ارتباطات نقش مهمی در زندگی روزمره ما بازی می‌کند و در محیط کار نیز برقراری ارتباط موثر اهمیت بالایی دارد، امری که بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

در صورتی که کارمندی امکان برقراری ارتباطی مناسب با دیگران را نداشته باشد، احتمال دارد شانس خود را برای حفظ شغل رویایی، بستن قراردادهای مهم و پیشرفت در کار خود از دست بدهد. بنابراین، آگاهی از ارزش برقراری ارتباط موثر و نقش آن در پیشبرد کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

برقراری ارتباط موثر در کار به چه معنا است و چه مزایایی دارد؟