post image

۵ مزیت مهم استفاده از ویدئو کنفرانس در محل‌کار!

آشنایی با برترین ویژگی‌ها و مزیت‌های ویدئو کنفرانس در سازمان‌های مختلف


استفاده از ابزارهای دیجیتال در کسب‌وکار، یکی از ترند‌های حال حاضر شرکت‌ها و سازمان‌های در مسیر تحول دیجیتال است. پلتفرم‌های ویدئو کنفرانس و برگزاری جلسات آنلاین بخشی از این ابزارهای دیجیتال محسوب می‌شوند که به‌سرعت در حال تبدیل شدن به عضو اصلی تعاملات تجاری در سراسر جهان هستند. مهم‌ترین دلیل این اتفاق نیز سودمندی عمیق و کاربردی این ابزار دیجیتال در راستای برقراری ارتباطات فراتر از مرزها است. ویدئو کنفرانس‌ها، راهکاری برای کاهش تعداد جلسات غیرضروری، کارآمدتر کردن جلسات مهم و برقراری تماس مجازی چهره‌به‌چهره هستند و با ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری فایل، همکاری تیمی را رشد می‌دهند.

اگر در تعامل با کارمندان و سهام‌داران کسب‌وکارتان دچار چالش هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا با ویدئو کنفرانس و مزایای فراوان آن آشنا شده و تعامل و بهره‌وری در محل‌کار خود را افزایش دهید.  

 

ویدئو کنفرانس چیست؟

ویدئو کنفرانس یک ابزار دیجیتال و فناوری اینترنتی محسوب می‌شود که امکان ارتباط چهره‌به‌چهره میان کاربران در مکان‌های مختلف را فراهم می‌کند. با استفاده از ویدئو کنفرانس، امکان برگزاری جلسات رودررو از طریق برنامه‌های کاربردی مجهزی که تنها برای این منظور ساخته شده‌اند، وجود دارد. برخی موارد استفاده از این فناوری نوآورانه عبارتند از:

/wp-content/uploads/2022/12/12-2-e1671948940209.jpg

ویدئو کنفرانس در واقع یک ابزار دیجیتال است که برای راحت‌تر کردن فرآیندهای سخت و پیچیده، ساخته شده است. برای مثال برگزاری جلسات در سفر یکی از چالش‌های مدیران است که با استفاده از این فناوری، به‌راحتی حل می‌شود.

مقرون‌به‌صرفه بودن این فناوری نیز از دیگر ویژگی‌های آن است، چراکه به صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل و سایر هزینه‌های متفرقه مرتبط با سفر برای برگزاری جلسات فیزیکی، کمک می‌کند. به‌طور معمول، یک پلتفرم ویدئو کنفرانس دارای ویژگی‌ها و مزایای زیر است:

  • استفاده از چند وب‌کم به‌صورت همزمان
  • اشتراک‌گذاری صفحه نمایش برای ارائه‌ها
  • اتاق چت
  • قابلیت‌های ضبط
  • پخش HD
  • ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل

در ایران نیز پلتفرم‌های متعددی وجود دارند که در حوزه ویدئو کنفرانس و برگزاری جلسات آنلاین فعالیت می‌کنند اما در ادامه با یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین پلتفرم‌های این حوزه آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

چرا سازمان ها از ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنند؟

 

آشنایی با پلتفرم داناپلاس

پلتفرم داناپلاس با هدف بهبود کسب‌وکارها، به‌خصوص کسب‌وکارهایی که به‌صورت دورکاری و از راه‌دور با کارمندان خود در ارتباط هستند، شکل گرفته است. این سرویس، یک پلتفرم جامع برای برگزاری همایش‌ها، کلاس‌های آموزشی و جلسات آنلاین است که مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف را با استفاده از امکانات متنوع خود در برگزاری جلسات کاری با بالاترین کیفیت و به‌صورت آنلاین یاری می‌کند. برخی از امکانان داناپلاس به‌شرح زیر است:

  • ایجاد جلسات زمان‌بندی شده
  • به‌اشتراک‌گذاری میکروفون و وب‌کم برای تمام اعضای حاضر در جلسه
  • ارسال دعوت‌نامه به مهمانان از طریق ایمیل و پیامک
  • ایجاد نظرسنجی آنلاین جهت اخذ تصمیمات
  • تهیه صورت‌جلسه به‌صورت آنلاین و با همکاری شرکت‌کنندگان

پلتفرم داناپلاس نیازی به نصب نرم‌افزار خاصی ندارد و کاربران می‌توانند از طریق مرورگر و با موبایل یا کامپیوتر شخصی خود از امکانات آن استفاده کنند. در ادامه نیز مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از پلتفرمی مانند داناپلاس را بررسی می‌کنیم و با پیشرفت‌هایی که در حوزه ویدئو کنفرانس انجام شده است، بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای سازمانی ایرانسل چه نقشی در تحقق تحول دیجیتال کسب و کارها دارد؟

 

۵ مزیت برتر فناوری ویدئو کنفرانس

۱. بهینه‌تر از کنفرانس صوتی

/wp-content/uploads/2022/12/121212-1-e1671948986772.jpg

کنفرانس ویدئویی، سطحی از تمرکز را در افراد فعال می‌کند که در کنفرانس صوتی رخ نمی‌دهد. به‌عنوان مثال، در حین برگزاری یک جلسه آنلاین، کارمندان یا اعضای تیم با تمام حواس خود در جلسه حضور می‌یابند و چاره‌ای جز تمرکز بر روی به صفحه نمایش ندارند. عملکرد اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و فایل‌ها نیز به شما کمک می‌کند تا درک کاملی از آنچه در جلسه مورد مطالعه یا بحث قرار می‌گیرد، پیدا کنید. به‌همین دلیل است که کنفرانس ویدئویی برای تخصیص وظایف، کارآمد است.

 

۲. صرفه‌جویی در زمان

توانایی صرفه‌جویی در زمان این فناوری باورنکردنی است، چراکه هیچ‌گونه اتلاف وقتی ایجاد نمی‌کند. یک جلسه فیزیکی ممکن است با هر چیزی قطع شود، اما بعید است که در طول یک جلسه ویدئویی آنلاین این اتفاق رخ دهد. اگر در حین جلسه نیز ارتباط دچار مشکل شود، احتمالا جلسه با حداقل هزینه تعویق یا لغو خواهد شد.

 

۳. کاهش هزینه سفر

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این فناوری مدرن، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. برای شرکتی که دارای پوشش گسترده‌ای از کارکنان در سرتاسر جهان است، انجام جلسات فیزیکی نیاز به سرمایه بالایی دارد و شرکت‌ها باید هزینه‌های سفر تمام شرکت‌کنندگان را پرداخت کنند. اما یک ویدئو کنفرانس ساده می‌تواند به‌راحتی این هزینه‌ها را کاهش دهد.

شما از طریق ویدئو کنفرانس می‌توانید پایگاهی از استعدادهای پویا را بدون هرگونه خطر از دست دادن کارمندان مستعد، مدیریت کنید. جلسات بازخوردتان می‌تواند به‌طور منظم برای پیگیری پیشرفت آن‌ها و نظارت بر دستاوردهایشان برگزار شود. این ابزار دیجیتال برای شرکت سودمند است، زیرا هزینه‌های سفر را حذف می‌کند و به سازمان کمک می‌کند تا نیروی کار متنوع خود را حفظ کند.

۴. موثرتر از جلسات فیزیکی

/wp-content/uploads/2022/12/12121212-3-e1671949070675.jpg

از آن‌جایی که اطلاعات هنگام انتقال فیزیکی بهتر تفسیر می‌شود، جلسات آنلاین ویدئویی بهترین راه برای انتشار اطلاعات هستند. وقتی در یک جلسه ویدئویی قرار دارید، انگار در یک جلسه فیزیکی نشسته‌اید. با این تفاوت که اطلاعات بهتر درک می‌شود و به‌طور موثرتری اجرا می‌شود.

کنفرانس ویدئویی برای برقراری ارتباط موثر، بسیار مناسب است زیرا امکان ارائه، ضبط تماس ویدئویی، ذخیره‌سازی و به‌اشتراک‌گذاری فایل را فراهم می‌کند.

 

۵. مدیریت تیم‌ها

جلسات آنلاین ویدئویی برای ادغام تیم بسیار کاربردی هستند. کارهایی که انجام آن‌ها دشوار است را می‌توان به‌طور مشترک از طریق تماس‌های ویدئویی انجام داد. این جمله معروف که «یک دست، صدا ندارد!» در اینجا صدق می‌کند. یک تیم می‌تواند با برگزاری جلسات طوفان فکری به‌صورت آنلاین، رویکردهای مختلف را امتحان کند و پیشنهادات ارزشمندی را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

سلامت و ایمنی در کار، راهکاری برای بهبود بهره وری کارمندان شما !

 

کلام آخر

همان‌طور که در مقاله ذکر شد، شما برای رفع نیازهای ارتباطی در محل‌کار خود به پلتفرم‌های ویدئو کنفرانس مانند داناپلاس نیاز دارید تا از آن‌ها برای تقویت ارتباط موثر در محل‌کار استفاده کنید.

اما علاوه‌بر این سرویس‌ها، محصولات دیگری نیز برای توسعه و بهبود کسب‌وکار شما توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود که در این مسیر قطعا کمک‌کننده هستند. سرویس VPN سازمانی، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان و واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل تنها بخشی از این محصولات هستند که می‌توانید از طریق کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) با آن‌ها آشنا شوید. البته اگر از مشترکان ایرانسل نیستید نیز می‌توانید از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://500conference.com/workplace-video-conferencing-benefits

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8344

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7115

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5493