پرسش‌های متداول

خانه پشتیبانی پرسش‌های متداول

پرسش‌های متداول

  • آیا امکان خرید سیم‌کارت سازمانی در نمایندگی‌ها‌ یا دفاتر خدماتی ایرانسل وجود دارد؟

    درحال حاضر این امکان وجود ندارد و درخواست سیم‌کارت سازمانی فقط از طریق دفاتر مرکزی تهران ، تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان (که آدرس و شماره تماس آنها در وبسایت موجود می باشد) امکان‌پذیر است.

  • شرایط و مدارک لازم برای دریافت سیم‌کارت و محصولات سازمانی چیست؟

    درخواست بایستی از سوی یک سازمان یا شرکت صورت گرفته و مدارک زیر، ارائه شوند:

    • تصویر آگهی تأسیس در روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات شرکت
    • کد اقتصادی و شناسه ملی
    • آدرس و کد پستی سازمان
    • نامه رسمی درخواست سرویس مدنظر در سربرگ شرکت
    • اصل معرفی‌نامه فرد مراجعه‌کننده به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار شرکت در سربرگ رسمی با مهر و امضاء مجاز (برای تهیه سیم‌کارت و مودم سازمانی)
    • تصویر کارت ملی نماینده شرکت (برای تهیه سیم‌کارت و مودم سازمانی)
  • نحوه درخواست سیم‌کارت یا محصولات سازمانی چگونه است؟

    برای خرید سیم‌کارت یا محصولات سازمانی، می توان فقط از طرق زیر اقدام کرد:

    • ارسال درخواست رسمی در سربرگ شرکت به ایمیل سازمانی EB@mtnirancell.ir
    • تکمیل کردن فرم درخواست در وبسایت سازمانی ایرانسل
  • آیا امکان تبدیل سیم‌کارت‌های شخصی به سیم‌کارت‌های سازمانی و بلعکس وجود دارد ؟

    امکان تبدیل سیم‌کارت‌های شخصی به سیم‌کارت‌های شرکتی وجود دارد اما امکان تبدیل ‌سیم‌کارت‌های سازمانی به شخصی در حال حاضر وجود ندارد.

  • پرداخت جهت خرید سیم‌کارت، محصولات و همچنین پرداخت صورت‌حساب‌های ماهیانه از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

    مشتریان سازمانی می‌توانند با دراختیار داشتن شماره حساب و شناسه پرداخت اعلام شده (در پیش فاکتور یا قرارداد رسمی) با استفاده از طرق زیر اقدام به پرداخت نمایند:

    • پرداخت حضوری در بانک ملت
    • کارت به کارت از طریق خودپردازهای بانک ملت
    • حواله اینترنتی
  • آیا برای استفاده از شبکه 4G در سرویس APN فقط تعویض سیم‌کارت کافی است یا باید تنظیمات خاصی توسط ایرانسل انجام شود؟

    علاوه بر تعویض سیم‌کارت تنظیمات خاصی نیز باید در شبکه ایرانسل انجام شود. حهت دریافت راهنمایی با شماره تلفن ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ تماس حاصل فرمائید.

  • آیا امکان مدیریت سیم‌کارت‌ها از طریق یک پنل متمرکز وجود دارد؟

    بله

  • آیا امکان ارائه سرویس‌های دیگر مانند Voice و SMS روی سیم‌کارت‌های APN وجود دارد?

    بله. مگر به درخواست مشتری که می‌توان این سرویس‌ها را حذف کرد.

  • درصورتی که ما تعدادی سیم کارت از قبل داشته باشیم آیا می‌توانیم از همان سیم‌کارت‌ها برای سرویس APN استفاده کنیم یا حتما باید سیم کارت جدید تهیه شود؟

    بله، از همان سیم‌کارت‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. البته باید طی یک نامه رسمی بر روی سربرگ شرکت لیست شماره‌های مورد نظر به ایرانسل جهت فعال‌سازی ابلاغ شود.

  • آیا در قرارداد سرویس APN ، بحث SLA هم مطرح شده؟

    به قرارداد رجوع شود.

  • برای فراهم ساختن ارتباط بین سرور مشتری و سرور ایرانسل از چه مواردی می‌توان بهره گرفت؟

    اینترنت، اینترانت، فیبر،رادیو،E1

  • آیا در سرویس APN نیز مانند سرویس VPN نصب مودم توسط ایرانسل انجام می‌شود؟

    خیر در حال حاضر نصب وراه اندازی سرویس توسط خود مشترک انجام میشود. البته راهنمایی‌های لازم به مشتری ارائه می‌شود.

  • آیا امکان استفاده همزمان از اینترنت و شبکه APN اختصاصی روی یک سیم‌کارت وجود دارد؟

    بله

  • آیا امکان راه‌اندازی سرویس APN به صورت آزمایشی وجود دارد؟

    بله جهت استفاده یک درخواست کتبی با مضمون APN TEST به ایمیل EB@mtnirancell.ir ارسال نمائید. تا ٤٨ ساعت مسئول اجرایی فروش شرکت ایرانسل با شما تماس می‌گیرند.

  • هزینه‌های سرویس APN شامل چه مواردی است؟

    هزینه استفاده از سرویس APN ایرانسل شامل هزینه اولیه راه‌اندازی و هزینه آبونمان ماهیانه به ازای پشتیبانی هر سیم‌کارت است.

  • آیا امکان افزودن،حذف شماره جهت فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی سرویسMVPN برای برخی از شماره‌ها وجود دارد؟

    بله، برای افزودن شماره لازم است لیست شماره‌های مورد نظر را همراه با درخواست رسمی شرکت به ایمیل EBS@mtnirancell.ir اعلام نمایید. برای حذف شماره نیز لازم است با رویه‌ای مشابه، به حذف شماره اقدام شود.

  • سرویسMVPN چگونه هزینه‌های مکالمه درون گروهی سازمان‌ها را کاهش می‌دهد؟

    این تخفیف به دوشیوه برای سازمان‌ها و شرکت‌ها قابل استفاده است:

    • اشتراک ماهیانه: دراین مدل سازمان‌ها براساس تعدد نفرات و حجم مصرف، هزینه اشتراک ثابت ماهیانه به ازای هر فرد پرداخت می کنند و براساس آن امکان مکالمه نامحدود بین افراد سازمان برای آن‌ها فراهم می‌گردد.
  • آیا امکان استفاده از آی پی استاتیک برای سیم کارت وجود دارد؟

    استفاده از آی پی استاتیک روی سیم‌کارت‌های TD- LTE و همچنین سیم‌کارت‌هایی که دارای سرویس APN هستند مقدور است.
    * شایان ذکر است این IP بصورت IP) Public معتبر اینترنتی) نیست.

  • نحوه انتخاب کد دستوری به چه صورت است؟

    سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، می توان کد دستوری را برای شما رزرو کرد.

  • نحوه فعالسازی سرویس تبلیغات بر بستر تلفن همراه چگونه است؟

    هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

  • نحوه انتخاب کد دستوری به چه صورت است؟

    سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، کد دستوری به رزور سازمان یا شرکت مربوطه در خواهد آمد.

  • نحوه محاسبه قیمت کدهای دستوری USSD به چه صورت است؟

    هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می‌شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

  • آّیا برای استفاده از این سامانه به نرم افزار خاصی که روی کامپیوتر نصب شود یا سخت افزار جانبی خاصی نیاز داریم؟

    خیر . صرفا یک دسترسی به اینترنت نیاز است که با وارد شدن به آدرس اینترنتی سامانه خود می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

  • آیا با این سامانه می‌توان به شماره‌های غیر ایرانسلی نیز SMS فرستاد؟

    خیر، در سامانه فقط امکان ارسال به شماره‌های ایرانسل وجود دارد.

  • خرید شارژ یا اعتبار برای ارسال SMS به چه صورت است؟

    با ارسال درخواست رسمی به ایمیل EB@mtnirancell.ir و دریافت پیش فاکتور اقدام به پرداخت صورتحساب با یکی از روش‌های پرداخت کنید. با اعلام صورتحساب پرداختی به ایمیل ذکرشده افزایش اعتبار در سامانه MSDP شما انجام خواهد شد.

  • هزینه راه‌اندازی سامانه MSDP چگونه محاسبه خواهد شد؟

    هزینه‌ای برای راه اندازی سامانه گرفته نم‌یشود و در صورت تمدید قرارداد می‌توان به صورت مادام العمر از این سامانه استفاده کرد.

  • برای فعال‌سازی سرویس پرداخت پیشرفته صورتحساب چه اقداماتی باید انجام شود؟

    نماینده شرکت می‌تواند با ارتباط با بخش فروش سازمانی ایرانسل و تکمیل فرم فعال‌سازی سرویس شارژ پیشرفته موارد زیر را در اختیار بخش ایرانسل قرار دهد:

    • نام گروه‌های مختلف به همراه مدیر تک تک گروه‌ها.
    • تعیین لیست شماره تلفن‌هایی که این سرویس لازم است بر روی آنها فعال گردد.
    • تعریف سیاست دریافت اعلان‌های پیامکی حد اعتبار.
    • تعریف سیاست‌های پرداخت اتوماتیک برای گروه ها، حساب‌ها و سرویس‌ها.
    • تعریف آستانه‌های مشخص برای پرداخت خودکار.
    • تعیین مدیر پرونده جهت انجام امور پرداخت پیشرفته.
  • آیا امکان استفاده از آی پی استاتیک برای سیم کارت وجود دارد؟

    استفاده از آی پی استاتیک روی سیم‌کارت‌های TD- LTE و همچنین سیم‌کارت‌هایی که دارای سرویس APN هستند مقدور است.
    * شایان ذکر است این IP بصورت IP) Public معتبر اینترنتی) نیست.

  • نحوه انتخاب کد دستوری به چه صورت است؟

    سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، می توان کد دستوری را برای شما رزرو کرد.

  • نحوه فعالسازی سرویس تبلیغات بر بستر تلفن همراه چگونه است؟

    هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

  • نحوه انتخاب کد دستوری در سرویس Advanced Top up به چه صورت است؟

    سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، کد دستوری به رزور سازمان یا شرکت مربوطه در خواهد آمد.

  • نحوه محاسبه قیمت کدهای دستوری USSD به چه صورت است؟

    هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می‌شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

  • آّیا برای استفاده از این سامانه به نرم افزار خاصی که روی کامپیوتر نصب شود یا سخت افزار جانبی خاصی نیاز داریم؟

    خیر . صرفا یک دسترسی به اینترنت نیاز است که با وارد شدن به آدرس اینترنتی سامانه خود می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

  • آیا با این سامانه می‌توان به شماره‌های غیر ایرانسلی نیز SMS فرستاد؟

    خیر، در سامانه فقط امکان ارسال به شماره‌های ایرانسل وجود دارد.

  • خرید شارژ یا اعتبار برای ارسال SMS به چه صورت است؟

    با ارسال درخواست رسمی به ایمیل EB@mtnirancell.ir و دریافت پیش فاکتور اقدام به پرداخت صورتحساب با یکی از روش‌های پرداخت کنید. با اعلام صورتحساب پرداختی به ایمیل ذکرشده افزایش اعتبار در سامانه MSDP شما انجام خواهد شد.

  • هزینه راه‌اندازی سامانه MSDP چگونه محاسبه خواهد شد؟

    هزینه‌ای برای راه اندازی سامانه گرفته نم‌یشود و در صورت تمدید قرارداد می‌توان به صورت مادام العمر از این سامانه استفاده کرد.

  • برای فعال‌سازی سرویس پرداخت پیشرفته صورتحساب چه اقداماتی باید انجام شود؟

    نماینده شرکت می‌تواند با ارتباط با بخش فروش سازمانی ایرانسل و تکمیل فرم فعال‌سازی سرویس شارژ پیشرفته موارد زیر را در اختیار بخش ایرانسل قرار دهد:

    • نام گروه‌های مختلف به همراه مدیر تک تک گروه‌ها.
    • تعیین لیست شماره تلفن‌هایی که این سرویس لازم است بر روی آنها فعال گردد.
    • تعریف سیاست دریافت اعلان‌های پیامکی حد اعتبار.
    • تعریف سیاست‌های پرداخت اتوماتیک برای گروه ها، حساب‌ها و سرویس‌ها.
    • تعریف آستانه‌های مشخص برای پرداخت خودکار.
    • تعیین مدیر پرونده جهت انجام امور پرداخت پیشرفته.
  • آّیا برای استفاده از این سامانه به نرم افزار خاصی که روی کامپیوتر نصب شود یا سخت افزار جانبی خاصی نیاز داریم؟

    خیر . صرفا یک دسترسی به اینترنت نیاز است که با وارد شدن به آدرس اینترنتی سامانه خود می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

  • آیا با این سامانه می‌توان به شماره‌های غیر ایرانسلی نیز SMS فرستاد؟

    خیر، در سامانه فقط امکان ارسال به شماره‌های ایرانسل وجود دارد.

  • خرید شارژ یا اعتبار برای ارسال SMS به چه صورت است؟

    با ارسال درخواست رسمی به ایمیل EB@mtnirancell.ir و دریافت پیش فاکتور اقدام به پرداخت صورتحساب با یکی از روش‌های پرداخت کنید. با اعلام صورتحساب پرداختی به ایمیل ذکرشده افزایش اعتبار در سامانه MSDP شما انجام خواهد شد.

  • هزینه راه‌اندازی سامانه MSDP چگونه محاسبه خواهد شد؟

    هزینه‌ای برای راه اندازی سامانه گرفته نم‌یشود و در صورت تمدید قرارداد می‌توان به صورت مادام العمر از این سامانه استفاده کرد.

  • نحوه انتخاب کد دستوری به چه صورت است؟

    سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، کد دستوری به رزور سازمان یا شرکت مربوطه در خواهد آمد.

  • نحوه محاسبه قیمت کدهای دستوری USSD به چه صورت است؟

    هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می‌شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

  • نحوه انتخاب کد دستوری به چه صورت است؟(سرویس تبلیغات بر بستر تلفن همراه)

    سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، می توان کد دستوری را برای شما رزرو کرد.

  • نحوه فعالسازی سرویس تبلیغات بر بستر تلفن همراه چگونه است؟

    هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

  • آیا امکان استفاده از آی پی استاتیک برای سیم کارت وجود دارد؟

    استفاده از آی پی استاتیک روی سیم‌کارت‌های TD- LTE و همچنین سیم‌کارت‌هایی که دارای سرویس APN هستند مقدور است.
    * شایان ذکر است این IP بصورت IP) Public معتبر اینترنتی) نیست.

  • چه افرادی مجاز به استفاده از برنامه ایرانسل من سازمانی هستند؟

    به دلیل امکان اعمال تغییرات بر روی کل سیم‌کارت‌ها، تنها مدیر پرونده و مدیر حساب قادر به ورود به برنامه هستند.

  • از چه طریق می‌توان برنامه کاربردی ایرانسل من سازمانی را نصب کرد؟

    می‌توان با جستجوی کلمه My Business Irancell در برنامه‌های SibApp، Google Play، Bazar و Myket نسبت به دانلود آن اقدام نمایید.

  • چگونه می‌توان وارد برنامه ایرانسل من سازمانی شد؟

    برای ورود به ایرانسل من سازمانی، نیاز به شماره مدیر پرونده / مدیر حساب و رمز ورود دارید.

  • از چه طریق می‌توان از رمز ورود به برنامه ایرانسل من سازمانی مطلع شد؟

    از سه روش زیر قادر به دریافت رمز ورود خواهید بود:

    • تعیین رمز کنترل حساب اینترنتی. اگر تا به حال این رمز را دریافت نکرده اید، به اپلیکیشن ایرانسل من سازمانی بخش ثبت نام مراجعه کنید. همچنین می‌توانید یک پیامک بدون متن به 130 بفرستید.
    • ارسال رمز یکبار مصرف به شماره موبایل وارد شده (که تنها می‌تواند شماره مدیر گروه و یا شماره مدیر حساب باشد)
    • ارسال رمز یکبار مصرف به آدرس ایمیل ثبت شده در پروفایل
  • آیا مدیر حساب به اطلاعات تمامی سیم‌کارت‌ها دسترسی دارد؟

    خیر. مدیر حساب تنها قادر به مشاهده و مدیریت سیم‌کارت‌های زیرمجموعه خود است.

  • آیا دریافت صورتحساب خرید بسته اینترنتی از طریق ایرانسل من سازمانی امکان‌پذیر است؟

    بله. در صورت خرید بسته افزایشی و یا بسته اینترنتی اشتراکی، صورتحساب/ رسید خرید برای شخصی که بسته را خریداری کرده (مدیر پرونده و یا مدیر حساب) ایمیل می‌شود.

  • از چه طریق می‌توان به صورتحساب‌های خرید بسته اینترنتی دسترسی داشت؟

    صورتحساب‌ها به آدرس ایمیل شخص خریدار (مدیر پرونده/ مدیر حساب) ارسال می‌شود و تا 30 دقیقه بعد از آن در تاریخچه خرید بسته افزایشی نیز قابل مشاهده خواهد بود. همچنین در منوی تاریخچه، قادر به مشاهده خریدهای 15 روز گذشته خود نیز خواهید بود.

  • آیا می‌توان صورتحساب خرید بسته را برای شخصی غیر از مدیر پرونده و یا مدیر حساب ارسال نمود؟

    بله. می‌توان زمان خرید بسته اینترنتی آدرس ایمیل فرد مورد نظر را وارد نمود.