• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
      • یلونام
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

    رایانش ابری چگونه بر سازوکار موسسات مالی بین‌المللی تاثیر گذاشته است؟

    رشد فناوری ابری

    /wp-content/uploads/2022/06/77-e1655012888456.jpg

    در سال‌های اخیر، استفاده از فناوری ابری در حوزه‌های مختلف، گسترش چشمگیری داشته و موجب تغییرات و تحولاتِ کوچک‌ و بزرگ بسیاری شده است. این تغییرات را در نقاط مختلف جهان، از حوزه بهداشت و درمان گرفته تا حوزه آموزش می‌توان دنبال کرد. یکی از حوزه‌هایی که استفاده از خدمات ابری تغییرات مثبت بسیاری برای آن رقم زده است، حوز‌ه‌ تبادلات مالی بین‌المللی است.

    به‌دلیل گرایش بسیاری از مؤسسات مالیِ بزرگ به استفاده از فناوری رایانش ابری، شاهد بروز تغییراتی در نحوه اداره بازارهای سرمایه‌ای در جهان هستیم. برای مثال؛ در آبان امسال گروه مالی CME به‌منظور انتقال زیرساخت‌های آی‌تی این شرکت بر بستر فضای ابری، وارد یک شراکتِ ده‌ساله با گوگل شد. CME بر این باور است که با انتقال زیرساخت‌های خود به فضای ابری، سرعت ارائه محصولات و خدمات خود را بهبود خواهد بخشید.

    چند هفته پس از اعلام خبر همکاری گروه مالی CME با گوگل، خبر تازه‌ای از همکاری شرکت Nasdaq و آمازون برای انجام پروژه‌ای مشابه، در نشریات منتشر شد، با این مضمون که وب‌سرویس آمازون با کمک Nasdaq در پی آن است که بازارهای مستقر در آمریکای شمالی را به فضای رایانش ابری منتقل کند.

    بیشتر بخوانید:

    هر آن‌چه که باید در مورد رایانش ابری بدانید.

     

    آدریان پول، رئیس واحد خدمات مالی گوگل‌کلود در کشور انگلستان می‌گوید: بنگاه‌های مالی سنتی نیز کم‌کم به سمت زیرساخت‌های ابری روی خواهند آورد، چراکه این تغییر باعث می‌شود تا به بازارهای بزرگ‌تری دسترسی داشته باشند و انجام عملیات‌های مالی برای آن‌ها ساده‌تر شود.

    پول می‌افزاید که به‌کاربستن فناوری  رایانش ابری تنها یک تغییر کوچک برای بهبود زیرساخت نیست بلکه هم‌اکنون شرکت‌های بزرگی مانند CME با استفاده از قدرت پردازشِ بیشتر در بستر رایانش ابری، خدمات بهتری ارائه می‌دهند و با بالابردن سطح انتظار مشتریان، از رقیبان پیشی می‌گیرند.

    مزیت‌های استفاده از زیرساخت ابری

    /wp-content/uploads/2022/06/7777-e1655012927810.jpg

    رایانش ابری چنان قدرت پردازشی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد که گویی تحلیل داده‌ها‌ با سرعت نور انجام می‌پذیرد. بعضی از تحلیل‌های سنگین مانند تحلیل‌های موردنیاز در مدیریت ریسک، اکنون با استفاده از این فناوری به شکل لحظه‌ای، قابل استخراج است و این اطلاعات می‌تواند به شرکت‌های مالی و بورسی برای تصمیم‌گیری‌های سریع کمک کند. در سال‌های گذشته شرکت‌های فعال در حوزه بورس و تبادلات مالی به یکی از اهداف اصلی حملات سایبری تبدیل شده‌اند. باتوجه‌به این تهدید انتقال زیرساخت‌ها به فضای ابری می‌تواند راهکاری برای محافظت از داده‌های حساس و ارزشمند باشد.

    بیشتر خوانید:

    تحول رایانش ابری با تکنولوژی بلاک‌چین

     

    شرکت Spectrum Markets که یکی از مراکز اصلی تبادل اوراق بهادار در اروپا محسوب می‌شود، از رایانش ابری برای ذخیره و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده می‌کند. نیکی مان مدیر اجرایی این شرکت در این زمینه می‌گوید: «انتقال به فضای ابری برای شرکت‌ها امکان بهره‌برداری از ظرفیت وسیع زیرساخت‌های دیجیتال را به‌راحتی فراهم می‌کند و مسیر رشد کسب‌و‌کار آن‌ها را هموارتر می‌سازد.»

    /wp-content/uploads/2022/06/777777-e1655012968838.jpg

    زیر ساخت‌های دیجیتالی که سازمان‌ها به شکلی سنتی در محیط شرکت فراهم می‌کردند، هم فضای فیزیکی زیادی را اشغال می‌کرد و هم افزایش ظرفیت آن نیازمند فضا و زمان بیشتر بود، در صورتی که با استفاده از خدمات ابری هر زمان که یک سازمان بخواهد می‌تواند زیرساخت بیشتری را در اختیار بگیرد. این کار را به راحتی به شکل اتوماتیک نیز می‌توان انجام داد، به‌طوری‌که خود سیستم در صورت نیاز به فضای ابری بیشتر ، بتواند آن را تهیه کند.

    زیرساخت‌های دیجیتالی که سازمان‌ها برای ذخیره داده‌ها تهیه می‌کنند بعد از مدتی نیازمند به‌روزرسانی می‌شود و این مسئله می‌تواند هزینه زیادی را به سازمان تحمیل کند، از طرفی جابه‌جایی داده‌ها از زیرساخت قدیمی، نگرانی ازدست‌رفتن داده‌های ارزشمند را با خود به همراه دارد در‌صورتی‌که با استفاده از فضای ابری دیگر چنین نگرانی‌هایی نخواهید داشت.

     

    آینده با فناوری ابری

    بسیاری بر این باورند که تکنولوژی‌های نویدبخش دیگر مانند هوش مصنوعی و  رایانش کوانتومی بر بستر فضای ابری گسترش پیدا خواهد کرد، از آنجاکه پیش‌بینی می‌شود این تکنولوژی‌ها تا ده سال آینده از مهم‌ترین ابزارها برای موفقیت کسب‌وکارها باشند، می‌توان نتیجه گرفت به‌مرور زمان بر مزیت‌های فضای ابری افزوده خواهد شد تا جایی که استفاده از زیرساخت ابری، گرایش غالب تمام کسب‌وکارها باشد.

    بیشتر بخوانید:

     ۱۱ مزیت برتر خدمات رایانش ابری

     

    کلام آخر

    تغییر در جهان امروز به‌سرعت رقم می‌خورد و همواره شاهد ظهور تکنولوژی‌های جدیدی هستیم که به نحو متفاوتی می‌توانند بر فضای کسب‌وکارها اثر بگذارند. فناوری فضای ابری نیز از همین دسته تکنولوژی‌ها محسوب می‌شود که به‌سرعت در حال رشد است. استفاده از فناوری ابری به کسب‌وکارهای نوپا کمک می‌کند بدون صرف هزینه‌های سنگین بتوانند از امکانات دیجیتال بهره‌مند شوند و همچنین استفاده از فناوری ابری باعث می‌شود، نیاز شرکت‌های بزرگ که با داده‌های انبوه سروکار دارند به راحتی و با صرف هزینه اندک برآورده شود. به نظر می‌رسد حرکت به‌سوی فضای ابری آغاز شده است و طولی نخواهد کشید تا به شکل وسیع در صنایع و کسب‌وکارهای مختلف به کار بسته شود.

    یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز همراهی با کسب‌وکارها در مسیر تحول دیجیتال و مجهز کردن آن‌ها به پیشرفته‌ترین ابزارهای دیجیتال است. راهکارهایی مثل اینترنت اشیا، شهر هوشمند، زیرساخت ابری تنها چند مورد از خدماتی هستند که راهکارهای سازمانی برای قرار دادن کسب‌وکارها در مسیر تحول دیجیتال ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این خدمات و محصولات به وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید و برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل بزنید.

     

    منبع:

    https://www.ft.com/content/40e51620-3da6-4bc6-9d43-05236c7daa93

    اخبار مرتبط
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    ۲۴ تير ۱۴۰۴ . ۲:۰۳
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195