post image

تحول دیجیتال چگونه موجب رونق کسب‌وکارهای کوچک می‌شود؟

آشنایی با چهار نکته حیاتی که وقوع تحول دیجیتال را در کسب‌وکارهای کوچک راحت‌تر می‌کند!


در دنیای امروز، برطرف کردن نیازهای روزافزون مشتریان به بزرگ‌ترین دغدغه و هدف کسب‌وکارها تبدیل شده است که تحول دیجیتال، با دیجیتالی کردن فرآیندها و در نتیجه افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان، این هدف را تا حد زیادی دست‌یافتنی کرده است.

شرکت‌های بزرگ در حال حاضر استراتژی‌های تحول دیجیتال را برای ارائه ارزش بیشتر به مشتریان خود و برآورده کردن خواسته‌های آنان به‌کار می‌گیرند، اما این اتفاق فقط مختص به کسب‌وکارهای بزرگ نیست، بلکه کسب‌وکارهای کوچک نیز برای ساده‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار، سود بیشتر و نهایتا افزایش رضایت مشتری، باید از فناوری‌های دیجیتالی استفاده کنند.

/wp-content/uploads/2022/12/12-e1671262070222.jpg

طبق نظرسنجی‌های PR NewsWire، ۸۴ درصد از شرکت‌هایی که برای ارائه تجربه بهتر به مشتری تلاش می‌کنند، همزمان شاهد افزایش درآمد خود نیز هستند. به‌همین دلیل است که شرکت‌های بیشتری برای تحول دیجیتال هزینه می‌کنند تا حداکثر استفاده از آن را ببرند.
البته با ظهور فناوری‌های پیشرفتهای مانند هوش مصنوعی (AI)، واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و زیرساخت ابری، کسب‌وکارها راحت‌تر می‌توانند مشتریان خود را خوشحال و راضی کنند.
اگر شما نیز یک کسب‌وکار کوچک را اداره می‌کنید و نمی‌دانید چگونه دیجیتالی کردن فرآیندهای کسب‌وکارتان را شروع کنید، این مقاله را از دست ندهید.

۱. افزایش همکاری میان کارمندان

/wp-content/uploads/2022/12/12121-1-e1671262138277.jpg

یکی از اهداف نهایی حرکت در مسیر تحول دیجیتال، بهبود کارایی عملیاتی و پیروی از فرهنگ مشتری محوری است. این اتفاق تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که کارمندان با یکدیگر همکاری کنند.

مثلا اگر یک شرکت طراحی وب هستید، تلاش کنید تا طراحان، توسعه‌دهندگان، SQAها، مدیران محصول و بازاریابان را مانند چرخ‌دنده با یکدیگر درگیر کنید تا بتوانند بهتر کار کنند و ابتکار عمل را به‌دست بگیرند.

اطمینان حاصل کنید که بخش‌های داخلی با یکدیگر مرتبط هستند و به‌طور موثر همکاری می‌کنند. وقتی همه باهم کار می‌کنند، شفافیت در محل‌کار ارتقا می‌یابد و کارکنان احساس رضایت و مشارکت بیشتری پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چگونه تحول دیجیتال به حیات صنعت معدن کمک میکند؟

 

۲. خودکارسازی فرآیندها

در این دنیای تجاری مدرن و پرشتاب، خودکار کردن وظایف خسته‌کننده در راستای بهبود کارایی و البته کاهش خطای انسانی، ضروری است. دورانی که کارمندان ناچار بودند انبوهی از پرونده‌ها را برای نگهداری سوابق مدیریت کنند، گذشته است و در حال حاضر، ابزارهای دیجیتال مدیریت کارهای خسته‌کننده، تکراری و فرآیندهای تجاری را برای کسب‌وکارها آسان‌تر می‌کنند.

از بررسی میزان حضور و غیاب کارمندان و محاسبه حقوق تا به‌روزرسانی داده‌های مشتریان و خودکارسازی ارسال ایمیل و کمپین‌های بازاریابی، به ابزارهای دیجیتالی نیاز است. در ادامه با یکی از این ابزارهای دیجیتالی آشنا می‌شویم که می‌تواند در خودکارسازی فرآیند‌ها به شما کمک کند.

پلتفرم یلوهاب، سامانه‌ای برای خرید و عرضه API است که می‌توانید برخی از فعالیت‌های روزمره کسب‌وکار خود را  با استفاده از همین APIها، به‌صورت خودکار انجام دهید. ارسال پیامک تبلیغاتی، احراز هویت کاربران و چندین مورد دیگر، از مهم‌ترین APIهای موجود در یلوهاب هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین اگر یک استارتاپ یا کسب‌وکار کوچک در حوزه کامپیوتر و برنامه‌نویسی هستید، نیز می‌توانید با ارائه APIهای طراحی‌شده توسط تیم خود در یلوهاب، علاوه‌بر کمک به بهبود کارایی کسب‌وکارهای دیگر، مدل درآمدزایی کسب‌وکار خود را ارتقا دهید.

 

۳. استفاده از داده‌ها و اطلاعات

در این دنیای دیجیتال، هر کسب‌وکاری سخت در تلاش است تا روحیه رقابتی خود را حفظ کند. کسب‌و‌کارهایی که از کلان‌داده‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند با موفقیت یک استراتژی نتیجه‌محور برای سازمان خود ایجاد کنند.

جمع‌آوری داده‌های مشتری می‌تواند به بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها کمک کند تا تصمیم‌های تجاری آگاهانه بگیرند. ابزارهای تحلیلی بسیاری وجود دارد که به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت‌ها، کمپین‌های تبلیغاتی و کمپین‌های ایمیلی خود را پیگیری کنند.

/wp-content/uploads/2022/12/1212121-e1671262240217.jpg

با جمع‌آوری داده‌های مشتری، می‌توانید درک کنید که مشتریان شما چه می‌خواهند یا چه چیزی را دوست ندارند. سپس تغییراتی را در پلتفرم، وب‌سایت یا کمپین‌های تبلیغاتی خود ایجاد کنید تا رضایت مشتریان خود را جلب کنید.

سامانه تبلیغات هوشمند یلوادوایز یکی از سرویس‌هایی است که با استفاده از همین داده‌ها، شما را در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هوشمند و هدفمند یاری می‌کند. سامانه یلوادوایز با بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتالی پیشرفته، مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی مختلف را تسهیل می‌کند و میزان تأثیرگذاری آن‌ها را در مقایسه با شیوه‌های سنتی و مرسوم، افزایش می‌دهد. گزارش‌گیری در لحظه و با جزئیات، امکان ارسال پیامک براساس موقعیت مکانی سیم‌کارت، امکان دسته‌بندی مخاطب براساس داده‌های موجود و غیره از مزایای این سامانه هستند.

بیشتر بخوانید:

افزایش جذب مشتری در کارگزاری فارابی با سامانه تبلیغات هوشمند یلوادوایز !

 

۴. اولویت دادن به مشتری

شرکت‌های بزرگ، همیشه بهترین تلاش خود را برای برآورده کردن انتظارات مشتریان به‌کار می‌گیرند. شرکت‌های معتبری مانند گوگل، سامسونگ، آمازون و مایکروسافت نیز از آخرین فناوری‌ها برای رفع نیازهای مشتریان خود استفاده می‌کنند.

به‌منظور ارائه خدمات یا محصولات با کیفیت بالا، باید بر آنچه مشتریانتان می‌خواهند تمرکز کنید و سپس یک سیستم سازمانی و فرهنگ تجاری موثر ایجاد کنید. اولویت دادن به مشتریان خود و ارائه یک تجربه مشتری شخصی می‌تواند به شما کمک کند تا به یک برند قابل اعتماد و موردعلاقه تبدیل شوید.

با ظهور فناوری‌های متعدد، مشتریان برندهایی را ترجیح می‌دهند که با ارائه خدمات دیجیتالی به مشتری، خواسته‌های آن‌ها را برآورده می‌کنند. به‌همین دلیل است که کسب‌وکارهای بیشتری به‌فکر پیاده‌سازی فناوری و زیرساخت ابری در سازمان خود هستند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای سازمانی ایرانسل چه نقشی در تحقق تحول دیجیتال کسب و کارها دارد؟

 

کلام آخر

همان‌طور که مطالعه کردید، تحول دیجیتال در کسب‌وکارهای کوچک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به برنامه و ابزار دیجیتالی پیشرفته‌ای دارد. راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با همین هدف و دغدغه، تلاش می‌کند تا ابزار و سرویس‌های موردنیاز را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپی قرار دهد.

علاوه‌بر پلتفرم‌ یلوهاب و سامانه یلوادوایز، محصولات دیگری نیز توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود که می‌توانید از طریق کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) با آن‌ها آشنا شوید. اگر به تازگی از مشترکان ایرانسل شده‌اید نیز می‌توانید از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.hi5.team/blog/digital-transformation-small-businesses

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8344

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7115

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5493