post image

آشنایی با سرویس یلوهاب، بازارگاهی امن برای خرید و فروش API

معرفی سرویس یلوهاب، امکانات جدید، مزایا و محصولات پرطرفدار آن


دنیای دیجیتال، دنیایی گسترده است که شناخت و آگاهی از مفاهیم آن پایانی ندارد. یکی از این مفاهیمی که احتمالا به گوش‌تان خورده و در مقاله امروز به معرفی آن می‌پردازیم، API یا Application Programming Interface است که در زبان فارسی با عنوان رابط برنامه‌نویسی کاربردی از آن نام می‌برند.

/wp-content/uploads/2023/09/66-e1693749233998.jpg

APIها درواقع کدهایی مشخص هستند که نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و وب‌سایت‌ها به واسطه آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. سرویس یلوهاب یکی از سرویس‌های دیجیتال جدید راهکارهای سازمانی ایرانسل و بستری مناسب برای مدیریت و خرید و فروش API است که قابلیت ارائه APIهای متنوع در حوزه‌های اپراتوری، دولتی، بانکی، خصوصی، استارتاپ‌ها و… را به هر نوع کسب‌وکاری در اکوسیستم دیجیتال فراهم کرده است.

اما سرویس یلوهاب چه محصولاتی دارد و مزایای این سرویس چیست؟ این سوال مسئله‌ای است که قصد داریم تا در مقاله امروز به توضیح آن بپردازیم. اگر به آشنایی دقیق‌تر با این سامانه علاقه‌مند هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی محصولات پرطرفدار ارائه‌شده در سرویس یلوهاب

  • API احراز هویت

این API که برای ارسال پیامک احراز هویت به کاربران طراحی شده، درواقع رمزی یکبار مصرف و چهار رقمی است که به نام پیامک فعال‌سازی نیز شناخته می‌شود. این محصول این امکان را به کاربر می‌دهد تا در صورتی که موفق به استفاده از کد یکبار مصرف نشود، کد جدیدی را ارسال کند. گفتنی است که این محصول از سرویس یلوهاب علاوه‌بر تامین امنیت مخاطبان، ابزاری مفید برای توسعه‌دهندگان است و در یک قالب مشخص ارائه می‌شود، به‌طوری که مشترکان این سرویس تنها کافی است تا کد مربوطه را در جای خالی موجود در وب‌سایت وارد نمایند.

API احراز هویت سرویس یلوهاب در مواردی همچون احراز هویت عمومی، اعتبارسنجی کاربر، تغییر یا بازیابی رمز عبور، اعتبارسنجی شماره تلفن، تشخیص ربات از انسان، تامین امنیت ورود به حساب کاربری، ارسال کد فعال‌سازی و تایید شماره موبایل و ارسال کد فعال‌سازی پیامکی استفاده می‌شود. از مزایای این محصول هم می‌توان به امنیت و سرعت بالا، سهولت در استفاده و پیاده‌سازی و صرفه‌جویی در ارائه ملزومات فنی اشاره کرد.

• API پرداخت

/wp-content/uploads/2023/09/6666-e1693749326918.jpg

سرویس API پرداخت به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا از طریق کیف پول دیجیتال، محصولات خود را به طیف وسیعی از مشترکان ایرانسل عرضه کنند. لازم به ذکر است که اشخاص حقیقی امکان استفاده از این سرویس یلوهاب را ندارند و تنها شرکت‌های حقوقی که دارای اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی هستند، می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

سرویس API پرداخت مزایایی نظیر سهولت در پرداخت، عدم نیاز به رمز دوم بانکی، تعداد کاربران بالای کیف پول دیجیتال ایرانسل، بسته‌های تشویقی و امکان استفاده کاربر از سایر محصولات متصل به کیف پول دیجیتال را دارد و برای مواردی مثل جمع‌آوری وجوه از طریق کیف پول دیجیتال، قابلیت پرداخت به‌صورت درخواستی، قابلیت پرداخت به‌صورت اشتراکی و قابلیت مدیریت پرداخت خرد قابل استفاده است.

 

  • API پیامک تبلیغاتی

محصول پرکاربرد بعدی سرویس یلوهاب، پیامک تبلیغاتی است که برخی آن را کانال منتخب بازاریابان می‌دانند. این سرویس اثربخشی بالایی دارد و از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. با ارسال پیامک انبوه این فرصت را دارید تا به‌صورت هم‌زمان با میلیون‌ها مشتری در ارتباط باشید و اهداف بازاریابی خود نظیر برندسازی، اطلاع‌رسانی کمپین‌ها و… را محقق کنید. توجه داشته باشید که این سرویس صرفا برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی نظیر معرفی محصول جدید، تبلیغ محصولات و خدمات، اطلاع‌رسانی برندسازی، ارائه طرح‌های تخفیفی و فروش‌های ویژه و تبلیغات مناسبتی و فصلی کاربرد دارد و نمی‌توان از آن برای اطلاع‌رسانی به کاربران فعلی استفاده کرد.

از مهم‌ترین مزایای API پیامک تبلیغاتی سرویس یلوهاب می‌توانیم به امکان تبلیغ هدفمند به کاربران جامعه هدف، اثربخشی بالای تبلیغات پیامکی، تبلیغات بدون واسطه و به‌صورت مستقیم، آگاهی از دریافت یا عدم دریافت تبلیغ شما، سهولت در طراحی تبلیغات، محاسبه بسته به‌ازای تبلیغ موفق و قیمت کم و رقابتی آن اشاره کنیم.

 

  • API پیامک اطلاع‌رسانی

از این محصول به‌منظور ارتباط با کاربران فعلی و اطلاع‌رسانی به آن‌ها (ویژه موسسات، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها، کاربران محصول و…) استفاده می‌شود و ارسال اطلاعات تراکنش، اطلاعات پیگیری، اطلاعات خدماتی و اطلاعات ثبت‌نام از طریق این API امکان‌پذیر است.

استفاده از API پیامک اطلاع‌رسانی در مواردی مانند معرفی امکانات، قابلیت‌ها و خدمات جدید، تعاملات مرکز تماس، پاسخ به سوالات، نظرسنجی، اعلام تخفیف‌های جشنواره‌ای به کاربران فعلی، ارسال اطلاعات تراکنش، پیگیری، اطلاعات خدماتی و اطلاعات ثبت‌نام، ارسال کدهای تخفیف و پیشنهادهای ویژه فصلی یا مناسبتی به کاربران فعلی کاربرد دارد. همچنین این محصول از سرویس یلوهاب شامل ویژگی‌هایی نظیر سهولت در طراحی و ارسال پیام، قیمت کم و رقابتی، ارسال پیام در بازه زمانی کوتاه و… است.

بیشتر بخوانید:

چگونه تحول دیجیتال را با کمک APIها در کسب‌ و کار خود پیاده ‌سازی کنیم؟

کسب‌وکارهای هدف سرویس یلوهاب

/wp-content/uploads/2023/09/66666666-e1693749408281.png

مخاطبان اصلی سرویس یلوهاب را می‌توان به دو گروه توسعه‌دهندگان و ارائه‌دهندگان API و مصرف‌کنندگان API تقسیم کرد که در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • توسعه‌دهندگان و ارائه‌دهندگان API

ارائه‌دهندگان API که شامل افراد حقیقی و حقوقی هستند، این امکان را دارند تا با ثبت‌نام در سامانه و ایجاد پروفایل کاربری وارد داشبورد خود شوند و پس از وارد کردن اطلاعات فنی مانند اطلاعات درگاه، اطلاعات امنیتی و مشخص کردن خدمات API، خدمات موردنظر خود را ثبت کنند. پس از بررسی‌های کارشناسان یلوهاب و تایید، خدمات ثبت‌شده در دسته‌بندی مناسب عرضه می‌شود.

  • مصرف‌کنندگان API

مصرف‌کنندگان API نیز مانند توسعه‌دهندگان شامل افراد حقیقی و حقوقی هستند که با ثبت‌نام و ایجاد پروفایل کاربری وارد داشبورد خود می‌شوند. لازم به ذکر است که مصرف‌کنندگان API باید شرایط و ضوابط استفاده از API موردنظر خود را بپذیرند و سپس اقدام به استفاده کنند.

چگونگی استفاده از سرویس یلوهاب

/wp-content/uploads/2023/09/12345-e1693749465500.png

بهره‌مندی از سرویس یلوهاب نیز مانند دیگر راهکارها، نیازمند رعایت ضوابط و شرایط خاصی است. عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان لازم است تا هر دو این شرایط را مطالعه کنند، چراکه خرید هر محصول به منزله پذیرفتن کامل تمامی شرایط است و در صورت عدم رعایت آن‌ها، مطابق سیاست‌های سامانه با صاحبین API عمل خواهد شد. در ادامه به مراحل دریافت API برای هر گروه می‌پردازیم.

  • مراحل دریافت API برای مصرف‌کنندگان

۱.ورود به سامانه ۲.تکمیل اطلاعات پروفایل اکانت ۳.انتخاب API از بازارچه ۴.انتخاب نوع پکیج استفاده از API ۵.تایید SLA و T&C ۶.پرداخت ۷. شروع استفاده از API

  • چگونگی پرداخت روی سامانه یلوهاب برای مصرف‌کنندگان API

پرداخت بر روی سامانه یلوهاب به سه روش رایگان، پرداخت درازای هر تراکنش (Pay as you go) و پرداخت پکیجی است.

  • مراحل ارائه API به ارائه‌دهندگان

۱.ورود به سامانه ۲.تکمیل اطلاعات پروفایل اکانت ۳.تکمیل فایل شناسه برای موارد بیزنسی و موارد فنی ۴.امضای قرارداد و SLA ۶.شروع مراحل Onboarding ۷.ارائه API بر روی سامانه

 

کلام آخر

درانتها به این جمع‌بندی می‌رسیم که براساس نقشه راه یلوهاب و باتوجه به پیشرفت روزانه فضای دیجیتال، امکانات فنی بیشتری بر روی این سامانه اضافه خواهد شد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است: ۱.فضای خاص برای تولیدکنندگان API و انجام تمام مراحل ثبت APIها به‌صورت خودکار، محیط آزمایشی برای تست APIها پیش از خرید توسط مصرف‌کنندگان، داشبورد گزارش‌گیری جداگانه برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان API و….

راهکارهای سازمانی ایرانسل گذشته از خدمات دیجیتال یلوهاب، سامانه‌های دیجیتال دیگری به‌نام یلوادوایز نیز دارد که به طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌پردازد.

اگر از مشترکین ایرانسل هستید این امکان را دارید تا با شماره‌گیری کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) به توضیحات کامل هریک از راهکارهای گفته‌شده دسترسی داشته باشید و در غیر این صورت از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در تماس باشید.

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۰۶

Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

چگونه Y’elloAdwise به توسعه جایگاه کسب و کارها کمک می‌کند؟

بازدید: 15535

blog image

۱۴۰۰/۰۳/۰۸

تجربه شرکت‌های«هوآوی»، «باسلام»، «کمدا» و «اتاقک» در استفاده از پلتفرم Y’elloAdwise

پلتفرم Y’elloAdwise چگونه در زمینه تبلیغات هوشمند به برندهای فعال کمک کرده است؟

بازدید: 5202

blog image

۱۳۹۶/۰۶/۱۱

تبلیغات مبتنی بر مکان چیست؟

چگونه تبلیغات مبتنی بر مکان به توسعه کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند؟

بازدید: 2766