• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
      • یلونام
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۰۱ آبان ۱۳۹۷

    از اهمیت آمار در مدیریت کسب‌وکار باخبر هستید؟

    آمار و برنامه‌ریزی در ایران

    کلیه کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ برای نظم بخشیدن به امور داخلی و انجام بهتر وظایف خود، به برنامه‌ریزی و آمار نیاز دارند. آمار  به‌عنوان بخشی مهمی از نظام مدیریتی کشور، می‌تواند در زمان مناسب، اطلاعات و داده‌های مفیدی را در اختیار تصمیم‌گیرندگان قرار دهد. امروزه آمار در شاخص‌های توسعه شهری و کشوری نقش بسزایی دارد. برخورداری از آمار دقیق و جست‌وجو در ارقام و اطلاعات، برنامه‌ریزی برای آینده را برای دولت‌‌ها آسان‌تر می‌کند. نیاز روزافزون کشور به آمار واطلاعات و ضرورت همکاری بسیار نزدیک سازمان اصلی تولیدکننده آمار با سازمان برنامه‌ریزی بودجه، موجب شد تا بر اساس قانون سال ۱۳۴۴، اداره آمار عمومی از وزارت کشور جدا  شده و بانام “مرکز آمار ایران” زیر مجموعه سازمان برنامه‌ریزی بودجه قرار گیرد. در کشور ما همه‌ساله، اول آبان ماه به‌عنوان روز آمار و برنامه‌ریزی گرامی داشته می‌شود.

    آمار چیست و از کجا آمده است؟

    /wp-content/uploads/2018/10/55-e1639918142526.jpg

    واژه آمار (statistics) از کلمه (state) به معنی دولت گرفته‌شده است و در گذشته به آمار و اطلاعات موردنیاز دولت‌ها برای گرفتن مالیات، سرباز و سایر امور مربوط به کشورداری و سیاست اشاره داشته است، اما امروزه به‌تمامی اطلاعاتی که به‌صورت عدد و رقم و با تعریفی مشخص، در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، در قالب جدول‌هایی طبقه‌بندی شده‌اند، اطلاعات آماری یا آمار گفته می‌شود.

    مفهوم دیگر کلمه آمار، علم آمار است که اصول و روش جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل و چگونگی نمایش دادن اطلاعات آماری را موردبحث قرار می‌دهد. به کمک علم آمار می‌توان مشاهدات یا اعداد و ارقام مربوط به حوادث مختلف را مورد بررسی قرار داد و عوامل مؤثر بر بروز حوادث را شناسایی کرد.

    بدون در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به‌موقع، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اهداف و سنجش میزان دستیابی به آنها امکان‌پذیر نخواهد بود. داده‌های آماری پایه و اساس برنامه‌ریزی است و برنامه‌ریزی اصلی‌ترین شاخص برای مدیریت قلمداد می‌شود. سه مؤلفه آمار، برنامه‌ریزی و مدیریت که وجودشان به هم وابسته است، حلقه پیشرفت کسب‌وکارها و جوامع را تشکیل می‌دهند. اینکه آمار و ارقام تنها برای پر کردن صفحات آمارنامه‌ها گردآوری می‌شوند تصوری اشتباه است و برنامه‌ریزی دقیق در سطح کلان، نگاهی جامع‌تر نسبت به داده‌های آماری را می‌‌طلبد.

    دسترسی آسان به اطلاعات آماری چه مزایایی دارد؟

    /wp-content/uploads/2018/10/555-e1639920031846.jpg

    در دنیای امروز یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه کسب ‌و کارها داشتن نظام و فرآیند کمی و کیفی فعالیت‌های آماری است. در هر سازمان برای نمایش کمی و کیفی عملیات صورت گرفته از داده‌ها به‌عنوان اطلاعات خام استفاده می‌کنند، اما در برخی از سازمان‌های کشور پایگاه داده‌ها رشد چندانی نداشته‌اند و چنان که باید از آن‌ها بهره‌برداری نمی‌شود. اطلاعات آماری حجم بالایی دارند و استفاده از روش‌های سنتی دسته‌بندی و ذخیره‌سازی‌ اطلاعات، دسترسی به داده‌ها را مشکل کرده و اثرات منفی بر برنامه‌ریزی‌های کلان و تصمیم‌گیری‌ها ‌دارد.  باید خاطرنشان کنیم که اطلاعات آماری حکم طلا را دارند و نباید از اهمیت آنها به عنوان یکی از شاخص‌های مؤثر در توسعه کسب‌وکار چشم‌پوشی کرد.

    خوب است بدانید که بر طبق آمار ارائه‌شده:

    ۹۵٪ از نیروی کار در سازمان‌ها، استراتژی سازمان خود را درک نمی‌کنند.

    ۹۰٪ از سازمان‌ها درنهایت موفق به اجرای استراتژی‌های خود می‌شوند.

    ۸۶٪ از گروه‌های اجرایی، کمتر از یک ساعت در ماه در مورد استراتژی‌های خود صحبت می‌کنند.

    این تنها نمونه کوچکی از مزایای آمار در یک سازمان است. اگر شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار یا تدوین استراتژی سازمان خود هستید بی‌شک اینگونه آمارها برای شما  کارآمد خواهد بود. اداره یک کسب‌و‌کار در هر اندازه‌ای، کاری پیچیده محسوب می‌شود. کلیه کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ علاوه بر مسئولیت‌های روزمره خود باید برای تضمین موفقیت سازمان در  چرخه عمر محصول، ایجاد انگیزه در کارمندان، روش های نوین بازاریابی، استراتژی‌ توسعه کسب‌ و کار و تحقیقات بازار گام بردارند.

     

    کلام آخر

    در حال حاضر مدیران با استفاده از پلتفرم‌ ذخیره‌سازی ابری و دسترسی دائم به  آمار، با تسلط بیشتری می‌توانند به حل مشکلات بپردازند و علی‌رغم حجم وسیع داده‌های آماری، قادر به تصمیم‌گیری‌های سریع و دقیق خواهند بود. چنین اقداماتی می‌توانند نقش موثری در عملکرد کسب‌و‌کارها و میزان موفقیت آنها داشته باشند.

    راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه سرویس‌های مختلف و فراهم کردن بستری برای ذخیره‌سازی و استفاده از اطلاعات، در تلاش است تا نقش تاثیرگذاری را در موفقیت کسب ‌و کارها و افزایش بهره‌وری آن‌ها ایفا کند.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این راهکارها می‌توانید از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

    اخبار مرتبط
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    ۲۴ تير ۱۴۰۴ . ۲:۰۳
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195