post image

صفر تا صد آشنایی با خدمات پیامک انبوه، ابزاری برای جذب و حفظ مشتری!

بررسی ویژگی‌ها و مزایای استفاده از خدمات پیامک انبوه در کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ


امروزه با توجه به حضور پررنگ گوشی‌های هوشمند، استفاده از خدمات پیامک انبوه بهترین ابزار برای اطلاع‌رسانی به مخاطبین هدف به‌شمار می‌رود و تا حدودی جای استفاده از ابزار ایمیل را گرفته است. این سرویس امکان انتخاب هدفمند کاربران و ارسال پیامک شخصی‌سازی شده را برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم می‌کند. علاوه‌بر این با استفاده از این سرویس و ارسال پیامک‌های مناسبتی، صاحبان کسب‌وکار می‌توانند ارتباط عمیقی میان خود و مخاطبانشان ایجاد کنند.

 در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل سرویس خدمات پیامک انبوه بپردازیم و کاربرد آن را در حوزه‌های مختلف بررسی کنیم.

خدمات پیامک انبوه چیست؟

/wp-content/uploads/2024/02/7-1-e1709020231540.jpg

پیامک انبوه یک پیام‌رسانی الکترونیکی است که تعداد زیادی پیامک را به‌طور همزمان به پایانه‌های تلفن همراه ارسال می‌کند. برای استفاده از این سیستم تنها لازم است لیست مخاطبین در فرمت CSV وارد سامانه شود و مراحل ارسال به‌صورت اتوماتیک تنظیم شود. این روش توسط شرکت‌های رسانه‌ای، بانک‌ها، کسب‌وکارهای کوچک، سیستم‌های درمانی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که استفاده از پیامک انبوه یکی از موثرترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای افزایش سود شرکت‌ها و حضور در بازار است.

 

انواع خدمات پیامک انبوه کدام است؟

انواع خدمات پیامک انبوه عبارت‌اند از پیامک انبوه تراکنشی و پیامک انبوه تبلیغاتی، که در اینجا به تفصیل به بررسی هر دو می‌پردازیم.

• پیامک انبوه تراکنشی

/wp-content/uploads/2024/02/77-1-e1709020296115.jpg

این نوع پیامک انبوه حاوی اطلاعاتی در مورد خدمات یا محصولات ارائه‌شده توسط کسب‌وکارها است و ارسال آن به درخواست مصرف‌کننده است. پیامک انبوه تراکنشی معمولا برای شرکت‌های پیام‌رسان، آژانس‌های مسافرتی، خطوط هوایی، سیستم‌های دانشگاهی و سیستم‌‌های درمانی کاربرد دارد.

آژانس‌های مسافرتی از خدمات پیامک انبوه تراکنشی برای انتقال اطلاعات مربوط به رزروها، بلیط‌ها و تائیدیه‌ها استفاده می‌کنند؛ علاوه‌بر این آژانس‌های مسافرتی از خدمات پیامک انبوه به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای ارائه پیشنهادات، معرفی مقاصد جدید سفر و تبلیغات شخصی‌سازی شده نیز استفاده می‌کنند.

همچنین خطوط هوایی، خدمات پیامک انبوه را برای اطلاع‌رسانی در مورد شماره گیت، اطلاعات بلیط، تغییرات زمان پرواز، تاییدیه رزرو، اطلاعات پرواز و… را به‌کار می‌برند و این کار باعث می‌شود تا مسافران اعلان‌ها را راحت‌تر ببینند، زمان‌شان را مدیریت کرده و در هزینه‌ و وقت خود صرفه‌جویی کنند.

سیستم‌های آموزشی از پیامک انبوه تراکنشی برای اطلاع رسانی در مورد برنامه اساتید، حضور دانشجویان، ارائه کارنامه، اعلام زمان امتحانات، جلسات اولیا و مربیان و سایر اطلاعیه‌های آموزشی استفاده می‌کنند.

سیستم‌های درمانی از پیامک انبوه برای یادآوری نوبت بیماران استفاده می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند تعداد بیمارانی که وقت ملاقات پزشک خود را از دست می‌دهند کاهش بدهند؛ علاوه‌بر این سیستم‌های درمانی از پیامک انبوه برای یادآوری نسخه‌ها و داروهای بیماران نیز استفاده می‌کنند.

  • پیامک انبوه تبلیغاتی

پیامک انبوه تبلیغاتی کار شرکت‌ها را در انتشار پیشنهادات، تبلیغات، کوپن‌ها و تخفیف‌های جدید تسهیل می‌کند و می‌تواند تاثیر زیادی بر فروش داشته باشد. این ابزار تبلیغاتی علاوه‌بر داشتن صرفه اقتصادی بسیار اثرگذار است و می‌تواند سود مالی شرکت را افزایش دهد و در کاهش هزینه‌های شرکت کمک ‌‌کند. پیامک‌های انبوه تبلیغاتی توسط کسب‌وکارهای کوچک، شرکت‌های تجارت الکترونیک، آژانس‌های مسافرتی شرکت‌های بیمه و بانک‌ها استفاده می‌شود.

شرکت‌های بیمه و بانک‌ها از پیامک انبوه تبلیغاتی و تراکنشی به‌صورت همزمان استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها از پیامک انبوه تبلیغاتی برای ارائه پیشنهادات جدید و تخفیفات و از پیامک انبوه تراکنشی برای یادآوری خدماتی که خریداران قبلا از آن‌ها استفاده کرده‌اند، مانند تاریخ انقضای بیمه، تراکنش‌ها، صورت‌حساب‌ها، استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

 4 راه موثر برای تبلیغات آنلاین هدفمند و پرسود!

مزایای خدمات پیامک انبوه چیست؟

/wp-content/uploads/2024/02/777-e1709020381924.jpg

استفاده از خدمات پیامک انبوه یک راه مقرون‌به‌صرفه برای اطلاع‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان راجع‌به کسب‌وکار است. صاحبان کسب‌وکارها و مدیران با استفاده از این سرویس می‌توانند به‌صورت هدفمند عمل کرده و با جداسازی مخاطبان بر اساس شغل، سن، منطقه و… پیام‌های شخصی‌سازی شده برای فرد ارسال کنند. با توجه به استفاده گسترده از تلفن همراه، سازمان‌ها می‌توانند با کمک پیامک انبوه در زمان کوتاه به افراد زیادی  پیام خود را انتقال داده وحجم زیادی از مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند.

از مزایای دیگر این سرویس هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ارسال پیامک به‌صورت شخصی‌سازی شده
  • امکان گزارش‌گیری به‌صورت لحظه‌ای
  • امکان ارسال پیام متنی و پیام چندرسانه‌ای

بیشتر بخوانید:

تبلیغات مبتنی بر مکان چیست؟

 

کلام آخر

ازآن‌جایی که کسب‌وکارهای جدید نیاز به معرفی خود دارند، استفاده از پیام‌رسانی الکترونیکی به‌طور مداوم در حال گسترش است. پیامک‌ انبوه تبلیغاتی راهکاری موثر برای مدیریت ارتباط با مخاطبین در کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ، تیم‌های خدمات اجتماعی، موسسات دانشگاهی و… است و کسب‌وکارهای کوچک از پیامک‌های انبوه تبلیغاتی برای ارسال پیشنهادات جدید، تخفیف‌ها، معرفی خدمات جدید به خریداران خود استفاده می‌کنند. همچنین پیامک انبوه به طور گسترده برای هشدارها، یادآوری‌ها، بازاریابی‌ و همچنین انتقال اطلاعات و ارتباط بین افراد استفاده می‌شود.

بازاریابی پیامکی از روش‌های پرکاربرد و تاثیرگذار در تبلیغات است. این روش تبلیغاتی ظرفیت بالایی در پوشش مخاطبان داشته و یکی از بهترین روش‌ها برای اطلاع‌رسانی در سطح گسترده است. برخلاف این تصور که با پیشرفت تکنولوژی استفاده از این شیوه منسوخ شده است پیامک انبوه با وجود گذشت دو دهه در تعاملات میان افراد و صاحبان کسب‌وکارها استفاده می‌شود.

سرویس پیامک انبوه ایرانسل، یکی از خدمات موبایل سازمانی ایرانسل است. این سرویس به دو صورت ارسال انبوه پیامک و سامانه تعاملی ارسال انبوه پیامک ECP در اختیار مشترکان سازمانی قرار می‌گیرد. برخی از مهم‌ترین مزایای این سرویس امکان زمان‌بندی برای ارسال پیامک، امکان نمایش برچسب نام شرکت یا کد کوتاه به‌عنوان فرستنده، امکان ارسال پیامک بر اساس موقعیت مکانی سیم‌کارت اشاره کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر  و خرید سرویس پیامک انبوه ایرانسل کافی است تا اطلاعات خود را در فرم موجود در صفحه سرویس پیامک انبوه ایرانسل ثبت کنید یا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.wemonde.com/blog/sms-services/what-is-bulk-sms

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۰۶

Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

چگونه Y’elloAdwise به توسعه جایگاه کسب و کارها کمک می‌کند؟

بازدید: 15542

blog image

۱۴۰۰/۰۳/۰۸

تجربه شرکت‌های«هوآوی»، «باسلام»، «کمدا» و «اتاقک» در استفاده از پلتفرم Y’elloAdwise

پلتفرم Y’elloAdwise چگونه در زمینه تبلیغات هوشمند به برندهای فعال کمک کرده است؟

بازدید: 5204

blog image

۱۳۹۶/۰۶/۱۱

تبلیغات مبتنی بر مکان چیست؟

چگونه تبلیغات مبتنی بر مکان به توسعه کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند؟

بازدید: 2766