post image

یک راهکار ساده برای کاهش هزینه‌های تحول دیجیتال در سازمان شما !

چگونه با مدیریت صحیح منابع سخت‌افزاری، هزینه‌ تحول دیجیتال کاهش می‌یابد؟


داشتن یک استراتژی قوی برای تحول دیجیتال در سازمان‌ها و کسب‌وکارها، مزایای زیادی برای آن‌ها به همراه دارد. تحول دیجیتال می‌تواند سرعت و توان عملیاتی را بهبود بخشد و کیفیت محصول یا خدمات را افزایش دهد. همچنین سازمان را قادر می‌سازد داده‌ها را از منابع جدید جمع‌آوری کند و از آن‌ها برای ایجاد نگاه عمیق‌تر در مورد اقدامات خود و ارتقای تجربیات مشتری بهره ببرد.

بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها در چند سال اخیر به طور مستقیم نقش تحول دیجیتال بر تداوم کسب‌وکار‌ خود را تجربه کرده‌اند. در این دوران مشکلات زیادی سازمان‌ها را برای اینکه بتوانند، تجربه‌ دورکاری موفقی داشته باشند، ناچار به استفاده از امکانات فراوانی کرده است و به‌این‌ترتیب از آن زمان، ارتقای استراتژی تحول دیجیتال کسب‌وکارها بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده است. بااین‌حال، رویکرد اشتباه یک شرکت درباره این موضوع می‌تواند منجر به عواقب ناخواسته‌ای شود که احتمالاً منافع آن را کاهش می‌دهد.

مدیریت سخت‌افزارها برای بهبود فرآیند تحول دیجیتال

/wp-content/uploads/2022/07/33-e1658722567645.jpg

درحالی‌که تحول دیجیتال به یک نوع روند جهانی بدل شده است، می‌تواند بر خلاف اهداف خود که کارآمد کردن بسیاری از مکانیزم‌ها است، عمل کند. برای مثال، وقتی صحبت از تحول دیجیتال می‌شود، ۶۸.۹ درصد از کارفرمایان برای جذاب‌تر جلوه‌دادن محل کار برای استعدادهای برتر، دیوایس‌هایی را که در شرایط کاری مطلوبی قرار دارند، پیش از موعد کنار می‌گذارند.

این امر مدیران فناوری اطلاعات را به جایگزینی یا کنارگذاشتن زودهنگام دیوایس‌ها سوق می‌دهد، به‌عبارت‌دیگر، مدیران فناوری اطلاعات کماکان به‌جای اینکه نیاز به جایگزین شدن یک دستگاه را بررسی کنند، در پی استفاده از ابزارهای پرزرق‌وبرق کم‌اهمیت هستند که می‌تواند هزینه‌های زیادی به سازمان تحمیل کند. یک کامپیوتر در شرکت را تصور کنید که دو سال از آن استفاده شده است و برای به‌روز شدن تنها به یک ارتقای ساده سخت‌افزاری نیاز دارد. سازمان‌هایی که با روش ذکر شده به دنبال هموار کردن مسیر تحول دیجیتال خود هستند بدون در نظر گرفتن امکان ارتقای سیستم قدیمی، برای تهیه یک دیوایس جدید اقدام می‌کنند.

برای رفع این مشکلات، درک مفهوم تحول دیجیتال بسیار ضروری است، زیرا تحول دیجیتال به اشکال مختلفی می‌تواند در یک سازمان رخ دهد. برخی آن را پروسه کوچ از کاغذ و قلم به اسناد و صفحات گسترده Word تعریف می‌کنند، درحالی‌که شرکت‌های دیگر اساساً برای رفع یک نیاز ضروری در حال ساخت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه هستند که به فرآیند‌های عملیاتی شرکت‌ها کمک می‌کند.

اگر تحول دیجیتال با درنظرگرفتن مدیریت دیوایس‌ها به‌درستی اجرایی نشود، تنها بار اضافه به بخش فناوری یک سازمان تحمیل می‌کند، چرا که در روند تغییر دیوایس‌ها کارهای زیادی همچون، تعویض سیستم‌ عامل‌ها، فرآیند‌های انتقال دیتا از دیوایس‌های قدیمی به دیوایس‌های جدید موردنیاز است که در طی آن‌ها، حفظ حریم خصوصی و امنیت  اطلاعات سازمان خود دغدغه‌ای مهم به شمار می‌رود؛ بنابراین، اگر استراتژی تحول دیجیتال همراه با مدیریت صحیح انجام نشود قطعاً کارایی کمتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

فرهنگ تحول دیجیتال، چگونه آینده یک کسب و کار دیجیتال را برنامه‌ریزی کنیم؟

عیب‌یابی سخت‌افزاری و کاهش هزینه‌ها در مسیر تحول دیجیتال

/wp-content/uploads/2022/07/333-e1658722792980.jpg

مسئله بعدی، اهمیت مدیریت مشکلات دیوایس‌هاست که اگر هوشمندانه صورت نگیرد از کارایی استراتژی‌های تحول دیجیتال می‌کاهد. شرکت‌ها باید دیوایس‌های خود را در لحظه عیب‌یابی کنند. وقتی دستگاهی کار ‌نکند یا ضعیف عمل کند، تصور می‌شود که قدیمی است و باید با دستگاهی که حافظه بیشتری دارد، پردازنده مرکزی قوی‌تر یا دوربینی با وضوح بالاتر جایگزین شود. اما واقعیت این است که این‌ها مسائل اصلی نیستند و بدون یک نگاه واقع‌بین که علت مشکل اصلی را شناسایی کند ممکن است هزینه‌هایی به سازمان تحمیل شود.

بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که بر روی جدیدترین و بهترین سخت‌افزار و سیستم‌عامل موجود در آن زمان کار کنند.

بااین‌وجود، شرکت‌ها با کنارگذاشتن زودهنگام دستگاه‌های الکترونیکی و ناتوانی در اجرای راه‌حل‌های تشخیص و تعمیر مناسب، پول خود را هدر می‌دهند. حقیقت امر این است که ۴۵ درصد از تصمیم‌گیرندگان فناوری اطلاعات در سازمان‌ها، دستگاه‌های قدیمی‌تر و با قابلیت مناسب که کارکرد مطلوبی دارد را به این دلیل که مدل دستگاه جدیدتری در دسترس است، کنار می‌گذارند و با بی‌توجهی به مدیریت صحیح منابع، به‌ویژه در زمان‌های پرتلاطم اقتصادی، از این موضوع که نیازی به جایگزینی مداوم سخت‌افزارها نیست، غفلت می‌کنند؛ در حالی که دقت به این مسئله علاوه بر کاهش هزینه‌های سازمان به کاهش، دفع زباله‌های الکترونیکی و درنتیجه کم‌شدن اثرات زیست‌محیطی نامطلوب آن کمک می‌کنند.

بیشتر بدانید:

زیرساخت ابری ایرانسل، برای تحول دیجیتال

مشکلات امنیتی در هنگام ارتقای سخت‌افزار

/wp-content/uploads/2022/07/3333-e1658722882356.jpg

تعویض یا ارتقای غیرضروری دستگاه‌ها هزینه‌بر است، اما علاوه بر این موضوع چیزی که کسب‌وکارها به آن توجه نمی‌کنند، زمانی است که صرف ارتقای دستگاه‌های قدیمی به دستگاه‌های جدید می‌شود یعنی همان، ساعات صرف شده برای جمع‌آوری، تخلیه داده‌ها و پاک‌کردن دستگاه‌ها و همچنین زمان آموزش کارمندان برای درک و یادگیری نحوه استفاده کارآمد از یک دستگاه جدید که در نظر گرفته نمی‌شود. این عامل بهره‌وری کارمندان و کارگران را کاهش داده و بر زمان ارزنده‌ای که آن‌ها می‌توانند برای انجام کارهای خود صرف کنند، تأثیر می‌گذارد.

نکته دیگر امنیت داده‌های یک شرکت یا سازمان است. دستگاه‌های کنار گذاشته شده ظاهراً خاموش هستند، اما ممکن است به طور کامل از شبکه جدا نشوند که این یک خطر امنیتی بزرگ برای مشاغل تلقی می‌شود، چراکه باعث آسیب‌پذیر شدن آن‌ها در برابر نفوذ و درنتیجه ازدست‌دادن اطلاعات مهم می‌گردد. در واقع، از هر ۱۰ مدیر فناوری در ایالات متحده آمریکا، تقریباً ۷ نفر دستگاه خود را پیش از موعد کنار می‌گذارند. برخی از کاربران دستگاه‌هایی دارند که حاوی داده‌های شرکتی و شخصی است و از این‌رو، اگر به‌درستی پروسه کنارگذاری آنها عملی نشود، مورد حملات امنیتی قرار خواهند گرفت. حذف انبوه این دستگاه‌ها شانس خطا را بالا می‌برد، زیرا پاک‌کردن دستی اطلاعات از دستگاه‌ها می‌تواند منجر به خطای انسانی شود.

بیشتر بخوانید:

۷ ترند مهم تحول دیجیتال در سال ۲۰۲۲ که باید بدانید!

 

کلام آخر

از یک سو دشواری تعریف تحول دیجیتال و از سوی دیگر تصور انقلابی از آن سبب می‌شود بسیاری از کسب‌وکارها فراتر از نیاز خود هزینه صرف آن کنند و به این روش از کارآمدی این شکل از تحول بکاهند. مدیریت منابع و ارتقای سخت‌افزارها به صورت صحیح یکی از عوامل مهم برای حرکت در این راستا است.

بسیاری از راهکارهای سازمانی ایرانسل با درنظرگرفتن همین موضوع و باهدف بهینه شدن مسیر تحول دیجیتال، ارائه شده‌اند. به‌ عنوان ‌مثال؛ پلتفرم برگزاری جلسات آنلاین ایرانسل، دانا پلاس بدون نصب هیچ نرم‌افزاری در دیوایس‌های مختلف تنها با استفاده از مرورگر دستگاه قابل ‌استفاده است. برای نمونه دیگر می‌توان به سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل اشاره کرد که به‌راحتی با کمک دیوایس‌های موجود و بدون نیاز به زیرساخت‌های گران امکانات فراوانی نظیر، سرویس موبایل سازمانی (MVPN) ، وی‌پی ان سازمانی و… فراهم می‌آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه فرمایید و در صورت احساس نیاز برای دریافت مشاوره جهت انتخاب سرویس مناسب کسب‌وکار خود به آدرس EB@mtnirancell.i ایمیل بزنید.

 

منبع:

https://www.devprojournal.com/technology-trends/digital-transformation/help-your-clients-build-a-digital-transformation-strategy-with-less-of-a-downside/

5 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8331

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7104

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5479