post image

نقش سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروسازی

راهکار هوشمندسازی ناوگان چگونه به جلب رضایت مشتری در صنعت خودروسازی منجر می‌شود؟


پیش‌تر به ارائه راهکارهایی برای رفع چالش‌های ناوگان حمل و نقل در صنعت خودروهای استیجاری پرداختیم، در این مقاله نیز قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودروسازی را بررسی کنیم. همان‌طور که می‌دانید، یکی از اساسی‌ترین دلایل بقای شرکت‌ها، برقراری ارتباطات موثر با مشتری و ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت است. با توجه به نقش پر رنگ ماشین‌ها در زندگی روزمره، این موضوع در صنعت خودروسازی نیز به شدت صدق می‌کند. خدمات پس از فروش، در کنار کیفیت محصولات، دو عامل جدا نشدنی برای جلب رضایت مشتریان و از مهم‌ترین مزایای رقابتی این شرکت‌ها به حساب می‌آید.

از طرفی، با توجه به حجم گسترده معاملات خودروهای کارکرده، اطمینان یافتن خریداران از میزان واقعی کارکرد خودروها، به یکی از بزرگترین چالش‌ها در این زمینه تبدیل شده است، چرا که با به‌کارگیری برخی ترفندها و دستکاری ECU خودرو، می‌توان میزان کارکرد آن را کم کرد.

در ادامه به طور مفصل به چالش‌های این حوزه و راهکارهای برطرف کردن آن می‌پردازیم.

مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودروسازی و صنعت خودروهای متصل (کارکرده) کدام‌اند؟

/wp-content/uploads/2020/10/2-1-e1603027020522.jpg

با توجه به افزایش تولید خودروها و متناسب با آن، بالا رفتن میزان فروش، استفاده از روش‌های سنتی در ارائه خدمات پس از فروش امکان‌پذیر نیست. مراجعه صاحبان خودرو به مراکز خدمات، کاری زمان‌بر است و فرآیند برنامه‌ریزی و خدمات‌رسانی این مراکز را نیز با مشکل مواجه می‌کند. همچنین مدیریت خودروهای دارای گارانتی و شناسایی خودروهایی که از گارانتی خارج شده‌اند، کاری چالش‌برانگیز است.

علاوه‌بر چالش‌های موجود در  فرآیند خدمات پس از فروش، می‌توان به مسائل موجود در صنعت خودروهای متصل یا خودروهای کارکرده نیز اشاره کرد. با ادامه روند سنتی و نبود یک سیستم هوشمند مدیریتی، خریداران از کارکرد واقعی خودروهای دست دوم آگاهی پیدا نخواهند کرد و همواره این امکان وجود دارد که کارکرد خودروی خریداری شده، بیش از ادعای فروشنده بوده یا به دلیل تصادف، ارزشی کمتر از مبلغ پرداخت شده توسط خریدار داشته باشد.

به عنوان مثال، موارد زیر از جمله نیازهای شرکت‌های خودروسازی و صنایع وابسته است:

  • امکان عیب‌یابی خودروها از راه دور
  • مدیریت دوره گارانتی بر اساس پارامترهای عملکردی خودرو
  • دسترسی آنی به اطلاعات خودروها هنگام تصادف یا خرابی در جاده‌ها
  • اطلاع از میزان کارکرد واقعی و سلامت خودروهای کارکرده

روشن است که بدون استفاده از ابزاری هوشمند، نمی‌توان چالش‌های ذکر شده را برطرف کرد. اما چه راهکاری می‌تواند به بهترین شکل، این چالش‌ها را رفع و آینده صنعت خودروسازی و صنایع وابسته را دگرگون کند؟

 

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حملونقل ایرانسل

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل، راهکاری نوین و یکپارچه بوده که به منظور توسعه خدمات مبتنی بر  اینترنت اشیا در حوزه حمل‌ونقل، توسط ایرانسل ارائه شده است.

ایرانسل با طراحی یک نرم‌افزار جامع، امکاناتی را در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار داده تا بتوانند بسته به صنعت  و متناسب با نیاز کسب‌وکار خود، از آن در راستای حل چالش‌های مرتبط با ناوگان حمل‌ونقل، استفاده کنند.

ماژول‌های سامانه هوشمند مدیریت ناوگان ایرانسل

/wp-content/uploads/2020/10/3-4-e1603027063384.jpg
  • ماژول ردیابی خودرو
  • ماژول کارکرد ناوگان
  • ماژول تعمیرات و نگهداری
  • ماژول اتصال به شبکه CAN خودرو

امکانات سامانه هوشمند مدیریت ناوگان متناسب با صنعت خودرو

/wp-content/uploads/2020/10/4-4-e1603027113454.jpg
  • عیب‌یابی و دیاگ از راه دور خودروها
  • کنترل پارامترهای گارانتی خودرو بر اساس کارکرد واقعی
  • صدور گواهی سلامت خودرو
  • سامانه تماس اضطراری (E-Call)

 

 

ایرانسل در حوزه مدیریت هوشمند ناوگان صنعت خودروسازی، چه راهکاری پیشنهاد می‌کند؟

مدیریت تعمیر و نگهداری خودرو، از مهم‌ترین راهکارهای ایرانسل در هوشمندسازی ناوگان صنعت خودروسازی و صنایع وابسته است.

جمع‌آوری داده‌های روزانه درباره کارکرد خودروها و ورود آن به سامانه به‌صورت دستی، در عمل غیر ممکن است. با نصب سخت‌افزارهای مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو، این فرآیند به‌صورت کاملا خودکار انجام خواهد شد. داده‌های مربوط به کارکرد، وضعیت و موقعیت مکانی خودروها از طریق این سخت‌افزارها، به صورت آنلاین به نرم‌افزار مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو ارسال می‌شود و بعد از آن ماژول تعمیر و نگهداری خودرو، با توجه به این داده‌ها، اطلاعات مربوط به کارکرد خودرو و طول عمر قطعات را محاسبه می‌کند. از دیگر قابلیت‌های ماژول نرم‌افزاری تعمیر و نگهداری خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محاسبه خودکار پارامترهای مسافت و ساعت کارکرد خودرو
  • اعلام زمان نیاز به سرویس قطعات
  • ثبت کلیه اطلاعات مربوط به سرویس‌ها و قطعات
  • برآورد اختلاف طول عمر اسمی و واقعی قطعات

 

استفاده از سامانه حمل‌و‌نقل هوشمند در صنعت خودروسازی، سبب بهینه شدن فرآیند خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتریان می‌شود. علاوه‌بر این موضوع، هوشمندسازی ناوگان باعث کاهش هزینه‌های ناشی از تعمیر و نگهداری به‌موقع خودروها خواهد شد.

اگر شما هم به دنبال راهکاری جامع برای رفع چالش‌های صنعت خودروسازی خود هستید، می توانید از خدمات سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل بهره‌مند شوید.

 

4 19 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۱/۰۸/۰۸

خودرو متصل، چگونه خودروی من هوشمند می‌شود؟

بررسی سوالات و ابهاماتی که در حوزه خودرو متصل وجود دارد.

بازدید: 14384

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 12552

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8966