post image

پرداخت همراه در ماشین فروش خودکار

در این مطلب کیف پول همراه هنگام خرید از ماشین فروش خودکار در کشور سوئد را موردبررسی قرار می‌دهیم.


استفاده از روش پرداخت همراه نظر بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک در جهان را به خود جلب کرده است. در این مقاله به بررسی کیف پول همراه(کیف پول موبایلی) در کشور سوئد خواهیم پرداخت.

ازجمله کسب‌وکارهایی که از پرداخت NFC یا همان پرداخت همراه استقبال کرده‌اند شرکت‌های دستگاه‌های ماشین فروش خودکار، اداره پرداخت حق بیمه و سیستم حمل‌ونقل عمومی و برخی کافی‌شاپ‌های کشور سوئد هستند.

پرداخت همراه مستقل از نوع اپراتور تلفن همراه، باعث می‌شود مشتریان به‌راحتی تلفن همراه خود را به دستگاه پوز نزدیک کرده و تراکنش خود را انجام دهند. هم‌اکنون در کشور سوئد امکان خرید محصولات از دستگاه‌های ماشین خودکار با فنّاوری NFC فراهم‌شده است.

/wp-content/uploads/2018/07/245-e1588836012996.jpg

پرداخت در دستگاه‌های فروش خودکار به‌عنوان یک شروع خوب دیده می‌شود. افزایش این امکان در آینده منجر به تولید بیشتر تلفن همراه باقابلیت NFC خواهد شد. با گسترش امکانات و تجهیزات در آینده‌ای نه‌چندان دور پرداخت همراه به یک روش پرداخت معمول تبدیل خواهد ‌شد.

روش‌های پرداختی مرسوم در دنیا را می‌توان به 4 بخش زیر  تقسیم کرد:

  • پرداخت مستقیم از تلفن همراه
  • پرداخت مبتنی بر MMS
  • پرداخت وب موبایل (WAP)
  • پرداخت غیرتماسی با NFC (پرداخت موبایلی)

عوامل مهمی که باعث می‌شود کاربران روش پرداخت همراه (موبایلی) را جایگزین سایر روش‌ها کنند به شرح زیر است:

سهولت در استفاده: با حداقل تلاش و دانش پرداخت انجام خواهد شد. مشتری می‌تواند روش پرداخت را با چند خط آموزش ساده متوجه شود و خرید خود را نهایی کند.

اثربخشی هزینه: هزینه‌‌های اضافی عملیات پرداخت کاهش خواهد یافت که به قیمت‌گذاری بهتر محصول منجر خواهد شد.

ایجاد اطمینان: استفاده از این روش پرداخت با حداقل خطا در نظر گرفته‌شده، تا باعث ایجاد اطمینان در خرید مشتری شود.

امنیت: در این روش پرداختی علاوه بر جلوگیری از تقلب در تجارت، حریم خصوصی کاربر رعایت شده و اطلاعات هویتی وی محفوظ خواهد ماند.

انعطاف‌پذیری: با توجه به تجهیزات و نوع کاربری در پرداخت، دستگاه‎‌های پرداخت دارای طراحی متفاوت خواهند بود.سرعت پردازش : سرعت پردازش در خرید و پرداخت بسیار سریع‌تر از سایر روش‌های مرسوم است.

/wp-content/uploads/2018/07/246-e1588836021533.jpg

ماشین فروش خودکار مجهز به یک ماژول GSM برای ارسال و دریافت اطلاعات است. هنگام خرید از ماشین فروش خودکار (شناسه دستگاه + شناسه محصول) به اپراتور شبکه تلفن همراه ارسال خواهد شد و اپراتور شبکه تلفن همراه، تأیید هویت کاربر ازجمله نوع حساب، تعادل حساب(در صورت استفاده از پیش‌پرداخت)، شناسه موقت مشتری (برای امنیت بیشتر) و غیره را بر عهده دارد. سپس دستگاه ماشین خودکار،

بر اساس درخواست سفارش از MNO ( اپراتور شبکه تلفن همراه) دریافت شده سفارش را قبول و کالا را جهت ارسال آماده می‌‌کند یا آن را رد کرده و به اپراتور شبکه همراه اطلاع می‌دهد.

فروشندگانی که می‌خواهند از ماشین‌های فروش خودکار با امکان پرداخت همراه استفاده کنند، باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

هزینه‌ها

1.هزینه‌های پشتیبانی از قطعات سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه‌های فروش خودکار مجهز به سیستم پرداخت همراه

2.هزینه آموزش برای کارکنان قدیمی و جدید برای انجام عملیات فروش روزانه

3. ارائه پشتیبانی فنی به مشتری برای پرداخت تلفن همراه برای دستگاه فروش

4. تقسیم سود فروش با اپراتورهای مخابراتی

فواید

1. سرمایه‌گذاری اولیه

2. علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده شرکت،  رضایت مشتری جلب خواهد شد

3. تعداد کارکنان  یا دستمزد آن‌ها کاهش خواهد یافت

بی‌شک این روش پرداخت منجر به افزایش مشتری در آینده شده و توسعه استراتژی‌های کسب‌وکار را در پی خواهد داشت. برای مثال در فرودگاه‌های بین‌المللی اگر مسافری نیاز به خرید از دستگاه فروش خودکار داشته باشد، می‌بایست پول نقد کشور محل حضور خود را به همراه می‌داشت. اما در روش پرداخت همراه (با توجه به انجام معامله مالی از طریق قرارداد بین‌المللی رومینگ) مسافر با استفاده از کیف پول همراه می‌تواند خرید خود را انجام دهد و هزینه از حساب مسافر کسر خواهد شد. اگرچه با استفاده از این روش پرداخت معامله نقدی کاهش می‌یابد، اما یکپارچگی مالی و  مشتریان جدید افزایش خواهد یافت. خوشحالیم که خوانندگان این مقاله با یک روش جدید پرداخت آشنا شدند، خوب است بدانید در ایران نیز اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیتای کشور “ایرانسل” با شرکای تجاری خود از کیف پول همراه خود بانام درج رونمایی کرده است. این راهکار که در فاز اولیه در شهرهای مشهد و قزوین مورد بهره‌برداری قرارگرفته است به شهروندان اجازه می‌دهد با ارتقاء سیم‌کارت‌های خود به سیم‌کارت NFC و نصب برنامه کاربردی دُرج(کیف پول همراه ایرانسل) پرداخت‌های خرد روزمره را در سامانه حمل‌ونقل عمومی، فروشگاه‌ها، جایگاه سوخت، اماکن تفریحی و بسیاری موارد دیگر به راحت‌ترین شکل ممکن توسط تلفن‌های هوشمند خود انجام دهند.

منبع:

4.5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8329

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478