post image

آشنایی با فناوری کدهای دستوری (USSD) و راه‌های درآمدزایی از آن‌ها

معرفی روش‌هایی برای کسب درآمد از فناوری کدهای دستوری یا USSDها


آیا به دنبال راهکارهای نوآورانه برای تولید درآمد بیشتر و گسترش کسب‌وکار خود هستید؟

 فناوری کدهای دستوری یا USSD (Unstructured Supplementary Service Data یا سرویس اطلاعات سازمان نیافته)، فرصتی سودآور است که امکان کسب درآمد از طریق خدمات و تعامل با مشتریان را به شیوه‌ای راحت و در دسترس ممکن می‌سازد. در این مطلب به‌طور کامل، ایده‌های تجاری سودآور مبتنی بر فناوری کدهای دستوری یا USSD را بررسی خواهیم کرد که می‌تواند به شما کمک کند درآمد خود را به حداکثر برسانید و برای مخاطبان هدف خود ارزش افزوده ایجاد کنید.

آشنایی با فناوری کدهای دستوری (USSD)

/wp-content/uploads/2024/01/44-1-e1705301995593.jpg

قبل از بررسی ایده‌های کسب درآمد از طریق فناوری کدهای دستوری، اجازه دهید که ابتدا با مفهوم فناوری کدهای دستوری و چگونگی کارکرد آن‌ها آشنا شویم. فناوری کدهای دستوری یا USSD یک پروتکل ارتباطی است که توسط اپراتورهای شبکه تلفن همراه برای ایجاد ارتباطی بین یک دستگاه تلفن همراه و یک برنامه کاربردی در سرور اپراتور استفاده می‌شود. گفتنی است که برخلاف اس‌ام‌اس یا برنامه‌های موبایل، فناوری کدهای دستوری یا USSD نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و از هر نوع تلفن همراهی قابل دسترسی است.

کدهای USSD شماره‌های کوتاه و قابل شماره‌گیری هستند که کاربران می‌توانند در دستگاه‌های تلفن همراه خود برای تعامل با سرویس‌های مختلف آن‌ها را وارد کنند. این کدها معمولا با یک ستاره (*) شروع و با یک هشتگ (#) پایان می‌یابند و می‌توانند اقدامات خاصی را آغاز کرده یا اطلاعات را از سیستم ارائه‌دهنده خدمات بازیابی کنند.

 

پتانسیل فناوری کدهای دستوری برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری سودآور

فناوری کدهای دستوری یا USSD دریچه‌ای را به‌سوی دنیایی از فرصت‌ها برای کارآفرینان و کسب‌وکارها باز می‌کند که از طریق آن می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند. USSDها به‌دلیل دسترسی گسترده و سهولت استفاده به کانالی محبوب برای ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان تبدیل شده است. در ادامه همراه ما باشید که به چند ایده تجاری سودآور فناوری کدهای دستوری اشاره خواهیم کرد.

• خدمات بانکی و مالی مرتبط با تلفن همراه

/wp-content/uploads/2024/01/444-e1705302219803.jpg

کدهای کوتاه دستوری یا USSD بستری امن و راحت را برای ارائه خدمات بانکی و مالی همراه فراهم می‌کنند. با مشارکت با بانک‌ها یا موسسات مالی، این امکان را دارید که راهکارهای مبتنی بر فناوری کدهای دستوری را توسعه دهید. این راهکار مشتریان را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های خود را انجام دهند، موجودی حساب‌ها را بررسی کنند، وجوه خود را انتقال دهند، قبوض خود را پرداخت کنند و به سایر خدمات مالی به‌طور مستقیم و از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند. این روش نه تنها رضایت و راحتی مشتری را به همراه می‌آورد، بلکه به ایجاد جریان‌های درآمدی، از طریق کارمزد تراکنش‌ها و هزینه‌های خدمات منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ترندهای فناوری در صنعت بانکداری، موسسات مالی در مسیر تحول دیجیتال!

 

  • ارائه سرویس تلفن گویا (IVR) با فناوری کدهای دستوری

خدمات تلفن گویای مبتنی بر کدهای دستوری به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا تعاملات صوتی خودکار را به مشتریان ارائه کنند. این سرویس را می‌توان در بخش‌های مختلفی مانند پشتیبانی مشتریان، نظرسنجی، پرسش‌نامه و فرم‌های رزرو استفاده کرد. شما می‌توانید با دریافت کارمزد از کسب‌وکارها، برای استفاده از پلتفرم‌های تلفن گویا، درآمد ثابتی داشته باشید و در عین حال خدمات ارزشمندی را به آن‌ها ارائه دهید که درنهایت منجر به افزایش تعامل با مشتری و جلب رضایت آن‌ها می‌شود.

 

  • خدمات اشتراک محتوا

با فناوری کدهای دستوری می‌توانید خدماتی مبتنی بر خرید اشتراک ایجاد کنید که محتوای ارزشمندی را به کاربران ارائه دهد. این محتواها می‌تواند شامل به‌روزرسانی اخبار، طالع‌بینی، محتوای آموزشی، سرگرمی، نکات بهداشتی و… باشد. سازوکار این سرویس به این صورت است که کاربران می‌توانند با شماره‌گیری یک کد کوتاه دستوری خاص و پرداخت هزینه‌ای مکرر از شما اشتراک خریداری کرده و به‌روزرسانی‌های منظمی از محتواهای موردنیاز خود دریافت کنند. درنهایت این مدل درآمدی به شما این امکان را می‌دهد تا یک پایگاهی فعال از مشترکین وفادار بسازید و درآمد ثابتی داشته باشید.

• انجام بازاریابی و تبلیغات موبایلی به‌کمک فناوری کدهای دستوری

/wp-content/uploads/2024/01/4444-1-e1705302318710.jpg

فناوری کدهای دستوری یا USSD، علاوه‌بر موارد گفته‌شده این قابلیت را دارد تا یک پلتفرم تاثیرگذار برای برگزاری کمپین‌های بازاریابی موبایلی و تبلیغات هوشمند کسب‌وکارها ارائه دهد. شما می‌توانید با مشارکت با برندها و مشاغل مختلف، خدمات بازاریابی مبتنی بر USSD مانند نظرسنجی‌های تعاملی، کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار اطلاعات محصول را ارائه دهید. درآمدزایی این روش هم به این صورت است که شما از کسب‌وکارها در ازای استفاده از پلتفرم بازاریابی مبتنی بر کدهای دستوری هزینه دریافت می‌کنید و امکانات ارزشمند و دسترسی مستقیم به مخاطبان هدف خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید.

بیشتر بخوانید:

Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

 

  • خدمات ارزش افزوده برای اپراتورهای مخابراتی

اپراتورهای مخابراتی همیشه به‌دنبال ارائه خدمات نوآورانه همراه با ارزش افزوده به مشترکین خود هستند، از همین رو با توسعه خدمات مبتنی بر فناوری کدهای دستوری که مکمل پیشنهادات اپراتورهای مخابراتی است، می‌توانید یک مشارکت سودمند دوجانبه ایجاد کنید. این سرویس می‌تواند شامل خدماتی مانند استعلام موجودی، فعال‌سازی اینترنت همراه، انتخاب طرح پرداخت و گزینه‌های مختلف شارژ هزینه تماس باشد. شما می‌توانید با اپراتور مخابراتی درمورد تقسیم درآمد حاصله مذاکره کنید و درصدی از سود حاصل از خدمات USSD را به دست آورید.

آشنایی با مزیت رقابتی و تمایز ایجادشده با فناوری کدهای دستوری

/wp-content/uploads/2024/01/454545-e1705302488227.jpg

استفاده از فناوری کدهای دستوری می‌تواند منجر به ایجاد مزیت رقابتی در بازار شود و موجبات دیده شدن بیشتر کسب‌وکارها را فراهم کند. با ارائه یک کانال کاربرپسند و در دسترس برای تعامل با مشتری، کسب‌وکارها می‌توانند خود را از رقبا متمایز کنند و به‌عنوان یکی از سازمان‌های نوآور و مشتری‌محور شناخته شوند. همچنین کسب‌وکارها می‌توانند برای افزایش تعامل و وفاداری مشتریان، کدهای دستوری را در کمپین‌های بازاریابی، برنامه‌های وفاداری و سیستم‌های پشتیبانی مشتری ادغام کنند. درنهایت این تمایز، منجر به افزایش آگاهی از برند، جلب رضایت مشتری و درآخر رشد کسب‌وکار می‌شود.

 

مشارکت با راهکارهای سازمانی ایرانسل برای سودآوری از طریق فناوری کدهای دستوری

زمانی که تصمیم به استفاده از کدهای کوتاه دستوری یا USSD برای کسب‌وکار خود گرفته‌اید، مشارکت با ارائه‌دهنده‌ای قابل اعتماد برای دریافت خدمات کدهای دستوری بسیار مهم است. راهکارهای سازمانی ایرانسل یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو در زمینه فناوری کدهای دستوری است که طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد.

ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل می‌توانیم به شما کمک کنیم تا ایده‌های تجاری مبتنی بر فناوری کدهای دستوری خود را زنده کرده و از تجربه کاربری منحصربه‌فرد ایجادشده و سود حاصل از آن لذت ببرید.

از ویژگی‌ها و مزایای سرویس کد کوتاه دستوری ایرانسل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری با تمام سیستم‌عامل‌ها
  • ارائه سرویس به کاربران از طریق شبکه تلفن همراه
  • امکان پاسخ آنی به درخواست مشترک از طریق پیامک
  • عدم نیاز به نصب نرم‌افزار روی تلفن همراه کاربران
  • امکان شخصی‌سازی سرویس برای شرکت‌ها یا سازمان‌ها

اگر به بهره‌مندی از خدمات ارائه‌شده توسط فناوری کدهای کوتاه دستوری ایرانسل علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ما به شما این است که به صفحه «کد کوتاه دستوری»‌ مراجعه کنید. چراکه در این صفحه به‌طور کامل و جامع به توضیح این سرویس و شرایط خرید آن اشاره کرده‌ایم.

 

کلام آخر

در آخر می‌توان گفت که فناوری کدهای دستوری فرصت‌های زیادی را برای کارآفرینان و کسب‌وکارها فراهم می‌کند که از طریق آن می‌توانند علاوه‌بر ارائه خدمات با ارزش افزوده به کاربران، درآمد خوبی هم تولید کنند. شما می‌توانید با جست‌وجو و کاوش در ایده‌های تجاری سودآور کدهای دستوری مانند بانکداری تلفن همراه، خدمات تلفن گویا، اشتراک محتوا و… به بازار وسیعی دسترسی پیدا کنید و یک سرمایه‌گذاری موفق تجاری داشته باشید.

همچنین همکاری با راهکارهای سازمانی ایرانسل شما را قادر می‌سازد تا علاوه‌بر بهره‌مندی از تمامی پتانسیل‌های فناوری کدهای دستوری، از سایر راهکارهای دیجیتالی ایرانسل هم استفاده کرده و سازمان خود را به سمت موفقیت سوق دهید. ازجمله این راهکارها می‌توان موبایل سازمانی، سرویس VPN سازمانی، سرویس بی‌سیم واکه و… را نام برد.

برای اطلاعات بیشتر درخصوص فناوری کدهای دستوری یا از طریق خطوط ایرانسلی خود، کد دستوری ستاره سه مربع (#3*) را شماره گیری کنید یا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://telirco.com/how-to-make-money-with-ussd-code/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۰۶

Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

چگونه Y’elloAdwise به توسعه جایگاه کسب و کارها کمک می‌کند؟

بازدید: 15500

blog image

۱۴۰۰/۰۳/۰۸

تجربه شرکت‌های«هوآوی»، «باسلام»، «کمدا» و «اتاقک» در استفاده از پلتفرم Y’elloAdwise

پلتفرم Y’elloAdwise چگونه در زمینه تبلیغات هوشمند به برندهای فعال کمک کرده است؟

بازدید: 5191

blog image

۱۳۹۶/۰۶/۱۱

تبلیغات مبتنی بر مکان چیست؟

چگونه تبلیغات مبتنی بر مکان به توسعه کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند؟

بازدید: 2754