یکی از مهمترین دغدغههای نظام آموزشی کشورهای پیشرفته مهارتآموزی است، زیرا برای پرورش نسلی کارآمد و پویا باید مهارتهای گوناگون جوانان را شناسایی و شکوفا کرد. امروزه در عصر تحول دیجیتال، مهارتآموزی نیز همچون بسیاری از حوزههای دیگر، دستخوش تغییرات فراوان شده و از آموزش حضوری و سنتی فراتر رفته است. این روزها، فعالان حوزه آموزش در سراسر جهان در حال گسترش روشهایی هستند که بتوانند آموزش مهارتهای مختلف را با تکنولوژیهای دیجیتال پیوند دهند. این امر در کشور ما نیز توجه بسیاری از افراد و نهادها را به خود جلب کرده است.
راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در کنار فعالیتهای خود در زمینه کاربرد فناوری برای کسبوکارها و آموزش آنها نیز گامهایی برداشته و در نظر دارد فعالیت خود را در این زمینه توسعه دهد. در ادامه با نمونهای از اقدامات کسبوکارهای سازمانی در زمینه آموزش آشنا میشوید.
تأسیس ایستگاه یادگیری مجازی در قرارگاه مهارتآموزی کارکنان وظیفه
راهکارهای سازمانی ایرانسل با هدف رشد مهارتهای فردی کارکنان وظیفه در دوره خدمت سربازی و ایجاد فرصت برابر آموزش برای همگان، تفاهمنامهای را با قرارگاه مرکزی مهارتآموزی کارکنان وظیفه امضا کرد. طبق مفاد این قرارداد، اولین «ایستگاه یادگیری مجازی» ایرانسل در پادگان شهدای جوادنیای قزوین برای فاز آزمایشی راهاندازی شد.
بر این اساس، از طریق «ایستگاه یادگیری مجازی» که به سخت افزارهای منطبق با استانداردهای لازم مجهز است، دسترسی به دورههای آموزشی در محیط پادگان از طریق شبکه امن همراه ایرانسل(APN) برای سربازان فراهم شد.
تجهیزات مدنظر از داخل پادگان به سرورهای تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل و برنامه کاربردی داناپلاس مرتبط شدند تا سربازان حاضر در این پادگان به صورت رایگان بر بستر اینترنت ایرانسل آموزشهای لازم را ببینند. همچنین سربازان حاضر در این پادگان علاوه بر دسترسی به سامانه آموزشی در ایستگاه یادگیری مجازی، میتوانند در سایر فضاهای پادگان از طریق تبلتها و گوشیهای تلفن همراه بر بستر ارتباطی امن (APN) ایرانسل از محتوای آموزشی این سامانه استفاده کنند. در خارج از محیط پادگان نیز امکان دسترسی به سامانه از طریق سیمکارتهای ایرانسل و گوشی تلفن همراه یا رایانههای شخصی فراهم است.
بیشتر بخوانید:
قرارگاه مرکزی مهارتآموزی کارکنان وظیفه، با نظارت سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی، مدیرکل اسبق فروش راهکارهای سازمانی ایرانسل، محمد زیاری و جمعی از فرماندهان پادگان شهدای جوادنیا و مدیران ایرانسل در قزوین تأسیس شده است. سردار فرحی، فرمانده قرارگاه مهارتآموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، با تأکید بر اینکه این سامانه انگیزه بیشتری در کارکنان وظیفه ایجاد میکند، عنوان کرد: «در این دوره، سه سرفصل عمومی، تخصصی و اجتماعی در حال تدوین است که افراد را برای ورود به سربازی آماده میسازد.»
وی با اشاره به اینکه محتوای آموزشی متناسب با مهارت هر یک از سربازان، در اختیار آنان قرار میگیرد، افزود: «با دستهبندی سربازان بر اساس مهارتهای آنها در دوره آموزشی خدمت سربازی و ارتقا این مهارتها، دوره سربازی برای آنها مفیدتر خواهد بود و از تواناییهای آنان در پادگان استفاده خواهد شد.»
سردار فرحی با بیان اینکه بعد از اتمام سربازی نیز برنامهای در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: «برای سربازان تسهیلاتی را در نظر میگیریم که پس از اتمام دوره سربازی برای انجام کار به مراکز صنعتی و تولیدی معرفی شوند.»
تأسیس این ایستگاه یکی از نمونههای اقدامات راهکارهای سازمانی ایرانسل در مسیر آموزش مهارتهای گوناگون به جوانان در فضای دیجیتال بوده است. اگر تمایل دارید شما هم از امکانات راهکارهای سازمانی برای برگزاری جلسات، کنفرانسها و کلاسهای آنلاین برای کارکنان خود بهرهمند شوید، برای دریافت مشاوره و ثبت درخواست به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل ارسال کنید.
نظرات و پیشنهادات