post image

تحول دیجیتال صنعت گردشگری، با این ۶ راهکار صنعت توریسم را متحول کنید!

راهکارهای نوین صنعت گردشگری چگونه این صنعت را وارد مسیر تحول دیجیتال می‌کنند؟


اکثر مردم ترجیح می‌دهند که درآمد خود را به‌جای خرید لوازم مختلف، صرف تجربیات خاصی مانند سرگرمی کنند. صنعت گردشگری که یک سرگرمی روزافزون در مقیاس جهانی است، جزیی از  این انتخاب است و مجموع درآمد حاصل از این صنعت در سطح جهان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸،  از ۱۲۲۱.۴ میلیارد دلار به ۱۵۵۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، در ۱۰ سال آینده این رقم به ۲۳۱۱.۴ میلیارد دلار نیز، خواهد رسید.

این افزایش درآمد صنعت گردشگری، نشانه آن است که در آینده نزدیک، سرعت رشد و توسعه این صنعت کاهش نخواهد یافت و بسیاری از فعالیت‌های آن باید از طریق دیجیتالی شدن انجام شوند. در عصر فناوری‌های دیجیتال، قطعا صنعت گردشگری و تحول دیجیتال دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهند و با یکدیگر در هم تنیده می‌شوند. این اتفاق، همان چیزی است که ما قصد داریم تا در این مقاله درباره آن با شما صحبت کنیم.

 

۶ راهکار برای ایجاد تحول دیجیتال در صنعت گردشگری

بیایید با نگاهی به تعدادی از محبوب‌ترین نمونه‌های تحول دیجیتال در صنعت گردشگری شروع کنیم:

۱. نرم‌افزارهای رزرو: نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی برای رزرو در سفر، یکی از پرتقاضاترین فعالیت‌های تحول دیجیتال در صنعت گردشگری است. این نرم‌افزارها به گردشگران اجازه می‌دهند تا بتوانند چیزهای مختلفی را از راه‌دور رزرو کنند؛ از بلیط هواپیما (مخصوصاً برنامه‌ها و سایت‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا از بین ده‌ها شرکت هواپیمایی، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید) تا هتل‌ها و بلیط های موزه.

بدیهی است که در این راهکار، سطح رقابتی کاملاً بالایی وجود دارد، پس باید برای موفقیت در این حوزه، یک استراتژی منحصربه‌فرد تحول دیجیتال در صنعت گردشگری ارائه دهید.

/wp-content/uploads/2023/02/12-1-e1675748370391.jpg

۲. نرم‌افزارهای جستجوی محلی: علی‌رغم این‌که این حوزه تقریباً با محصولات یکسان پر شده است، اما برخی از شرکت‌های در حال توسعه همچنان موفق می‌شوند که  در برخی مواقع تغییرات قابل‌توجهی را بر اساس نوآوری ایجاد کنند و به راهکاری جدید برسند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای موفقیت در این حوزه، از موضوع غذا و رستوران فراتر رفته و به‌سراغ موارد مفیدتری بروید. به‌عنوان مثال، می‌توانید نرم‌افزاری ارائه کنید که نزدیک‌ترین خدمات کمک‌های اولیه یا سرویس‌های بهداشتی عمومی را نشان دهد (که در واقع یک مشکل بزرگ برای مسافران است).

/wp-content/uploads/2023/02/123-e1675748426952.png

در همین راستا، راهکارهای سازمانی ایرانسل با جدیدترین محصول خود به‌نام سرویس تبلیغات مکان‌محور (Location-Based Service) وارد این حوزه شده است. این سرویس یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که زیرمجموعه تبلیغات موبایلی قرار می‌گیرد و از داده‌های افرادی که در یک مکان جغرافیایی خاص قرار دارند استفاده می‌کند تا پیام‌های تبلیغاتی هدفمند و شخصی‌سازی شده را به آن‌ها ارسال کند. سرویس تبلیغات مکان‌محور ایرانسل تلاش می‌کند تا از این راه به جذب مشتریان بیشتر برای کسب‌وکارهای موجود در یک منطقه خاص کمک کند.

بیشتر بخوانید:

چرا استفاده از مدیریت هوشمند ناوگان برای شرکت‌های اجاره خودرو حیاتی است؟

 

۳. نرم‌افزارهای مسیریابی: زمانی‌که از نرم‌افزارهای مسیریابی در صنعت گردشگری صحبت می‌کنیم، معمولا موضوع پراهمیتی برای مخاطبان شمرده نمی‌شود، اما در واقع، تعداد زیادی از چنین نرم‌افزارهایی در حال حاضر در بازار وجود دارد. نرم‌افزارهای معروفی مانند Google Maps با نرم‌افزارهای دیگری که محبوبیت کم‌تری دارند، همه در یک بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند و همچنان مخاطب خود را نیز، در اختیار دارند. در مجموع، همان‌طور که می‌بینید، به‌دست آوردن جایگاهی معتبر در این راهکار چندان آسان نیست و برای تأثیرگذاری واقعی بر مشتریان بالقوه و جمع‌آوری سهم قابل‌توجهی از مخاطبان، به تلاش بیشتری نیاز دارید.

 

۴. نرم‌افزارهای کنترل هزینه: نرم‌افزارهای Trail و Splittr ازجمله شرکت‌های فعال در این حوزه هستند. نرم‌افزارهای کنترل هزینه معمولا به افرادی که به‌صورت گروهی سفر می‌کنند، کمک می‌کنند تا بتوانند جزییات مالی خود را محاسبه کنند. جزییاتی از این دست که چه مقدار پول و توسط چه کسی باید در یک لحظه خاص پرداخت شود (به طور مثال در هنگام صرف شام در رستوران یا رزرو شماره اتاق هتل).

علاوه‌بر این، نرم‌افزارهای معرفی‌شده به شما اجازه می‌دهند تا اطلاعات کارت بانکی خود یا حتی یک درگاه پرداخت را به نرم‌افزار متصل کنید تا پرداخت‌ها را مستقیماً از طریق تلفن هوشمند انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

۷ ترند مهم تحول دیجیتال در سال ۲۰۲۲ که باید بدانید!

 

۵. نرم‌افزارهای راهنمای سفرهای کاری: معمولا نرم‌افزارهای راهنمای سفر، با ایمیل کاربر همگام‌سازی می‌شوند و اطلاعاتی مانند جزییات بلیط‌های رزرو شده را منظم و مرتب می‌کنند. مدیران و کارمندان تجاری پرمشغله‌ای که هر دقیقه آن‌ها ارزشمند است و قصد دارند در طول سفر کاری خود از چندین مکان دورافتاده بازدید کنند، چنین نرم افزارهایی را کاملاً مفید خواهند یافت. شما نیز می‌توانید با ادغام چند API (به عنوان مثال، ترکیب سرویس جمع‌آوری اطلاعات موقعیت جغرافیایی با سرویسی که به ایمیل کاربر دسترسی می‌دهد) در یک راهکار، چیزی شبیه به نرم‌افزار Triplt، ایجاد کنید.

برای انجام این فرآیند، می‌توانید به وبسایت رسمی یلوهاب مراجعه کنید و API موردنظر خود را از میان چندین API موجود، انتخاب کنید.

/wp-content/uploads/2023/02/1234-e1675748496299.jpg

۶. نرم‌افزارهای سفرهای گذری: درست است که این بخش در آخر عنوان می‌شود ولی اهمیت آن کم‌تر از بقیه نیست. این راهکار تحول دیجیتال در صنعت گردشگری، شامل نرم‌افزارهایی است که برای جستجوی هم‌سفر استفاده می شوند. شاید برایتان جالب باشد که باوجود برخی خطرات آشکار (مثلا شما هرگز نمی‌دانید با چه کسی هم‌سفر می‌شوید)، چنین محصولاتی در بین کاربران بسیار محبوب هستند. شاید شما بتوانید چیزی مشابه، اما با فرآیندی شفاف‌تر در انتخاب هم‌سفر ایجاد کنید.

 

کلام آخر

به‌طور خلاصه، تحول دیجیتال در صنعت گردشگری قبلاً رای اعتماد خود را از طرف کاربران دریافت کرده است و باتوجه به آماری که در ابتدای مقاله ارائه کردیم، کاملاً واضح است که مفیدترین و مورد استقبال‌ترین راهکارها می‌توانند به‌معنای واقعی کلمه، صاحبان آن‌ها را موفق کنند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل با شناخت این نیاز در سازمان‌ها و شرکت‌های کشور، محصولات متنوع و گوناگونی را در راستای همراهی آن‌ها برای ورود به دنیای دیجیتال، ارائه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این سرویس‌ها، می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://jelvix.com/blog/digital-transformation-tourism

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه