post image

راهکارهای سازمانی ایرانسل حامی اولین دوره همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال!

راهکارهای سازمانی ایرانسل، حامی نخستین دوره همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال در تهران شد.


ظهور انقلاب صنعتی چهارم، فراگیری اینترنت و  پیشرفت روزافزون تکنولوژی‌های نوظهور در صنایع مختلف، سبب شده است که سایر صنایع با قدمت طولانی  به سمت دیجیتالی شدن و هوشمندسازی سوق پیدا کنند. در این میان صنایعی همچون صنعت معدن از این قافله عقب نمانده و در راستای معدن‌کاری پایدار وارد فاز هوشمندسازی فرآیندهای خود شده‌اند تا علاوه‌بر تسهیل روندهای کاری خود، معدن کاری سبز را جایگزین معدن‌ کاری قدیمی و سنتی کنند.

از مزایای معدن‌کاری دیجیتال می‌توان به کاهش ریسک و ایجاد محیط کارگاهی امن، افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی و بهره‌وری اشاره کرد که در راستای مرتفع ساختن چالش‌های کلیدی حوزه صنعت معدن همچون؛ امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی، محیط‌های خشن و آلوده، تعامل‌پذیری شبکه و تجزیه‌وتحلیل مناسب با برنامه‌های معدنی ایجاد شده‌اند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل همچون گذشته پیشتاز هوشمندسازی صنایع بوده است و در راستای تحقق تحول دیجیتال صنایع به عنوان حامی ویژه اولین دوره همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال حضور یافت.

 این همایش دنیای اقتصاد در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های نوین صنعت معدن‌کاری، معرفی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیش‌رو در این زمینه و آموزش مفاهیم و مقدمات معدن‌کاری دیجیتال در ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری در هتل المپیک تهران برگزار شد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال اینجا را کلیک کنید.

همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال

محورهای همایش معدن‌کاری دیجیتال

  • مروری بر آخرين تحولات معدن‌کاری ديجيتال در جهان
  • بررسی زيرساخت‌های معدن‌کاری ديجيتال در ايران
  • توجيه سرمايه‌گذاری؛ تاثيرات بالقوه دیجیتالی شدن و کاهش هزینه‏‌های پياده‌سازی
  • صنعت نسل ۴.۰: اتصال سیستم‌‏های تولید فعلی به ابزارهای دیجیتال
  • ایجاد مراکز نوآوری دیجیتال در صنعت و الزامات توسعه اکوسیستم دانش‌بنیان در معدن‌کاری هوشمند
  • ابزار دیجیتال برای مدیریت امور اکتشافات و معادن
  • فناوری‌های دیجیتال برای نظارت و ایمنی معدن
  • نقش تحولات دیجیتال در تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی
  • انتقال تجربیات و ایجاد ارتباط پایدار بین فعالان حوزه دیجیتال و معادن

گزارش اجمالی از غرفه ایرانسل در نمایشگاه معدن‌کاری دیجتال

/wp-content/uploads/2022/09/55-e1663054937729.jpg

اولین نمایشگاه تخصصی معدن‌کاری دیجیتال با حضور مدیران برجسته و صاحبان نظران حوزه صنایع معدنی افتتاح شد. آقایان دکتر رسول سراییان، مدیر عامل شرکت سیما آترون و مجری پروژه هدهد ایمیدرو، مهدی کرباسیان، معاون اسبق وزیر صنعت، معدن و تجارت، امید اصغری، دبیر همایش معدنکاری دیجیتال، مدیر مؤسسه یونیدرو و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، سروش فولادچی،مدیر واحد توسعه دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد و علیرضا بختیاری، مدیر مسئول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد از غرفه راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال بازدید کردند و با  راهکارهای یکپارچه و اختصاصی ایرانسل برای حل چالش‌های صنعت معدن و هوشمندسازی آن آشنا شدند.

سخنران کلیدی از MTN در همایش معدن‌کاری دیجیتال

/wp-content/uploads/2022/09/555-e1663054978429.jpg

در روز اول همایش معدن‌کاری دیجیتال، آقای سودیپتو مویترا، مدیرکل تجارت فناوری‌اطلاعات واحد کسب‌وکار سازمانی گروه MTN در آفریقای جنوبی، در رابطه با «نقش G5 و اینترنت اشیا در صنعت معدن» در سالن بین‌المللی هتل المپیک تهران به صورت آنلاین سخنرانی داشت. این سخنرانی با محوریت موضوعات زیر ارائه شد:

  • بررسی چالش‌های صنعت معدن
  • تحول دیجیتال در صنعت معدن
  • هوشمندسازی معادن با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش ریسک
  • برنامه‌های آتی با بهره‌گیری از اکوسیستم دیجیتال 5G
  • بررسی اکوسیستم و معماری شبکه بی‌سیم خصوصی
  • ایجاد ارزش‌های مشترک میان بازیگران صنعت
اولین همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال

برگزاری اولین میزگرد تخصصی در حوزه صنعت معدن

در اولین روز این نمایشگاه میزگرد تخصصی حوزه معدن با عنوان «نقش فناوری‌های نوظهور انقلاب صنعتی چهارم بر مدیریت زنجیره و عملکرد سازمانی در صنعت معدن‌کاری» با حضور جناب آقای مهندس محسن یوسف‌پور، مدیرکل راهکارهای سازمانی در سالن بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار شد.

ایشان از در بخشی از صحبت‌های خود به  اهمیت  ایجاد زیرساخت ارتباطی یکپارچه و راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های توانمندساز تحول دیجیتال همچون هوش مصنوعی، بلاک‌چین، امنیت سایبری و… در کنار استفاده از این راهکارهای یکپارچه برای کاهش فاصله عمیق بخش صنعت و معدن و فناوری اطلاعات اشاره کردند و خاطرنشان کردند:« کارکرد با روش‌های سنتی و عرضه محصولات با شیوه گذشته در حال حاضر با اقتصاد دیجیتال همخوانی ندارد و سازمان‌هایی که وارد مسیر تحول دیجیتال نمی‌شوند ناگزیر محکوم شکست هستند.»

/wp-content/uploads/2022/09/555555555-e1663055115609.jpg

همچنین در پاسخ به سوال نقش ایرانسل در تامین اینترنت 5G معادن، فرمودند: « فعال‌سازی شبکه نسل پنجم تلفن‌همراه در توسعه معدن‌کاری دیجیتال و حرکت به سوی هوشمندسازی معادن برای ما میسر است و خاطرنشان کردند شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با توجه به ماموریت راهبردی خود و تجربه‌ی پیشین خود در ایجاد و بهره‌برداری از اولین سایت نسل پنجم شبکه تلفن همراه در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین پلنت فولادسازی کشور، آمادگی کامل و لازم فنی جهت ایجاد و برقراری شبکه اختصاصی در مناطق صنعتی به ویژه معادن کشور را دارد.»

حمایت ایرانسل از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال

اهمیت به کار‌گیری فناوری‌های روز دنیا و توسعه معدن‌کاری دیجیتال راهکارهای سازمانی ایرانسل را بر آن داشت تا با حضور در کنار فعالان دیگر این حوزه اعم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، فناپ زیرساخت، موسسه یونیدرو، ایمینو، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، ایمیدرو، صد استارتاپ، خانه خلاق و نوآوری سلیم در برنامه‌ریزی و اجرای جذب حداکثری ایدهها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت داشته باشد تا هدف اصلی این همایش که تضارب آرای فعالان و استفاده از تجارب تخصصی هر یک از واحدها به منظور دست‌یابی به سندی جامع  جهت نیل به هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی و جلوگیری از هزینه‌های موازی و تکراری است، محقق گرداند.

بیش از ۸۰ شرکت فناور و نوآور در حوزه معدنی برای جذب سرمایه، توسعه محصول یا توسعه بازار در این همایش شرکت کرده‌اند. بنابراین، راهکارهای سازمانی ایرانسل وظیفه خود دانست که در پنج بخش سرمایه‌گذاری، حمایتی و رگولاتوری، تسهیلات، زیرساخت و توسعه بازار در صورت کسب رتبه مطلوب به شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌یافته به مرحله ارزیابی نهایی کمک کند.

 

برگزاری کارگاه آموزشی معدن‌ متصل

راهکارهای سازمانی ایرانسل در این نمایشگاه، با برگزاری کارگاه‌ آموزشی تخصصی و هدفمند با عنوان معدن متصل در حوزه معدن‌کاری دیجیتال در روز چهارشنبه (۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱) مسیر تحول دیجیتال را برای کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت معدن را هموارتر کرد. سرفصل مطالب این کارگاه به شرح زیر بود:

  • چالش‌های عمده حوزه معادن
  • محرک‌های اصلی برای حرکت به سمت معدن هوشمند
  • نقش شبکه نسل پنجم موبایل (5G)در معدن‌کاری دیجیتال
  • خدمات نوین ایرانسل در حوزه هوشمندسازی معادن

 

کلام آخر

راهکارهای سازمانی ایرانسل با حمایت از این همایش و نمایشگاه بی‌سابقه و با حضور در این نمایشگاه بی‌سابقه در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه، علاقه‌مندان این حوزه را با به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا نظیر سرویس‌هایی چون زیرساخت ابری، مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، پلتفرم نظارت تصویری هوشمند (VSaaS) و واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل که برای صنعت معدن ارائه شده است،‌ آشنا کرد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل  و یا ارسال ایمیل به آدرس EB@mtnirancell.ir  اطلاعات بیشتری را درباره این سرویس کسب کنید.

4.2 24 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۱/۰۲/۲۶

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

سرویس خودروی متصل ایرانسل چگونه می‌تواند به صنایع مختلف در رسیدن به تحول دیجیتال کمک کند؟

بازدید: 2838

blog image

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

راهکارهای سازمانی ایرانسل چگونه به تحول بانکداری دیجیتال کمک می‌کند؟

بازدید: 2751

blog image

۱۳۹۹/۰۲/۳۰

شبکه امن ایرانسل؛ صحن جدید مجلس شورای اسلامی

ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی برای مجلس شورای اسلامی

بازدید: 2658