• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
      • یلونام
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • IaaS
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

    تجربه شرکت‌هایSpotify و EVERNOTE، دو برند جهانی در استفاده از خدمات ابری

    تکنولوژی رایانش ابری (Cloud Computing) به یکی از داغ‌ترین مباحث روز دنیا تبدیل شده است. به خصوص در سال‌های اخیر، استفاده از خدمات ابری موفقیت بزرگی برای کسب‌و‌کارهای فعال در صنایع مختلف به حساب می‌آید؛ حتی اگر در ابتدا به اجبار به استفاده از این خدمات روی آورده باشند.

    حقیقت این است که به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار،  ممکن است پیش از استفاده از خدمات رایانش ابری، حتی در صورت اشراف به مزایای این خدمات، دچار شک و تردید شوید و از بهینه بودن این راهکار برای کسب‌و‌کار خود مطمئن نباشید. منطقی است که در این زمینه باید بررسی‌های بسیاری را انجام دهید، در انتخاب شرکت ارائه‌دهنده این خدمات وسواس زیادی به خرج دهید و از تجربیات شرکت‌های موفق و مشهور دنیا در استفاده از خدمات ابری باخبر شوید.

    در این مقاله قصد داریم تا با شرح داستان موفقیت دو شرکت برتر دنیا در زمینه استفاده از تکنولوژی ابری و حرکت در مسیر تحول دیجیتال، به شما کمک کنیم تا بتوانید در زمینه مهاجرت به سرزمین خدمات ابری، معقولانه و با دید باز تصمیم بگیرید.

    ۱. Spotify

    /wp-content/uploads/2021/07/444-e1627454411897.jpg

    Spotify که از سال ۲۰۰۶ میلادی فعالیت خود را به عنوان ارائه‌دهنده خدمات رسانه‌ای آغاز کرده است، در ابتدا تمرکز خود را بر ارائه پلتفرم پخش صوتی موسیقی قرار داد. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا به موسیقی یا پادکست مورد علاقه خود گوش داده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

    اهداف Spotify در استفاده از خدمات ابری

    پس از تحلیل و بررسی های دقیق، مدیریت و اعضای تیم فنی Spotify به این نتیجه رسیدند که تعمیرات و نگهداری دیتاسنترهای عظیم داخلی برای این شرکت چالش‌برانگیز است و رفته‌رفته نمی‌تواند هدف اصلی این شرکت، که ارائه بهترین خدمات موسیقی در دنیا است را برآورده کند. در عوض آن‌ها می‌خواستند از نیروی انسانی خود در زمینه‌های مهم‌تری همچون ایده‌پردازی و خلاقیت برای بهبود خدمات‌شان بهره‌مند شوند.

    به همین دلیل در سال 2015 تصمیم گرفتند که از پلتفرم ابری گوگل استفاده کنند؛ با این امید که بتوانند فرآیند توسعه محصولات خود را بهبود داده و هزینه و پیچیدگی عملیات شرکت را کاهش دهند.

     

    استراتژی و نتیجه

    این شرکت حدوداً دو سال قبل از انتخاب راهکارهای ابری، تیمی مجزا را به تحقیق و بررسی در این رابطه تخصیص داد. در نهایت تصمیم بر آن شد که این تیم بررسی خود را به دو بخش سرویس و دیتا تقسیم کنند. برای قسمت سرویس، تیمی متشکل از مهندسان این حوزه، خدمات Spotify را در بازه‌های زمانی دو هفته‌ای به بستر ابری منتقل کرده و شاهد نتایج آن بودند. در بخش دیتا، باید تصمیم می‌گرفتند که داده‌ها را به همان شکل قبلی انتقال دهند یا آن را بازنویسی کنند.

    در نهایت، حرکت به سوی استفاده از خدمات ابری سبب افزایش مقیاس پذیری و به کار گرفتن نیروهای تیم فنی در راستای مقاصد مهم‌تر شد.

     

    آموخته‌های کلیدی:

    • سهامداران، مدیران و اعضای فنی تیم خود را توجیه کنید: شرکت Spotify در توجیه و ایجاد هماهنگی میان تیم خود بسیار موفق عمل کرد. به یاد داشته باشید زمانی که اعضای تیم بدانند که با وجود یک تکنولوژی نوین، نه تنها آینده شغلی آن‌ها در معرض خطر قرار نمی‌گیرد، بلکه تغییرات مثبتی را هم به همراه دارد، به صورت داوطلبانه سازمان را در این مسیر همراهی می‌کنند.

     

    • برای تغییر عجله نکنید: همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، فرآیند حرکت به سمت خدمات ابری توسط Spotify حدوداً دو سال به طول انجامید. اعضای تیم این شرکت زمان بسیاری را به تحقیق و بررسی برای انتخاب مناسب‌ترین استراتژی و بهترین راهکار اختصاص دادند.

     

    • یک تیم حرفه‌ای را به طور مشخص به بررسی شرایط استفاده از خدمات ابری اختصاص دهید: یکی از دلایل موفقیت Spotify تخصیص یک تیم اختصاصی متشکل از مهندسان خبره برای تحقیق و بررسی درباره این موضوع بوده است. افراد این تیم دائماً در حال رصد کردن تغییرات و درس گرفتن از این فرآیند بوده و این تجربیات را با تمام افراد تیم در میان می‌گذاشتند. این کار به مهندسان کمک کرد تا بتوانند با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهند و در نتیجه سریع‌تر و دقیق‌تر به نتیجه دلخواه خود برسند.

    ۲. EVERNOTE

    /wp-content/uploads/2021/07/44444-e1627454427845.jpg

    Evernote نرم افزاری است که برای نوت‌برداری، آرشیو اطلاعات، مدیریت و سامان‌دهی وظایف طراحی شده است و از پلتفرم‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند.

    اهداف EVERNOTE برای استفاده از خدمات ابری

    پیش از حرکت به سمت استفاده از خدمات ابری، تیم Evernote در زمینه زیرساخت با محدودیت روبه‌رو بود. زیرساخت‌های اختصاصی این شرکت، مقیاس‌پذیر نبود و تعمیرات و نگهداری آن به فرآیندی بسیار پرهزینه و زمان‌بر تبدیل شده بود.

    آن‌ها به پلتفرمی به‌روز، منعطف، پرسرعت و ایمن نیاز داشتند که در عین حال بتوانند وقفه‌های سرویس را به حداقل رسانده و در زمینه Disaster Recovery (بازگردانی اطلاعات هنگام بروز اخلال در سیستم) برنامه‌ریزی کنند. از این رو، امیدوار بودند که بتوانند در بهینه‌ترین حالت ممکن از خدمات ابری بهره‌مند شوند.

     

    استراتژی و  خروجی نهایی

    Evernote فعالیت خود را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده است و در ابتدا، رویکردی تکرار شونده را (شامل تصمیم‌گیری استراتژیک، امکان‌‌سنجی، اجرا و تکرار فرآیند) پیش گرفت. پس از مدتی مدیران تیم Evernote تصمیم به استفاده از خدمات ابری گرفتند. برای این منظور، در ابتدا به‌صورت آزمایشی و رفته‌رفته با اضافه کردن سطوح امنیتی، در ابعاد وسیع‌تری، از امکانات پلتفرم ابری گوگل بهره‌مند شدند.

    در نهایت Evernote توانست به‌شکل موفقیت‌آمیری تنها در ۷۰ روز، ۵ میلیارد از اسناد خود را به پلتفرم ابری گوگل انتقال دهد.

     

    آموخته‌های کلیدی:

    • نیازی نیست که حرکت به سمت استفاده از خدمات ابری یک‌باره انجام شود: شما می‌توانید خدمات خود را در فازهای مختلف یا بر اساس دسته‌بندی‌های مرتبط با کسب‌وکارتان به سرویس‌های ابری منتقل کرده و از این طریق ریسک شکست را کاهش دهید.

     

    • از امنیت داده‌ها اطمینان حاصل کنید: اگر از پیش، درباره شرکت ارائه‌دهنده خدمات ابری و تکنولوژی به‌کار رفته برای تامین امنیت سرویس ابری، تحقیق نکرده باشید، ممکن است در این زمینه دچار چالش شوید.

     

    • استفاده از خدمات ابری می‌تواند در زمینه بازگردانی اطلاعات بسیار موثر باشد. بازگردانی اطلاعات مشتریان در اثر بروز اتفاقات ناگهانی، موضوع بسیار مهمی برای تیم Evernote محسوب می‌شد. اما امکان ذخیره فایل‌های پشتیبان (تهیه بک‌آپ) و همچنین ویژگی Disaster Recovery در پلتفرم ابری گوگل، نگرانی این تیم را در این زمینه برطرف کرد.

     

    سخن پایانی

    منطقی است که با توجه به تفاوت‌ها و تنوع در ساختار صنایع، نمی‌توان در زمینه استفاده از خدمات ابری، رویکرد یکسانی را برای همه کسب‌وکارها در نظر گرفت. تدوین و پیاده‌سازی یک استراتژی موفقیت‌آمیز به عوامل مختلفی از جمله: اهداف سازمان، مدل کسب‌وکار، نیازهای امنیتی، زیرساخت‌های مورد نیاز، ظرفیت نیروی انسانی و عواملی از این دست، بستگی دارد.

    اما نکته مهم این است که برای روبه‌رو نشدن با چالش‌های احتمالی هنگام استفاده از خدمات ابری، لازم است در انتخاب شرکت ارائه‌دهنده این خدمات دقت لازم را به خرج دهید.

    راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز همگام با به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا، با ارائه خدمات زیرساخت ابری و همچنین مشاوره تخصصی در این زمینه، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند به شکل بهینه در مسیر رشد و تحول دیجیتال گام بردارند.

    پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت زیرساخت ابری ایرانسل سر بزنید.

     

    منبع:

    https://distillery.com/

    https://www.mygreatlearning.com/

    اخبار مرتبط
    مدیریت هوشمند ناوگان زنجیره سرد؛ کلید حفظ کیفیت و سلامت محصولات حساس به دما
    مدیریت هوشمند ناوگان زنجیره سرد؛ کلید حفظ کیفیت و سلامت محصولات حساس به دما
    ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ . ۴:۲۹
    مشاهده بیشتر
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195