post image

اینترنت 5G، فرصتی نوین برای تحقق تحول دیجیتال در کسب‌وکارهای B2B

معرفی نسل پنجم اینترنت (5G) و نقش آن در مسیر تحول دیجیتال کسب‌وکارهای B2B


احتمالا برای شما هم ظهور اینترنت 4G/LTE و استفاده از آن، به‌دلیل سرعت بالای دسترسی به انواع اطلاعات، یکی از لذت‌بخش‌ترین فناوری‌های قرن اخیر باشد. محبوبیت استفاده از اینترنت نسل 4، با گسترش فعالیت‌هایی نظیر پخش ویدیوی آنلاین، استفاده شبانه‌روزی از شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین چندنفره و… قابل مشاهده است.

اگرچه اینترنت پرسرعت مزایای قابل‌توجهی را برای عموم مردم به ارمغان آورده، اما بر کسب‌وکارهای B2B، B2C و بخش عمومی تاثیر مشابهی نداشته است؛ چراکه این بخش‌ها به توان عملیاتی، سرعت بیشتر و زیرساخت گسترده‌تری نیاز دارند. این بدان معنا است که برای تحقق چشم‌انداز بسیاری از سازمان‌های بزرگ به نسل جدید و پرسرعتی از اینترنت نیاز است.

اینترنت 5G به‌عنوان نسل جدید ارتباطات پرسرعت، می‌تواند تمام کاستی‌های اینترنت نسل چهار را برطرف کند و با مزایایی مانند تاخیر کم، فراهم کردن سرعتی بالاتر، توانایی پردازش حجم داده بالا و… به رفع نیازهای کسب‌وکارها و دیجیتالی شدن آن‌ها کمک کند. همچنین اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت 5G، علاوه‌بر فعال کردن خدمات و برنامه‌های پیشرفته سبب ایجاد ارزش و مزیت جدیدی در مقایسه با کسب‌وکارهای دیگر می‌شود.

به‌دلیل اهمیت بالای تحول دیجیتال در کسب‌وکارها، در این مقاله به سراغ بررسی اینترنت نسل پنجم (5G)، که یکی از عوامل موثر در دیجیتالی شدن است، رفته‌ایم.

ادغام رایانش لبه‌ای‌ و اینترنت 5G، گامی موثر در مسیر تحول دیجیتال

/wp-content/uploads/2023/01/12-e1673265790344.jpg

فناوری اینترنت 5G بیانگر سرعت بالا و تاخیر کم در انتقال داده‌ها است. در عین حال رایانش لبه‌ای‌ یا Edge Computing روشی برای بهینه‌سازی فرآیند پردازش داده است که داده‌ها را به محل تولید آن‌ها نزدیک کرده و با افزایش حجم و سرعت پردازش، نتایج بیشتری را تولید می‌کند. از این‌رو به‌دلیل تاثیرگذاری بالای استفاده هم‌زمان از اینترنت 5G و رایانش لبه‌ای بر عملکرد کلی سازمان‌ها، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با تمایل بالای کسب‌وکارها به تحول دیجیتال، میزان استفاده از این فناوری در دهه آینده ده برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

علم داده چگونه موجب تحول دیجیتال کسب‌ و کارها می ‌شود؟

 

استفاده صحیح از فناوری 5G، سبب عمیق‌تر شدن بینش تجاری کسب‌وکارها و بالا رفتن سرعت تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌شود و از آنجایی که بهبود حاشیه عملیاتی (Operating margin) و ایجاد امکان رشد در آینده، از اهداف اصلی هر مدیری است، ادغام 5G و رایانش لبه‌ای، راهی برای غلبه بر چالش‌های موجود و بهبود تجربه کاربران است.

اثرگذاری تحول دیجیتال و قابلیت اتصال پیشرفته بر کل سازمان

/wp-content/uploads/2023/01/123-2-e1673265875408.jpg

همان‌طور که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند تا پنج سال آینده حدود ۵۰ درصد از داده‌های سازمانی در فضایی خارج از مراکز داده پردازش می‌شوند و با افزایش استفاده از دستگاه‌های متصل و بیشتر شدن تولید داده‌ها، وجود چشم‌اندازی برای دیجیتالی شدن سازمان‌ها ضروری است؛ چراکه اینترنت 5G و سایر راهکارهای دیجیتالی‌سازی سازمان‌ها، روشی نوین برای افزایش نوآوری، بهبود بهره‌وری و تجربه مشتری هستند. با استفاده از فناوری 5G شرکت‌ها قادر خواهند بود که فناوری‌های عملیاتی متعدد و تمام دارایی‌ها را به هم پیوند دهند و از سرعت بالای توسعه و گسترش داده‌ها توسط فناوری رایانش لبه‌ای بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

تکنولوژی 5G  چه نقشی در توسعه خودروهای متصل دارد؟

متمایز شدن کسب‌وکارها با تحول دیجیتال و استفاده از اینترنت 5G

/wp-content/uploads/2023/01/12345-e1673265926621.jpg

استفاده از فناوری‌های دیجیتال و زیرساخت‌های ابری و متصل، مزایای بسیار زیادی برای کسب‌وکارها دارند، اما با انتخاب و استقرار اشتباه شبکه، می‌توانند یکی از عوامل مخرب سازمان‌ها باشند. به همین جهت  ظهور فناوری 5G با در اختیار گذاشتن بستری امن، فرصتی برای سرمایه‌گذاری بر روی دنیای متصل و دیجیتالی را در اختیار سازمان‌ها گذاشته که از مزایای آن می‌توان به افزایش کارایی، امنیت بالا، بهبود محصولات و خدمات، کوتاه شدن زمان عرضه محصول به بازار، نوآوری بیشتر و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری اولین رویداد تخصصی کاربرد نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)  در صنعت فولاد

 

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، فناوری 5G تنها مربوط به دستگاه‌های تلفن همراه نیست، بلکه شرکت‌ها نیز برای تولید و کنترل داده‌های ارزشمند خود به آن نیاز دارند و این فناوری راهکاری مناسب برای پیشبرد اهداف سازمان‌ها است.

برای تحقق تحول دیجیتال در کسب‌وکارها، علاوه‌بر استفاده از اینترنت 5G، راهکارهای متفاوت دیگری نظیر موبایل سازمانی (MVPN)، VPN سازمانی، مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) و… نیز وجود دارند که راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه این خدمات و مشاوره رایگان جهت انتخاب سرویس مناسب در این مسیر کنار کسب‌وکار شماست.

ساده‌ترین راه برای آشنایی با راهکارهای سازمانی ایرانسل و دریافت مشاوره رایگان، شماره‌گیری کد کوتاه دستوری ستاره سه مربع (#3*) است که این امکان را به مشترکین دائمی و اعتباری ایرانسل می‌دهد تا به‌راحتی و در چند ثانیه به تمامی راهکارها دسترسی داشته باشند. همچنین مشترکین غیرایرانسلی نیز می‌توانند از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان مربوطه در ارتباط بوده و اطلاعات موردنظر خود را دریافت کنید.

 

منبع:

https://wiprodigital.com/2022/11/08/the-secret-to-5g-success-for-businesses/

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8641

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7443

blog image

۱۴۰۳/۰۳/۳۰

بررسی پارامترهای کلیدی موثر در موفقیت کسب‌وکارها

بررسی نکات موثر در کسب مزیت رقابتی و موفقیت کسب‌وکارها

بازدید: 6019