post image

آنچه در همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» گذشت

ارائه زیرساخت NB-IoT ایرانسل در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند


سومین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» توسط سازمان فاوای شهرداری تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، پیروز حناچی شهردار، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دکتر محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران به اتفاق در در این رویداد حضور داشتند. شهردار تهران و مدیر عامل سازمان فاوای تهران ضمن بازدید از غرفه ایرانسل با زیرساخت NB-IoT و راهکارهای مبتنی بر آن آشنا شدند.

شبکه NB-IoT یا شبکه کم‌پهنای اینترنت اشیا، بستری است که اطلاعات دریافتی از حسگرهای حوزه اینترنت اشیا را به سیستم‌های تحلیل داده منتقل می‌کند و بستری برای انتقال داده از حسگرها و دستگاه‌ها به سامانه و پلتفرم تحلیل اطلاعات محسوب می‌شود. ایرانسل در سومین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند»، برای نخستین‌بار جامع‌ترین نسخه از این شبکه کاربردی را برای تحقق شهر هوشمند ارائه کرد.

شبکه NB-IoT ایرانسل تاکنون در راهکارهای زیادی مورد استفاده قرار گرفته است که از جمله آنها می‌توان به دوچرخه اشتراکی، پارکینگ هوشمند، کنتور خوانی هوشمند، روشنایی هوشمند معابر، مدیریت هوشمند ناوگان،  نظارت بر تجهیزات و دارایی‌ها اشاره کرد. در این دوره از نمایشگاه تهران هوشمند، تمامی این راهکارها توسط ایرانسل معرفی شد.

/wp-content/uploads/2019/12/160-e1588577872593.jpg

در دومین روز از این رویداد، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل در نشستی تخصصی در سالن سعدی برج میلاد، با موضوع «نقش اینترنت اشیا در شهر هوشمند» ضمن بحث درباره جدیدترین فناوری‌های اینترنت اشیا در حوزه شهر هوشمند، اقدامات ایرانسل را در زمینه هوشمندسازی شهرها تشریح کرد و بر لزوم رفع موانع فعالیت نقش‌آفرینان حوزه شهر هوشمند تأکید نمود. مدیرعامل ایرانسل در این نشست، با اشاره به پیش‌بینی‌ سرعت بالای توسعه اینترنت اشیا در جهان، ضمن تأکید بر لزوم تسهیل شرایط و رفع موانع پیش‌رو، راه‌اندازی سریع شبکه نسل سوم و چهارم اینترنت همراه پس از رفع انحصار توسط دولت را نمونه مشخصی برای پیشرفت و توسعه دانست.

وی همچنین بر آمادگی ایرانسل برای بررسی پیشنهاد شرکت‌های آماده به فعالیت در عرصه شهر هوشمند تأکید کرد و در عین حال، تحقق این گونه همکاری‌ها را به دلیل گستردگی سطح فعالیت، منوط به ارائه طرح و مدل تجاری مناسب و کامل دانست. عباسی آرند همچنین در بخش دیگری از سخنانش از ادامه همکاری ایرانسل با شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت گاز در زمینه حسگر و کنتور هوشمند گاز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این خدمت در سطح تجاری نیز به مشترکان ارائه شود.

واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل با ارائه زیرساخت‌های لازم، آماده است تا با دانشجویان خلاق، کسب و کارهای نوپا و صنایعی که با شبکه NB-IoT سر و کار دارند، همکاری نماید.

4 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۱/۰۲/۲۶

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

سرویس خودروی متصل ایرانسل چگونه می‌تواند به صنایع مختلف در رسیدن به تحول دیجیتال کمک کند؟

بازدید: 2821

blog image

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

راهکارهای سازمانی ایرانسل چگونه به تحول بانکداری دیجیتال کمک می‌کند؟

بازدید: 2730

blog image

۱۳۹۹/۰۲/۳۰

شبکه امن ایرانسل؛ صحن جدید مجلس شورای اسلامی

ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی برای مجلس شورای اسلامی

بازدید: 2651