post image

اینترنت اشیا(IoT) در خدمت اورژانس

مراکز اورژانس به کمک اینترنت اشیا سرعت و کیفیت خدمت رسانی به مصدومان را افزایش داده‌اند.


پیش‌بینی می‌شود در  آینده‌ای نه چندان دور، فناوری اینترنت اشیا (Internet of Things- IoT) در مقایسه با همه نوآوری‌های تکنولوژیک، بیشترین تأثیر را در زندگی بشر داشته باشد. طبق آمار مؤسسه مطالعاتی گاردنر، در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۷.۵ میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در دنیا وجود داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ این میزان با رشدی چشم‌گیر، به ۲۱ میلیارد دستگاه برسد.

این دستگاه‌ها شامل طیف گسترده‌ای از اشیا هستند؛ وسایلی مثل زنگ در، ماشین لباسشویی، اتومبیل‌ها، میزهای کنفرانس، فروشگاه‌ها و… که به اینترنت متصل شده‌اند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا کمتر از یک دهه دیگر تأثیرات اینترنت اشیا در زندگی بسیاری از ساکنان زمین ملموس خواهد شد.

 

اینترنت اشیا در حوزه حمل‌و‌نقل

حوزه حمل‌ونقل هم مثل سایر بخش‌ها از اینترنت اشیا تأثیر پذیرفته است. سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان به مدیریت بهینه، کارآمد و ساختاریافته لجستیک و مأموریت‌های کارکنان در پهنه وسیعی از جغرافیای کسب‌وکار خود بپردازند. همچنین برای برنامه‌ریزی‌های آتی سازمان خود به چشم‌انداز روشن‌تری دست یابند و درنهایت بهره‌وری سازمان خود را افزایش دهند و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

اینترنت اشیا در حوزه خدمات پزشکی و اورژانس

/wp-content/uploads/2018/04/2-e1623842456667.jpg

یکی از کاربردهای سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در حوزه خدمات پزشکی  و اورژانس است. با نصب و راه‌اندازی این سامانه که مبتنی بر سرویس  GSM  و GPS  است، مراکز اورژانس می‌توانند به ‌صورت آنلاین ماشین‌های آمبولانس و سایر وسایل نقلیه خود را ردیابی کنند. این مراکز با استفاده از این اطلاعات می‌توانند به سرعت درخواست مأموریت خود را به نزدیک‌ترین آمبولانس موجود در نقطه‌ای که خدمات اورژانس درخواست شده اطلاع دهند.

مزایای اینترنت اشیا برای اورژانس

مشخص کردن نزدیک‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای خودروهای آمبولانس در از دست ندادن زمان طلایی رسیدگی به وضعیت مصدومان و بیماران بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین، کادر اعزام‌شده به مأموریت می‌توانند به ‌محض رسیدن به مقصد برای دریافت سوابق پزشکی بیمار و همچنین تجهیزات بیشتر درخواست دهند و وضعیت مصدوم یا بیمار را به مرکز گزارش کنند.

امکانات دیگری نظیر ثبت دمای کابین آمبولانس، سنجش میزان سوخت مصرفی، آگاهی از وضعیت فنی خودرو و زمان مناسب برای سرویس و تعمیر کردن ناوگان از دیگر مزایایی است که مراکز اورژانس می‌توانند با استفاده از راهکار مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل به آن دست یابند. با توجه به نرخ بالای تصادف در ایران، استفاده از این راهکار در راستای کاهش تلفات انسانی نیز مفید خواهد بود.

همچنین مدیران اورژانس می‌توانند با مانیتورینگ ناوگان خود، عملکرد هرکدام از رانندگان و مأموریت‌های آنان را مشاهده نموده و به عملکرد سازمانی هر یک  از کارکنان خود امتیاز دهند و گزارش‌های منظم دریافت کنند.

کسب‌وکار سازمانی ایرانسل، با ارائه جامع‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل کشور که از  تجهیزات زیرساخت و شبکه اینترنت پرسرعت ایرانسل بهره می‌گیرد، آماده است در پیاده‌سازی جدیدترین و به‌روزترین راهکارهای حوزه مدیریت ناوگان  با همه سازمان‌های داخلی همکاری داشته باشد.

 

منبع:

 

4 17 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

تحول دیجیتال در صنعت بانکداری با تکنولوژی اینترنت اشیا

اینترنت اشیا چگونه سطح خدمات و بهره‌وری صنعت بانکداری را ارتقا می‌دهد؟

بازدید: 5421

blog image

۱۳۹۵/۰۱/۲۰

اینترنت اشیا؛ آینده سلامت و مراقبت‌های پزشکی

چگونه اینترنت اشیا (IoT) به ارتقای کیفیت خدمات حوزه سلامت و درمان کمک می‌کند؟

بازدید: 4176

blog image

۱۳۹۹/۰۳/۱۷

۷ شهر هوشمند جهان، چگونه از تکنولوژی اینترنت اشیا استفاده کردند؟

شهرهایی که به برترین شهرهای هوشمند جهان تبدیل شدند.

بازدید: 4171