post image

بازاریابی ایمیلی بر بستر زیرساخت ابری، راهی برای توسعه کسب‌وکارها

تغییر جهت مسیر شیوه‌های سنتی بازاریابی به شیوه‌های مدرن، چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟


در گذشته، بازاریابی برای محصولات و خدمات، به شیوه‌های مختلف و در پلتفرم‌های متفاوتی همچون روزنامه، تلویزیون و رادیو، انجام می‌شد؛ اما امروزه روش‌های محتلفی برای بازاریابی مدرن وجود دارد که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در فضای آنلاین و در بسترهای متفاوتی مثل وب‌سایت، اپلیکیشن، رسانه‌های اجتماعی و … میزان آگاهی از برند را افزایش بدهند، با مخاطبان خود ارتباط بگیرند و آن‌ها را با محصولات و خدمات خود آشنا کنند. یکی از روش‌های نسبتا نوین در این حوزه، بازاریابی ابری است که نوعی از بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید.

در ادامه این بلاگ، شما را با تجربه سازمان پژوهشی شهری (URBAN INSTITUTE) در زمینه استفاده از بازاریابی ایمیلی بر بستر خدمات ابری، آشنا می‌کنیم.

 

معرفی سازمان پژوهشی شهری (URBAN INSTITUTE)

سازمان پژوهشی شهری موسسه‌ای است که اطلاعات رفاهی و امکانات مورد نیاز مردم ایالات ‌متحده را از طریق پرسشنامه‌های الکترونیک بی‌طرفانه مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتواند مشکلات مردم را شناسایی و با ارائه راه‌حل، آن‌ها را برطرف کند.

استراتژی این سازمان به این‌ صورت است که چالش‌های جاری، پس از ارسال پرسشنامه‌ها برای افراد، توسط کارشناسان و بر مبنای پاسخ کاربران بررسی می‌شود و برنامه‌ریزی لازم برای تغییر ایدئولوژی، فعالیت سیاسی، امکانات رفاهی و … صورت می‌پذیرد. نبض تپنده و اصلی‌ترین راه ارتباطی این شرکت با مخاطبانش، ارسال خبرنامه‌های الکترونیکی است. ایمیل‌ها باید برای طیف وسیعی از افراد ارسال شود اما نکته کلیدی اینجا است که ایمیل‌ها باید از  جذابیت بصری مناسبی برخوردار باشند تا مخاطب ترغیب به پاسخ دادن به آن‌ها شود.

/wp-content/uploads/2018/09/11-e1632303537701.jpg

دیوید کانل، مدیر ارشد ارتباطات دیجیتال URBAN INSTITUTE  (سازمان پژوهشی شهری) می‌گوید: ما نیازمند پلتفرمی مناسب برای ارسال ایمیل بودیم. پلتفرمی مورد نیاز ما بود که بتواند با رشد کاری ما همراه شده، پیام ما را به ‌درستی ارسال کرده و در لحظه، قابل‌ویرایش باشد. دسترسی شرکای تجاری ما به پرسشنامه‌ها و رصد روند کاری به‌صورت آنلاین نیز از دیگر نیازمندی‌های ما بود.

چالش‌های سازمان پژوهشی شهری

سازمان پژوهشی شهری به دنبال یافتن یک راه‌حل مناسب بود که بتواند از طریق اتوماسیون‌های مختلف، بازاریابی ایمیلی را انجام دهد. پلتفرم‌های ایمیلی در گذشته قادر به ارائه، به‌صورت Salesforce نبودند و به سازمان‌ها دید کاملی از ارتباطات موسسه با مخاطبین نمی‌دانند؛ به همین دلیل، بعضی از خبرنامه‌ها از چندین سازمان متفاوت اما با یک محتوای یکسان، برای کاربر ارسال می‌شد. همچنین امکان طراحی ساختار ایمیل وجود نداشت و در نهایت برای استخراج نتیجه ارزیابی کاربران، دسترسی به محتوای HTML فراهم نبود و تیم بازاریابی نمی‌توانست نتایج را ارزیابی کند.

ارائه راه‌حل :

/wp-content/uploads/2018/09/111-e1632303591630.png

دیوید کانل می‌گوید: ما به دنبال پیروی از پلتفرمی بودیم که پیاده‌سازی آن آسان و در عین‌حال کاربردی باشد؛ بازاریابی ایمیلی از طریق فضای ابری، بهترین گزینه برای ما بود. هدف اصلی استفاده از پلتفرم ابری بهبود بخشیدن فرایند استفاده از اطلاعات درون‌سازمانی بود. ایجاد نمای ۳۶۰ درجه‌ای که کلیه سازمان‌های مرتبط بتوانند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و منجر به تحکیم داده‌های اشتراکی آن‌ها شود. تمامی نیازها با استفاده از پلتفرم بازاریابی ابری فراهم شد تا ضمن ایجاد بستری مناسب برای ارسال ایمیل، بتوان در لحظه، نتایج را با سازمان‌های مربوطه به اشتراک گذاشت. از دیگر مزایای این پلتفرم، امکان بهینه‌سازی اطلاعات مشتریان، ویرایش لحظه‌ای محتوا و طراحی ایمیل بود. از دیگر مزایای منحصربه‌فرد پلتفرم ابری، می‌توان به امکان ارسال نامحدود خبرنامه و نظارت آنلاین بر نحوه بازخورد آن‌ها، سفارشی کردن، پیکربندی سلیقه‌ای، فروش آنلاین و گزارش‌دهی اشاره کرد.

 

نتایج استفاده از بازاریابی ابری

استفاده از این ابزار به اعضای موسسه پژوهشی شهری فرصت داد تا هر زمان و از هرکجا به پلتفرم دسترسی داشته باشند و در صورت تمایل، ایمیل‌های موجود در صف ارسال را لغو کنند. از دیگر مزایای استفاده از این پلتفرم ابری، محیط ساده و کاربرپسند آن بود که امکان سفارشی‌سازی ایمیل‌ها را بر اساس محتوا فراهم کرد. همچنین مخاطبان هدف این مجموعه از زمان تاریخ عضویت خود، بیشترین پاسخ‌ها را ارسال کردند که نشان از ارتباط بصری مؤثر داشت.

 

سازمان‌های طرف قرارداد با این موسسه می‌توانند فرایند کاری را به‌صورت مستقیم زیرنظر داشته باشند. موسسه پژوهشی شهری با کمک این پلتفرم توانست قراردادهای بین‌المللی منعقد کند و محدودیت‌های مکانی برای ارسال و دریافت پرسشنامه‌های خود را حذف کند.

پلتفرم بازاریابی ابری به URBAN INSTITUT این امکان را داد تا ایمیل‌های خود را از یک IP مشخص و با نام و ایمیل خود بفرستد تا در برندسازی تجاری خود نیز گام مؤثری بردارد. استفاده از ایمیل و نام شرکت به‌عنوان ارسال‌کننده این مزیت را داشت تا پاسخگویی به ایمیل‌ها به 99 درصد برسد.

بازاریابی ابری یک فرآیند پیچیده نیست اما استفاده از آن نیاز به تخصص دارد. تمرکز بر بازاریابی ابری باعث می‌شود تا خارج از چارچوب فکر کنید و فعالیت‌های کاری خود را راحت‌تر گسترش دهید.

با توجه به اینکه استفاده از خدمات ابری مزایای زیادی از قبیل کاهش هزینه، افزایش امنیت و بهبود امکان دسترسی آسان به اطلاعات را به همراه دارد، راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با ارائه خدمات زیرساخت ابری و همچنین مشاوره تخصصی در این زمینه، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند به شکل بهینه در مسیر رشد تحول دیجیتال  گام بردارند.

 

منبع:

https://cloud۴good.com

 

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۵/۰۵

با امکانات و قابلیت‌های سرویس زیرساخت ابری ایرانسل آشنا شوید!

معرفی کامل سرویس زیرساخت ابری ایرانسل و استفاده از قابلیت‌های آن در کسب‌وکارها

بازدید: 4307

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۲۲

هر آن‌چه که باید در مورد رایانش ابری بدانید

رایانش ابری یا cloud computing، راهکاری ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اطلاعات سازمان شما

بازدید: 4165

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

معرفی داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

چگونه به کمک داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل سرور مجازی بسازیم؟

بازدید: 3563