post image

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران (اتو اکسپو تهران)

نگاهی به غرفه راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران


در زمانه‌ای که هرکس حداقل یک بار در روز با دنیای دیجیتال و ابزارهای فناورانه سروکار دارد، تصور خودروهایی دیجیتال دور از ذهن نیست.

با توجه به حرکت خودروها به سمت دیجیتالی شدن و اتصال به اینترنت، عواملی مهم همچون اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزارهای مرتبط با تحول دیجیتال صنعت خودرو اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. به‌طوری که تجربه یکپارچه‌ای را برای مشتریان فراهم می‌کنند و به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند.

/wp-content/uploads/2024/01/5-e1707284874461.jpg

می‌توان گفت که در دنیای امروز آنچه که برندگان و بازندگان صنعت خودرو را از هم متمایز می‌کند بسیار تغییر کرده و مزایای رقابتی امروز دیگر مبتنی بر ویژگی‌های فیزیکی نیستند، بلکه بیشتر بر قابلیت‌های دیجیتالی تمرکز دارند.

در همین راستا، کانون ایران نوین با حمایت محل دائمی نمایشگاه‌های شهر آفتاب برای پنجمین سال متوالی دست به برگزاری نمایشگاه خودرو زد و گفتنی است که امسال نیز راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران حضور داشت.

برای آگاهی از جزئیات این رویداد و محصولات ارائه‌شده توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

آشنایی با نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران

/wp-content/uploads/2024/01/55-e1707284934585.jpg

پنجمین سال از نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران که با نام تجاری «اتو اکسپو تهران» شناخته می‌شود،  از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد. این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو به حساب می‌آید و با تمرکز بر فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه خودرو، بستری معتبر را برای تبادل دانش، فناوری و تجارت در بین فعالین این حوزه فراهم می‌کند.

این نمایشگاه که گفته می‌شود پیشران تحول در صنعت نمایشگاهی بوده است، میزبان مشارکت‌کنندگان زیادی در گروه‌های زیر بوده:

  • شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو
  • شرکت‌های قطعات و تجهیزات خودرو
  • شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات خودرو
  • فناوری و نوآوری مرتبط با خودرو
  • صنایع وابسته خودرو
  • دولت و سازمان‌های مرتبط
  • انجمن‌ها و نشست‌های تخصصی
  • رسانه‌ها و نشریات مختص خودرو
  • موسسات آموزشی و پژوهشی
  • و…

همچنین باید گفت که تمامی شرکت‌کنندگان این فرصت را داشتند تا علاوه‌بر پیوستن به جامعه‌ای پویا از تولیدکنندگان، واردکنندگان، کارآفرینان، نخبگان صنعت خودرو و متخصصین در این حوزه، از مزایای زیر بهره‌مند شوند:‌

/wp-content/uploads/2024/01/555-e1707285006598.jpg
  • افزایش اعتبار مشارکت‌کنندگان به سبب بسترسازی نوع حضور
  • تبلیغات وسیع و بازاریابی گسترده نمایشگاه
  • معرفی محصولات جدید به متد تکنولوژی محور
  • ایجاد ارتباطات تجاری به پشتوانه جامعیت و بین‌المللی بودن نمایشگاه

لازم به یادآوری است که این رویداد بزرگ با تمرکز بر معرفی خودروهای جدید داخلی و خارجی، از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، از ساعت ۱۰  تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد و ما در غرفه راهکارهای سازمانی ایرانسل، با جدیدترین فناوری‌های مرتبط با صنعت خودرو میزبان حضور گرم شما بودیم.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

 

محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران

در ادامه برخی از محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل که در این رویداد معرفی و ارائه شدند را معرفی می‌کنیم:

فناوری خودروی متصل ایرانسل

/wp-content/uploads/2024/01/5555555-e1707285092243.jpg

خودروی متصل به خودرویی گفته می‌شود که در آن از حسگرهایی برای اندازه‌گیری و پردازش داده‌ها استفاده می‌شود. این خودرو همچنین قابلیت اتصال به زیرساخت‌های فیزیکی، سیستم‌های اطلاعات سرگرمی، سیستم کنترل از راه دور و عیب‌یابی و… را دارد.

این خودروها شامل دستگاه‌های ارتباطی و سنسورهای هوشمندی هستند که امکان اتصال خودرو با سایر خودروها، شبکه‌ها، برنامه‌ها و خدمات خارجی را فراهم کرده و داده‌های عملکردی خودرو و رفتار ترافیکی خودرو را به صورت لحظه‌ای برای یک کارور ارسال می‌کند.

از مزایا و کاربردهای سرویس خودروی متصل در شهرها هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش حوادث و تصادفات
  • توسعه حمل‌ونقل عمومی هوشمند یا شهر هوشمند
  • تسهیل معاملات تجارت الکترونیک (شامل پرداخت هزینه سوخت و عوارض)
  • صرفه‌جویی در بهره‌وری و کاهش آلایندگی در محیط زیست
  • افزایش امکانات رفاهی (مانند امکانات سرگرمی و اطلاعاتی، نظارت بر سلامتی و تسهیل انتقال و دریافت انواع محتوا)

خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد ظهور این فناوری در ایران نیز هستیم. راهکارهای سازمانی ایرانسل که یکی از پیشتازان دیجیتالی‌سازی صنایع بزرگ کشور است با ارائه نسخه بومی‌سازی شده این فناوری نقشی مهم در تحول صنعت خودرو ایفا کرده است. در ادامه قصد داریم به بررسی جزئیات این فناوری نوظهور و بخش‌های مختلف آن بپردازیم.

به گفته یکی از متخصصان، خودرو متصل ایرانسل با امکان برقراری ارتباط با ECU یا کامپیوتر خودرو توانسته است قابلیت‌هایی همچون موارد زیر را برای رانندگان فراهم کند:

  • سرویس تماس اضطراری یا E-call که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با فشردن یک دکمه در مواقع بحرانی، با مراکز هلال احمر و امداد خودرو تماس بگیرد.
  • ترمز اضطراری یا B-call سرویس دیگری است که بدون فشرده شدن دکمه‌ای و تنها به کمک سنسورهای مرتبط با ترمزهای خودرو، تصادفات را تشخیص می‌دهد و به‌صورت خودکار پیامی اضطراری را به سازمان‌های مرتبط مانند امداد خودرو ارسال می‌کند.
  • مهم‌ترین مزیت این خودرو را می‌توان سرویس ردیابی یا Tracker دانست که در دو نوع ساده و پیشرفته ارائه می‌شود. این سرویس با اتصال به شبکه CAN خودرو، داده‌های به دست آمده را برای سامانه اصلی ارسال می‌کند. کاربران این امکان را دارند تا با این دستگاه موقعیت مکانی ناوگان خودرویی خود را به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین مشاهده کنند و انواع هشدارهای امنیتی را به صاحبین خودرو ارسال کنند.
  • سرویس عیب‌یابی از راه دور، سرویسی دیگر است که با اتصال به پورت OBD داخل خودرو به کاربر این امکان را می‌دهد تا با دیاگ از راه دور، داده‌هایی همچون میزان مصرف سوخت، خطاهای موتور، دلیل روشن بودن چراغ چک و به‌طور کلی داده‌های مربوط به سلامت خودرو را دریافت کند.

/wp-content/uploads/2024/01/555555555555-e1707285158970.jpg

گفتنی است که درحال‌حاضر شما می‌توانید با خرید سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان از فروشگاه راهکارهای سازمانی ایرانسل و نصب آن، به‌راحتی ناوگان خودرویی کسب‌وکار خود را متصل کنید و از مزایا و ویژگی‌های این فناوری بهره‌مند شوید. در این روش که به خودرو متصل پس از خرید یا After Market شناخته می‌شود، کارشناسان مرتبط پس از شناسایی ECU یا کامپیوتر خودروها، سرویس خودرو متصل را بر روی آن‌ها نصب می‌کنند.

لازم به ذکر است که راهکارهای سازمانی ایرانسل در نظر دارد تا در آینده‌ای نزدیک سرویس متصل کردن خودرو را به روش OEM یا Original Equipment Manufacture ارتقا دهد. این روش به این صورت است که سرویس متصل کردن خودرو از کارخانه بر روی خودروهای موردنظر نصب شده و پس از آن وارد بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سامانه خودرو متصل منتخب هفتمین دوره «جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی» شد!

 

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل ایرانسل

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان یا FMS را می‌توان یکی از کلیدی‌ترین راهکارهای دیجیتالی صنعت خودرو دانست. این محصول از راهکارهای سازمانی ایرانسل با تمرکز بر رفع چالش‌های مدیریت حمل‌ونقل سازمان‌ها طراحی و اجرا شده که در ادامه به سازوکار آن می‌پردازیم.

این سرویس با تجهیز خودروها و ناوگان حمل‌ونقل صنایعی مانند مواد غذایی، دارویی و بهداشتی، ناوگان امدادی و عملیاتی، ناوگان عمران و راه‌سازی، شرکت‌های خودروساز، نفت و پتروشیمی، شرکت حمل‌ونقل، ناوگان معدنی و…، کسب‌وکارهای فعال در این صنایع را قادر می‌سازد تا براساس اطلاعات واقعی و شفاف تصمیم‌گیری کنند و دیدی کلی و واقع‌گرایانه نسبت به عملکرد ناوگان خود داشته باشند.

/wp-content/uploads/2024/01/5151-e1707285256560.jpg

گفتنی است که سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل ایرانسل از سه بخش سخت‌افزار، بستر انتقال اطلاعات و نرم‌افزارهای مدیریتی تشکیل شده که ازجمله ماژول‌های آن می‌توان به ماژول تحلیل رفتار راننده، مدیریت و نظارت بر دمای محفظه بار، سنجش آنلاین وزن بار، مدیریت سوخت مصرفی، مدیریت تعمیر و نگهداری خودرو، مدیریت ایاب‌وذهاب و… اشاره کرد.

هریک از ماژول‌های گفته‌شده ویژگی خاصی دارند که به‌طور کلی می‌توان مزایای آن‌ها را به موارد زیر خلاصه کرد:

  • بهبود فرآیندهای مدیریتی، افزایش دقت در تصمیم‌گیری‌ها و بالا رفتن اثربخشی آن‌ها
  • ارائه اطلاعات و داده‌های دقیق با توجه به عملکرد ناوگان، رانندگان و کاربران سازمانی
  • کاهش هزینه‌های سازمانی و افزایش بهره‌‌وری و حاشیه سود
  • کاهش هزینه‌های ناشی از عدم توجه به ناوگان خودرویی
  • امکان مدیریت از راه دور اموال سازمان

در ادامه قصد داریم تا به جزئیات بیشتری از این سرویس بپردازیم. این سرویس که یکی از راهکارهای پرکاربرد برای کسب‌وکارهای بزرگ با تعداد ناوگان بالا محسوب می‌شود، دارای تجهیزات جانبی زیر است:

  • بی‌سیم PoC، دستگاهی برای برقراری ارتباط از درون خودرو با محیط بیرون است که عدم نیاز به زیرساخت شبکه و تهیه مجوزهای خاص برای استفاده از این بی‌سیم‌ها، آن را به یکی از کارآمدترین راهکارها تبدیل کرده است. برقراری ارتباطات واضح، عدم نیاز به شماره‌گیری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در سریع‌ترین زمان ممکن ازجمله قابلیت‌های این دستگاه است که افزایش بهره‌وری عملیات و کارکرد تیم‌ها را به‌دنبال دارد.
  • دوربین خودرو، یکی‌دیگر از تجهیزات جانبی سرویس مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل است که نظارت بر خودرو‌ها را آسان می‌کند. این دستگاه با به‌کارگیری شبکه قدرتمند LTE، داده‌ها و اطلاعات دقیقی از عملکرد ناوگان خودرویی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید با این دستگاه عکس‌ها و تصاویر ویدیویی را ضبط و ذخیره کرده و در مواقع نیاز، ویدیو زنده ماموریت‌ها را مشاهده کنید.
  • کارت‌خوان خودرو، دستگاهی است که برای خواندن و تعامل با کارت‌های دیگر طراحی شده است و به کمک امواج رادیویی داده‌ها را منتقل کرده و اشیا، افراد یا اموال مختلف را شناسایی و ردیابی می‌کند.

تاکنون کسب‌وکارهای بسیاری تجربه استفاده از این راهکار را داشته‌اند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل اشاره کنیم. درصورت تمایل به کسب‌ اطلاعات بیشتر درخصوص تجربه مشتریان به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت ارومیه شن ‌ریز در استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل، راهکاری برای حل چالش ‌های شرکت قاسم ایران

امضای تفاهم‌نامه دوجانبه بین‌ شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)

/wp-content/uploads/2024/01/551-e1707285350393.jpg

از مهم‌ترین دستاوردهای این نمایشگاه می‌توان به امضای تفاهم‌نامه دوجانبه بین شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، به نمایندگی آقای محسن یوسف‌پور (مدیر کل راهکارهای سازمانی ایرانسل) و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)، به نمایندگی آقای حسین مهویدی (مدیرعامل) اشاره کرد. این تفاهم‌نامه به‌منظور ایجاد و گسترش همکاری و هم‌افزایی در تولید و فروش محصولات و خدمات مبتنی‌بر فناوری‌های دیجیتالی امضا شد و از بندهای مهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشارکت طرفین و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه یکدیگر با هدف تولید و توسعه محصولات مشترک حوزه تحول دیجیتال
  • همکاری و هم‌افزایی طرفین در بازاریابی و فروش محصولات مندرج در تفاهم‌نامه
  • همکاری در برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها، رویدادهای تخصصی یا تجاری، سمینارها و کنفرانس‌های مرتبط
  • شرکت در مناقصات حوزه تحول دیجیتال به‌صورت مشترک

امضای تفاهم‌نامه دوجانبه بین‌ شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شرکت ماموت تلکا

/wp-content/uploads/2024/01/515253-1-e1707285437970.jpg

گفتنی است که تفاهم‌نامه دیگری نیز در خلال نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران و مابین شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، به نمایندگی آقای محسن یوسف‌پور (مدیر کل راهکارهای سازمانی ایرانسل) و شرکت ماموت تلکا، به نمایندگی سرکار خانم گیل‌ناز ترقی شعار (مدیرعامل و عضو هیئت مدیره) به امضا رسیده است.

این تفاهم‌نامه که با موضوعیت ایجاد مشارکت در ارائه خدمات خودرو متصل (Connected Car) و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) به انعقاد رسیده، شامل بندهای زیر است:

  • تامین زیرساخت شبکه ارتباطی برای توسعه خودروی متصل و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان
  • ایجاد مرکز داده مناسب و تامین امنیت تبادل و ذخیره‌سازی اطلاعات
  • تامین پلتفرم اینترنت اشیا، مناسب برای فناوری‌های خودروی متصل و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان
  • تامین تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای اتصال و ردیابی خودروها و پردازش داده‌ها

•ایجاد شبکه فروش، مرکز تماس و پشتیبانی از مشتریان و کاربران نهایی

گزارش اجمالی از حضور بازدیدکنندگان و مسئولین در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران

/wp-content/uploads/2024/01/55333-1-e1707285500690.jpg

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران که با نام تجاری اتو اکسپو تهران نیز شناخته می‌شود، با حضور مسئولین و بازدید‌کنندگان بسیاری به سرانجام رسید. این افتخار را داشتیم تا در طول نمایشگاه، میزبان مسئولین محترم، آقایان علیرضا فخاری، استاندار استان تهران، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس پلیس راهور، جناب آقای سردار حسینی و عزیزان دیگر باشیم و فناوری‌های بومی‌سازی‌شده صنعت خودرو را به آن‌ها معرفی کنیم.

برگزاری کارگاه‌ آموزشی در خلال نمایشگاه بین‌المللی خودرو

/wp-content/uploads/2024/01/5454545-1-e1707285564603.jpg

راهکارهای سازمانی ایرانسل علاوه‌بر حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودرو و معرفی محصولات خود، با برگزاری یک کارگاه آموزشی، فرصتی را جهت آشنایی علاقه‌مندان به تحولات صنعت خودرو فراهم کرد. این کارگاه آموزشی تحت عنوان «بررسی تجربه سه اپراتور تلفن همراه در زمینه خودروی متصل در کشورهای مختلف» و در تاریخ جمعه، ۱۳ بهمن، از ساعت ۱۵ تا۱۶ برگزار شد.

 

 

کلام آخر

راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه آخرین فناوری بومی‌سازی‌شده خود در حوزه صنعت خودرو در پنجمین دوره از این نمایشگاه مهم و بزرگ نیز حضور داشت. از حضور شما بازدیدکنندگان عزیز در این رویداد خرسندیم و امید داریم تا این نمایشگاه مقدمه‌ای برای پیشبرد صنعت خودرو در مسیر دیجیتال و همگام شدن با صنایع جهانی بوده باشد.

اگر فرصت حضور در این رویداد را نداشتید، می‌توانید با خطوط ایرانسلی خود کد کوتاه دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شماره‌گیری کنید و با تمامی راهکارها آشنا شوید یا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در تماس باشید.

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۱/۰۲/۲۶

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

سرویس خودروی متصل ایرانسل چگونه می‌تواند به صنایع مختلف در رسیدن به تحول دیجیتال کمک کند؟

بازدید: 3418

blog image

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

راهکارهای سازمانی ایرانسل چگونه به تحول بانکداری دیجیتال کمک می‌کند؟

بازدید: 3378

blog image

۱۳۹۹/۰۲/۳۰

شبکه امن ایرانسل؛ صحن جدید مجلس شورای اسلامی

ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی برای مجلس شورای اسلامی

بازدید: 2925