درباره پروژه:
صنعت : ناوگان حمل و نقل فرودگاهی
سرویسهای مورد نظر : سامانه ردیابی، ماژولهای کنترل سوخت و کنترل تردد رانندگان
تعداد ناوگان تجهیز شده : ۷۰
شروع پروژه : شهریور ۹۷
پایان پروژه : مهر ۹۷
درباره پروژه فرودگاه امام خمینی
فرودگاه بین المللی امام خمینی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در سال ۱۳۸۳ ساخته شده است. در حال حاضر دو پایانه فعال در این فرودگاه وجود دارد. پایانه شماره ۱، که ظرفیت پذیرش و جابجایی سالانه آن برابر با شش و نیم میلیون مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار است. در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۹ میلیون مسافر از طریق این پایانه جابجا شدند. پایانه شماره ۲ که گالری سلام نام دارد، در خردادماه ۱۳۹۸ افتتاح گردید. گنجایش پایانه سلام، ۵ میلیون مسافر در سال است. پایانه شماره ۳ که ایرانشهر نامیده میشود، هم اکنون مراحل تحقیقاتی خود را میگذراند. پیشبینی میشود که این پایانه با ظرفیت سالانه ۲۵ میلیون مسافر تا ۵ سال آینده افتتاح شود.
چرا مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل برای این پروژه انتخاب شد؟
علت انتخاب واحد راهکارهای سازمانی ایرانسل توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) علاوه بر نیازهای این سازمان، پاسخگویی کارشناسان مجرب، کیفیت دستگاهها و خدمات، پشتیبانی ۲۴ ساعته، نصب سریع و مهمتر از همه ارائه ارزش والا به مشتریان است. این سازمان برای محاسبه کارکرد خودروهای سواری و باربری، دریافت خط مسیر، نظارت بر مصرف سوخت، تردد در محدوده جغرافیایی معین، نظارت بر تردد کارکنان و همچنین کاهش هزینههای جانبی دیگر شروع به همکاری با واحد راهکارهای سازمانی ایرانسل کرده است.
ایرانسل چه راهکاری را پیشنهاد کرد؟
راهکار پیشنهادی به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) راهکار مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل بود که همزمان، هم از بخش نرمافزاری و هم از بخش سختافزاری جهت پوشش نیاز مشتری کمک میگیرد. سخت افزار مورد نیاز دستگاه ردیاب به همراه کارتخوان RFIDاست؛ که با نرمافزار پیشنهادی با دسترسی وب و همچنین اپلیکیشن تلفن همراه امکان دریافت موقعیت، مسیر حرکت، میزان مصرف سوخت و کنترل تردد کارکنان را بصورت آنلاین برای مدیران این سازمان فراهم مینماید.
چه چالشهایی در اجرای این پروژه وجود داشت؟
بزرگترین چالش اجرای این پروژه برنامهریزی نصب تجهیزات بر روی خودروها بود. با توجه به ارائه سرویس ۲۴ ساعته فرودگاه امام خمینی به مسافران، انتظار میرفت که اجرای این پروژه بسیار زمانبر باشد؛ اما با همکاری و برنامهریزی بسیار خوب واحد حمل و نقل فرودگاه امام خمینی و همچنین بهرهمندی شرکت ایرانسل و همکار تجاری خود شرکت دلفین آپادانا، از تکنسینهای مجرب، این پروژه در حداقل زمان ممکن به پایان رسید.
یکی از مهمترین اهداف بخش کسبوکار سازمانی ایرانسل، کمک به تحقق شهر هوشمند و اجرای رسالتهای اجتماعی برای رشد اقتصادی کشورمان ایران است. اگر شماهم میخواهید سامانه ناوگان خود را همراه با راهکارهای روز دنیا متحول کنید با ما تماس بگیرید.
منبع:
نظرات و پیشنهادات