوید!

معرفی کامل سرویس زیرساخت ابری ایرانسل و استفاده از قابلیت‌های آن در کسب‌وکارها

بازدید: 4284

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۲۲

هر آن‌چه که باید در مورد رایانش ابری بدانید

رایانش ابری یا cloud computing، راهکاری ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اطلاعات سازمان شما

بازدید: 4126

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

معرفی داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

چگونه به کمک داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل سرور مجازی بسازیم؟

بازدید: 3547