post image

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت بیمه

محاسبه عادلانه هزینه بیمه خودروها با راهکار مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل


فعالیت صنعت بیمه، به شکل رسمی‌ از سال ۱۳۱۴ در ایران آغاز شد. اکنون بیمه، به یکی از پر‌سودترین صنایع تبدیل شده است و از نظر سودآوری، با صنعت بانکداری مقایسه می‌شود. بخش قابل توجهی از سود صنعت بیمه، به بیمه خودروها مربوط می‌شود. به همین دلیل، ناوگان خودرویی نقشی اساسی در سودآوری و حیات این صنعت ایفا می‌کند.  

با توجه به اینکه همه روزه بر تعداد خودروها و همچنین هزینه‌ بیمه افزوده می‌شود، متخصصان این حوزه، به استفاده از راهکارهایی روی آورده‌اند تا بتوانند از این طریق، هزینه‌ها را کاهش دهند و از مزایای روش‌ مدیریت اثربخش، بهره‌مند شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چالش‌های این صنعت در زمینه محاسبه حق بیمه خودروها و همچنین راهکارهای بهینه رفع این چالش‌ها، آشنا کنیم.

چالش‌ها و نیازهای صنعت بیمه در زمینه تعیین مبلغ بیمه خودروها

محاسبه عادلانه حق بیمه و همچنین بررسی صحت ادعای صاحبان خودروها، از جمله مهم‌ترین فاکتورهای چالش برانگیز این صنعت می‌باشد که همواره مورد توجه مدیران بوده است. از دیگر چالش‌های این حوزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برابر بودن حق بیمه برای خودروهای بدون کارکرد و خودروهای فعال
  • در نظر نگرفتن رفتار ترافیکی راننده در تعیین حق بیمه
  • عدم امکان مدیریت تعارضات و اختلاف نظرها بین صاحبان خودرو و متصدیان بیمه

در راستای رفع چالش‌های ذکر شده در صنعت بیمه، لازم است برخی از نیازها مانند مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌گردد،  برطرف شوند:

  • ثبت اطلاعات مربوط به کارکرد واقعی خودروها
  • ارائه خدمات بیمه و مدیریت ادعاها بر اساس داده‌ها
  • امکان ثبت رفتار ترافیکی راننده
  • ثبت مسیرهای طی شده توسط هر خودرو
  • دسترسی به اطلاعات شبکه کن خودرو
  • آگاهی از میزان سلامت خودرو و تعیین بیمه بدنه
  • شناسایی رانندگان متخلف و تعیین مبلغ بیشتر برای آنان
  • تعیین مبلغ بیمه بر اساس میزان پرخطر بودن مسیرهای تردد ناوگان

منطقی است که بدون استفاده از ابزاری هوشمند، نمی‌توان چالش‌های ذکر شده را برطرف و فرآیند تعیین مبلغ بیمه را بهینه کرد. اما چه راهکاری می‌تواند در رفع چالش‌های این صنعت، تاثیرگذار باشد؟

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حملونقل ایرانسل

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل، راهکار نوینی از کسب‌وکار سازمانی ایرانسل است که در راستای توسعه خدمات مبتنی بر  اینترنت اشیا در حوزه حمل‌ونقل، ارائه شده است.

ایرانسل با طراحی یک نرم‌افزار یکپارچه و هوشمند و همچنین نصب ماژول‌های سخت‌افزاری روی خودروها، امکاناتی را در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار داده تا بتوانند متناسب با نیاز صنعت خویش، ناوگان حمل‌ونقل کسب‌وکار خود را بهینه‌تر مدیریت کنند.

ماژول‌های سامانه هوشمند مدیریت ناوگان ایرانسل

/wp-content/uploads/2020/10/4-6-e1603282767105.jpg
  • ماژول ردیابی خودرو
  • ماژول کارکرد ناوگان
  • ماژول تعمیرات و نگهداری
  • ماژول اتصال به شبکه CAN خودرو
  • ماژول کنترل رفتار ترافیکی راننده

 

از جمله مهم‌‌ترین این راهکارها که نقش مهمی در بهینه‌سازی عملکرد صنعت بیمه ایفا می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محاسبه کارکرد ماشین‌ها: این راهکار می‌تواند اطلاعاتی از جمله میزان دقیق کارکرد خودرو، مسافت طی شده و میزان توقف را در اختیار مدیران قرار دهد.
  • مدیریت تعمیر و نگهداری خودرو: اطلاعات مربوط به عمر قطعات، زمان تعویض آن‌ها و سرویس‌های مورد نیاز خودرو، در ماژول تعمیر و نگهداری ثبت و موعد تعمیر ماشین‌ها به صاحبان خودرو هشدار داده می‌شود.
  • تحلیل رفتار راننده: این سرویس قادر است ‌رفتار‌های ترافیکی راننده،‌ مانند تعداد ترمزها و شتاب‌گیری‌های شدید،‌ میزان کارکرد درجا،‌ سرعت و… را ثبت کند. این کار سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک قطعات خودرو می‌شود.

امکانات سامانه هوشمند مدیریت ناوگان متناسب با صنعت بیمه (خودرو)

/wp-content/uploads/2020/10/5-2-e1603282797903.jpg

مناسب‌ترین ابزار برای مدیریت چالش‌ها و رفع این نوع دغدغه‌ها، استفاده از راهکار هوشمندسازی است، چرا که از طریق امکانات این سرویس می‌توان با ردیابی خودروها، در لحظه به موقعیت مکانی خودروها دست یافت و به کمک دیگر ماژول‌ها، به اطلاعات مرتبط با وضعیت آن‌ها دسترسی پیدا کرد. به عبارتی دیگر، شرکت‌های بیمه می‌توانند با دریافت داده‌های آنی و واقعی از خودروها، صحت ادعای رانندگان مبنی بر ساختگی نبودن تصادفات را بررسی کنند.

همچنین، از دیگر مزایای استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، برآورد عادلانه هزینه بیمه با توجه به میزان کارکرد واقعی خودروها، نحوه رفتار ترافیکی رانندگان ناوگان و حتی نوع مسیرهای پیموده شده است. این شیوه دریافت حق بیمه، نه تنها موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت‌های بیمه می‌شود، بلکه به نفع صاحبان خودروها است؛ زیرا  رانندگان غیر تهاجمی و خودروهای کم کارکرد، ملزم به پرداخت هزینه کمتری خواهند بود.

به طور کلی می‌توان گفت بهره‌گیری از سامانه هوشمند مدیریت ناوگان ایرانسل، نقش به‌سزایی در بهینه کردن فرآیند برآورد عادلانه هزینه بیمه خودروها، ایفا می‌کند.

 

اگر شما هم به دنبال راهکاری برای رفع چالش‌های حوزه بیمه خودرو هستید، می‌توانید با ارسال ایمیل به آدرس EB@mtnirancell.ir     آگاهی و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

 

4 20 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 11927

blog image

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف، چه کارکردهایی دارد؟

بازدید: 8389

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8360