post image

چرا کارکنان امنیتی ورزشگاه‌ها باید از بی‌سیم دیجیتال استفاده کنند؟!

مزایا و ویژگی‌های بی‌سیم‌های دیجیتال چیست و چه نقشی در تامین امنیت ورزشگاه‌ها دارند؟


در سازماندهی هر رویداد مهمی، اولویت اصلی امنیت است. رویدادهای ورزشی، کنسرت‌ها، مراسم‌های مختلف و… باعث شده است تا ورزشگاه‌ها هر ساله و در سراسر جهان، میزبان میلیون‌ها شرکت‌کننده باشند. به‌همین دلیل، تامین امنیت ورزشگاه‌ها برای کارکنان امنیتی آن‌جا از اهمیت بالایی برخوردار است. تجهیزات و وسایل مختلفی نیز برای تسهیل در فرآیند ایمن‌سازی ورزشگاه‌ها توسط کارکنان امنیتی استفاده می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بی‌سیم‌های ارتباطی هستند.

تامین امنیت ورزشگاه‌ها با کمک بی‌سیم‌های دیجیتال

/wp-content/uploads/2022/11/1212-e1667639751464.jpg

کارکنان امنیتی ورزشگاه‌ها برای انجام فعالیت‌هایی مانند گشت‌زنی‌های روزمره، بررسی‌های امنیتی و مدیریت جمعیت در روزهای برگزاری رویداد، بسیار به تجهیزات خود متکی هستند. این وابستگی به تجهیزات در روزهای برگزاری رویداد‌های گوناگون، افزایش می‌یابد و برای نیروهای امنیتی تبدیل به یک چالش می‌شود. آن‌ها در نقاط مختلف استادیوم مانند پارکینگ، درب‌های ورودی، سکوی تماشاگران و حتی پشت‌صحنه پراکنده هستند. کارکنان امنیتی برای انجام فعالیت‌هایی که در جایگاه‌های مختلف به آن‌ها محول می‌شود، باید به‌عنوان یک تیم هماهنگ و متصل با یکدیگر کار کنند. استفاده از بی‌سیم (صرف‌نظر از آنالوگ یا دیجیتال بودن آن‌ها) برای تیم‌های امنیتی ورزشگاه‌ها یک ابزار استاندارد و به‌نوعی مهم محسوب می‌شود. چراکه این وسیله، از محدود تجهیزاتی است  که آن‌ها باید هر روز آن‌ را با خود به‌همراه داشته باشند. استفاده از بی‌سیم دیجیتال به‌عنوان یکی از تجهیزات مهم در مکان‌هایی مانند ورزشگاه‌ها مزایای قابل‌توجهی دارد.

۱. در دسترس بودن: زمانی‌که هزاران نفر در یک مکان جمع می‌شوند و به اینترنت دسترسی دارند، شلوغی شبکه‌های اپراتورها، قابل پیش‌بینی است. استفاده از بی‌سیم به‌عنوان یک سیستم اختصاصی، تضمین می‌کند که کارکنان می‌توانند هر زمان که بخواهند بایکدیگر صحبت کنند.

۲. صدای بلند و واضح: هنگامی‌که تماشاگران و مخاطبان فریاد می‌زنند، شعار می‌دهند یا آواز می‌خوانند تقریباً شنیدن صدای افراد دیگر یا رساندن صدای خود به همکاران‌تان از طریق وسایلی مانند تلفن‌همراه، غیرممکن است. اما بلندگوهای بی‌سیم‌ها معمولا در این شرایط بسیار قدرت‌مندتر از تلفن‌های همراه عمل می‌کنند و کارکنان قادر هستند تا صدای یکدیگر را به‌وضوح بشنوند.

۳. تماس گروهی: علاوه‌بر بی‌سیم‌ها، معمولا فناوری‌های دیگری نیز برای ارتباطات و تماس‌های گروهی وجود دارد اما با این حال، بی‌سیم‌ها هنوز هم یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای تماس‌های گروهی محسوب می‌شوند.

بدیهی است که بی‌سیم‌ها امکانات بیشتری برای ارائه دارند اما باتوجه به نیاز ورزشگاه‌های مختلف، باید بی‌سیم‌ها را به‌عنوان ابزاری مفید و کاربردی برای پرسنل امنیتی، بیش‌ازپیش تجهیز و به‌روز کرد. اما چگونه؟!

بیشتر بخوانید:

تجربه ارتباطی امن و پرسرعت با واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل PTT))

استفاده از تکنولوژی PTT در ورزشگاه‌ها

/wp-content/uploads/2022/11/121212-e1667639821870.png

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان بی‌سیم‌های پیشرفته‌تری را در اختیار کارکنان گذاشت، استفاده از تکنولوژی PTT (Push-To-Talk) در بی‌سیم‌های دیجیتال است. با استفاده از این تکنولوژی، امکان ارتباطات صوتی سریع و لحظه‌ای، فقط با فشردن یک دکمه رخ می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا در مواقع اضطراری، برای مدیریت، کنترل جمعیت و همچنین رسیدگی به حوادث، شاهد ارتباطات فوری و سریع میان کارکنان امنیتی باشیم. بیسیم دیجیتال دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های بسیار مفیدی است که برای تامین امنیت مکان‌هایی از جمله هتل‌ها، ورزشگاه‌ها و… یاری‌دهنده خواهد بود.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با بررسی جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا، اقدام به طراحی و ارائه بیسیم‌ دیجیتال خود به‌نام «واکه؛ سیستم بی‌سیم ایرانسل» کرده است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

چگونه تکنولوژی PoC چالش‌های ارتباطی را برای صنایع مختلف دنیا از بین می‌برد؟

دلایل استقبال جهانی از فناوری PoC، نسل جدید بی‌سیم در کسب‌وکارها!

 

معرفی واکه؛ سیستم بی‌سیم ایرانسل

واکه، سیستم بیسیم ایرانسل است که نوعی بستر ارتباطی برای برقراری تماس محسوب می‌شود و تنها با فشردن یک دکمه (Push to Talk-PTT) ارتباط میان افراد را میسر می‌کند. در سیستم واکه افراد بدون نیاز به شماره‌گیری می‌توانند با هم مکالمات صوتی یا چندرسانه‌ای (ویدئو، عکس و پیام متنی) برقرار کنند.

سرویس واکه از طریق تجهیزات و دستگاه‌های اختصاصی بی‌سیم قابل استفاده است. این سرویس ‌را می‌توان در طیف وسیعی از کسب‌و‌کارها و در حوزه تدارکات، حمل‌ونقل، تأمین امنيت و حراست استفاده کرد. با استفاده از این راهکار تماس‌ها بدون تاخیر و بر بستر شبکه امن ایرانسل برقرار می‌گردد و پیام‌ها به سرعت مبادله می‌شوند که برخی از مزایای آن در ادامه آمده است:

  • عدم نياز به طيف فرکانسی مجزا و اخذ مجوز فرکانس از سازمان تنظيم ارتباطات راديویی
  • عدم نیاز به پیاده‌سازی بستر ارتباطی از سوی کاربر و به طبع آن، کاهش هزینه‌ها و کاهش مدت‌زمان راه‌اندازی
  • تأمین زیرساخت ارتباطی از سوی اپراتور و استفاده از این ظرفيت در کنار پوشش شبکه در کل کشور
  • کاهش هزینه‌های نگه‌داری زیرساخت سرویس از سوی اپراتور برای مشتری
  • پوشش گسترده‌تر به‌‌نسبت سایر تکنولوژی‌ها و قابلیت استفاده از این سرویس در تمام نقاط پوشش‌دهی اپراتور

حال که با بی‌سیم‌های جدید و پیشرفته، به‌خصوص واکه آشنا شدیم، بد نیست تا نگاهی به ویژگی‌های کلی بی‌سیم‌های دیجیتال مبتنی‌بر تکنولوژی PTT در ورزشگاه‌ها نیز، بیاندازیم.

قابلیت استفاده از PoCدر محیط‌های پرسروصدا

/wp-content/uploads/2022/11/1212121212-e1667639944800.jpg

همان‌طور که گفتیم، هنگام برقراری ارتباط در ورزشگاه‌های بزرگ، سروصدای موجود در آن‌ جا یک مشکل بزرگ برای کارکنان به‌شمار می‌رود. اما با استفاده از بیسیم دیجیتال و فناوری حذف نویز، دیگر میزان بلندی صدای پس‌زمینه اهمیت ندارد و صداهای طرفین گفت‌وگو به‌سادگی و به‌وضوح شنیده می‌شود.

یکی دیگر از موقعیت‌هایی که بی‌سیم‌های دیجیتال نقش بسیار مهمی در آن دارند، لحظات حساس و پرفشاری مانند مدیریت ازدحام جمعیت است. نکته دیگری که باید در هنگام مدیریت یک ورزشگاه با استفاده از سیستم بی‌سیم‌های دیجیتال درنظر داشت، محدوده انتقال صدا است. امواج این بی‌سیم‌ها می‌توانند به‌راحتی از دیوارهای بتنی عبور کرده و از یک طرف ورزشگاه به طرف دیگر آن منتقل شوند.

 

امکان گروه‌بندی انعطاف‌پذیر  

همه گروه‌ها و کارکنان یک ورزشگاه می‌توانند برای مدیریت آسان‌تر فعالیت‌های خود، باید کانال جداگانه برای گروه شغلی خود داشته باشند. به‌عنوان مثال، تیم امنیتی ممکن است در یک کانال با یکدیگر صحبت کنند و کارکنان مهمان‌داری در یک کانال دیگر بدون تداخل با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

اگر قصد دارید بدانید کسب‌وکارهای ایرانی از تکنولوژی PoC چگونه استفاده کرده‌اند این مقالات را از دست ندهید :

 

مدیریت در محل با کمک دستگاه‌های PoC

کارکنان امنیتی با استفاده از بی‌سیم دیجیتال می‌توانند برگزارکنندگان را در مورد افراد یا فعالیت‌های مشکوک  رویداد، آگاه کنند. همچنین اگر در جریان جمعیت انسدادی ایجاد شود، کارکنان امنیتی به‌راحتی می‌توانند مسیر جمعیت را تغییر دهند. با استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال، تیم‌های امنیتی رویداد می‌توانند از اجرای درست رویداد اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید:

چگونه ترکیه به وسیله تکنولوژی PoC صنعت تاکسیرانی خود را متحول کرد؟

 

قابلیت اتصال همیشگی

در مقایسه با سایر سیستم‌های تلفن‌همراه عمومی، بیسیم‌ دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر شرایطی کار کنند و کارکنان را در مواقع اضطراری به‌راحتی هماهنگ کنند. علاوه‌بر این، بی‌سیم‌های دیجیتال را می‌توان برای رفع نیازهای کاربر، سفارشی‌سازی کرد.

بیشتر بخوانید:

واکه، چگونه چالش های ارتباطی صنایع معدنی را کاهش می دهد؟

 

کلام آخر

همان‌طور که مطالعه کردید، بسیاری از چالش‌ها و موانعی که در کسب‌وکارها وجود دارد به‌دلیل نبود ارتباط درست میان کارکنان است که بی‌سیم‌های دیجیتال نسل جدید، نقش مهم و حیاتی در رفع آن‌ها ایفا می‌کنند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز برای رشد و توسعه کسب‌وکارهای داخلی محصولات متنوع دیگری را علاوه‌بر واکه، سیستم بی‌سیم  PPT ، ارائه می‌کند که شما همراهان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با این سرویس‌ها، می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

منبع :

https://www.hytera.com/en/media-center/blog-detail.page/why-should-stadium-security-be-using-two-way-radios

3.8 4 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7253

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6345

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 6328