• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
      • یلونام
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

    چطور فرآیند تحول دیجیتال را در سازمان خود آغاز کنیم؟

    فرآیند  تحول دیجیتال باید با در نظر گرفتن نیازهای حال حاضر هر شرکت صورت پذیرد. امروزه دیجیتالی‌شدنِ بافت کسب و کار در کنار مدیریت تجاری یا مالی هر سازمان یک نیاز ضروری تلقی می‌شود و با توجه ‌به شرایط فعلی که دیجیتالی‌شدن و بهینه شدن فرآیند‌ها بر هر تغییر دیگری ارجحیت دارد، استفاده از هوش‌ مصنوعی و خدمات مبتنی بر اینترنت برای به ثمر رساندن تحول دیجیتال نقطه عطف تاریخی محسوب می‌شود.

    با دیجیتال شدن فرآیندها به ‌واسطه هوش مصنوعی، ما به‌عنوان یک کسب‌وکار نه‌تنها قادریم بسیاری از فرآیندهای سازمانی را خودکار سازیم، بلکه می‌توانیم پیش‌بینی‌های دقیق و همین‌طور پیشنهادهای ارزشمندی از طریق کلان‌داده (‌Big Data) برای بهترشدن این فرآیند‌ها به‌دست آوریم. در ادامه، اطلاعات موردنیاز برای بررسی انجام این فرآیند‌ها را در هرگونه کسب‌وکاری مرور خواهیم کرد.

    مطالعه و بررسی اولین گام برای تحول دیجیتال

    /wp-content/uploads/2022/08/5-e1660020400878.jpg

    مهم‌ترین نکته برای دستیابی به اهداف تحول دیجیتال درک درست هر سازمان از جایگاه خود برای شروع تغییرات است. رسیدن به این ادراک، شناخت دقیق اهداف تحول دیجیتال در کسب‌وکار را می‌طلبد و همین‌طور به بررسی و تجزیه‌وتحلیل جامع منابع و ابزارهای موجود در هر سازمان نیاز دارد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که با انجام همین تجزیه‌وتحلیل‌ها می‌توان نقاط قوت و ضعف سازمان را کشف کرد. با استخراج اطلاعاتی این‌چنینی از مکانیزم‌های کسب‌وکار می‌توان گام‌های بعدی به‌سوی تحول دیجیتال را در یک سازمان برداشت.

    به طور کلی می‌توان ۴ سطح برای تحول دیجیتال قائل بود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

    بیشتر بخوانید:

    ۷ ترند مهم تحول دیجیتال در سال ۲۰۲۲ که باید بدانید!

    سطح بدون فناوری دیجیتال

    در سطح مذکور، یک سازمان هیچ ارتباط دیجیتالی ندارد. عموماً فرآیند‌های سازمانی در این سطح بسیار کند هستند. برای تبیین این موضوع سازمانی را تصور کنید که هنوز نامه‌نگاری‌های آن به شکل سنتی و کاغذی انجام می‌گردد، کافی است برای درک حجم کندی این نوع ارتباطات درون‌سازمانی، آن را با شکل دیجیتالی‌اش مقایسه کنید.

     

    سطح احساس نیاز به فرآیند‌های دیجیتال

    در این سطح سازمان برای بهبود روند‌ها و کارآمدتر شدن به تغییراتی در ساختار خود روی می‌آورد و از امکانات و خدمات دیجیتال استفاده می‌کند. در این سطح است که تحول دیجیتال در سازمان آغاز می‌شود.

    بیشتر بخوانید:

    تجربه شرکت ملی پست ایران در استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل

    قرارگرفتن در فرآیند دیجیتالی‌شدن

    /wp-content/uploads/2022/08/55-e1660020500604.jpg

    در این سطح از تحول دیجیتال کسب‌وکارها آغاز به استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهایی می‌کنند که به کمک آن‌ها پروسه‌های سازمانی سریع‌تر‌ طی می‌شود.

    به‌عنوان‌مثال واحد‌های تولیدی، از ابزارهای کنترل از راه دور نظیر SCADA برای ماشین‌آلات صنعتی خود استفاده می‌کنند و همچنین از ابزارهای Enterprise Resource Planning بهره می‌گیرند که با استفاده از ‌آن‌ها نظارت بر دستگاه‌ها، آنلاین و متمرکز می‌گردد. همچنین به کمک تحلیل کلان‌داده‌های بدست آمده می‌توان دقیق‌تر برای تولید برنامه‌ریزی کرد.

     

    بیشتر بخوانید:

    آشنایی با کاربرد ربات‌ها و نقش‌های مختلف آن‌ در شهرهای هوشمند آینده

    سطح رهبری تحول دیجیتال

    /wp-content/uploads/2022/08/555-e1660020868355.jpg

    در این سطح ، سازمان با فناوری‌های هوشمند نظیر اینترنت اشیا، بلاک‌چین، واقعیت افزوده و… به صورت کامل ادغام می‌گردد. هر سازمان پس از درک درست از سطح تحول دیجیتال در فرآیند‌های خود، می‌تواند برای رسیدن به این جایگاه برنامه‌ریزی نماید.

    در ادامه به مزایای ویژه‌ای که تحول دیجیتال در کسب‌وکار می‌تواند به همراه داشته باشد می‌پردازیم.

    مزایای تحول دیجیتال

    • کاهش هزینه‌ و زمان تولید

    کسب ‌و کاری که به سطوح بالای این تحول دست‌یافته باشد بی‌شک از سایر رقبا جلو‌تر خواهد بود، چراکه بهینه‌تر و سودآورتر عمل می‌کند. استفاده از فناوری‌های هوشمند اثرات مثبتی دارد که سازمان در زمان کوتاهی به آن‌ها دست می‌یابد. به‌عنوان‌مثال یک کسب‌وکار دارای واحد تولید را در نظر بگیرید که ماشین‌آلات آن به شکل هوشمند و برپایه اینترنت اشیا، مدیریت می‌شوند. در این حالت بهره‌وری آن کسب‌وکار افزایش می‌یابد، زیرا تمام جزئیات تولید به‌صورت آنلاین در حال بررسی است و عموماً مشکلات قابل پیش‌بینی و اصلاح هستند.

    • افزایش بهره‌وری، به لطف بهینه‌سازی انواع منابع و وظایف

    /wp-content/uploads/2022/08/5555-e1660020937818.jpg

    با استفاده از هوش مصنوعی بسیاری از فرآیند‌های تکراری و روتین از سیستم حذف می‌شوند. این امر سبب می‌گردد، تیم‌های منابع انسانی تلاش خود را از انجام مسئولیت‌های فرسایشی برگیرند تا با انرژی و نوآوری بیشتری به سازمان خدمت کنند. در این حالت میزان خطای انسانی نیز کاهش می‌یابد و در نتیجه سازمان با قواعد منسجم‌تری به اهداف خود می‌رسد.

    برای درک بهتر این موضوع بخش لجستیک در یک سازمان را تصور کنید که مدیریت ناوگان خود را به سرویس مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) ایرانسل مجهز کرده است. در این حالت فرآیند‌های ثبت و ضبط بارگیری و غیره به‌صورت آنلاین و در لحظه قابل رصد خواهد بود. همچنین، وضعیت سلامت فنی خودروها و رفتار رانندگان هر لحظه در کنترل مرکز مدیریت قرار دارد؛ به‌این‌ترتیب زمانی که صرف انجام این عملیات به‌صورت سنتی می‌شود، ذخیره شده و این بخش از سازمان بهینه‌تر مسئولیت‌های خود را اجرا خواهد کرد.

    بیشتر بخوانید:

    با سیستم مدیریت هوشمند ناوگان، نظارت بر خودروهای معادن دیگر پیچیده نیست!

     

    کلام آخر

    رسیدن به سطوح بالا از تحول دیجیتال نیازمند درک درست از جایگاه فعلی سازمان در این تحول است و  به برنامه‌ریزی صحیح همراه با در نظر گرفتن منابع موجود و مورد نیاز وابسته است. راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه خدمات زیرساختی تحول دیجیتال همچون موبایل سازمانی (MVPN)، اینترنت اشیا، سرویس VPN سازمانی، راهکار یکپارچه نظارت تصویری ایرانسل(VSaaS) و… اجرای این مهم را برای سازمان‌ها آسان می‌سازد.

    اگر شما برای تجزیه تحلیل و نیازسنجی در امر تحول دیجتال سازمان خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می‌توانید از طریق آدرس  EB@mtnirancell.irبا کارشناسان ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل در ارتباط باشید.

     

    منبع:

    https://nexusintegra.io/start-companys-digitalization-process

    اخبار مرتبط
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    ۲۴ تير ۱۴۰۴ . ۲:۰۳
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195