post image

هدف‌گذاری در کسب‌وکار برای سال جدید با این ۶ گام فوق‌العاده!

معرفی ۶ نکته کلیدی برای هدف‌گذاری در کسب‌وکار و برآورده شدن اهداف تجاری در سال ۱۴۰۳


چند درصد از خواسته‌ها و اهداف کسب‌وکار شما در سالی که گذشت محقق شد؟ ‌آیا برای هدف‌گذاری در کسب‌وکار برای سال جدید و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها آماده هستید؟

/wp-content/uploads/2024/03/77-1-e1711455188996.jpg

با نزدیک شدن به پایان سال و ورود به سالی جدید، همه ما کم‌وبیش درگیر مشخص کردن اهداف تازه و مروری بر دستاوردهای سال گذشته خود هستیم. این هدف‌گذاری در کسب‌وکارها نیز وجود دارد و از آنجایی که تعیین این اهداف و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها نیازمند تمرکز و دانش است، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب و به مناسبت آغاز سالی نو، ۶ گام نزدیک شدن به اهداف و هدف‌گذاری در کسب‌وکار را به شما توضیح دهیم تا در سال جدید تغییرات معناداری را در سازمان خود ایجاد کنید.

برای هدف‌گذاری در کسب‌وکار برای سال جدید چه اقداماتی لازم است؟

۱. مواردی که مایل به تکرار آن‌ها نیستید را شناسایی کنید.

به‌طور معمول بیشتر سازمان‌ها زمانی که تصمیم به تعیین اهداف تجاری یا هدف‌گذاری در کسب‌وکار می‌گیرند، اولین قدم را آگاهی از آنچه که قصد دستیابی به آن را دارند، می‌دانند. اگرچه این آگاهی اقدامی درست است، اما بهتر است از زاویه دیگری نیز به آن نگاه کنیم؛ به این صورت که در ازای آگاهی از مواردی که قصد رسیدن به آن‌ها را داریم، مواردی که مایل به رخ دادن‌شان نیستیم را هم بررسی کنیم.

اما چگونه می‌توان از این موضوعات آگاه شد؟ تنها راه رفع این دغدغه این است که موارد منفی‌ای را که در سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده‌اید و برای سازمان‌تان پیامدهای ناخوشایند داشته را یادداشت کنید. چراکه شناسایی مواردی که مایل به تکرار آن‌ها نیستید، زمینه را برای پرهیز از آن‌ها و هدایت شما به‌سمت دلخواه و مطلوب فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۵ دلیل برای اینکه هدف ‌گذاری در سال جدید را فراموش نکنید!

۲. دلایل محقق نشدن اهداف را شناسایی کنید.

/wp-content/uploads/2024/03/7777-1-e1711455265293.jpg

درحالی‌که نوشتن اهداف تجاری اولین قدم در مسیر رسیدن به آن‌ها است، نمی‌توان آن را تنها عامل دستیابی به آن‌ها دانست. آنچه که به همان اندازه، نه بیشتر، اهمیت دارد، درک این موضوع است که چرا اقدامات و فعالیت‌های ما در راه تحقق اهداف نتیجه‌بخش نیست و در این راستا قصد تغییر چه مواردی را داریم. این کار نه تنها به روشن شدن مراحلی که برای این تغییر نیاز است کمک می‌کند، بلکه به‌عنوان یک محرک بزرگ در این مسیر عمل می‌کند.

این اقدام همچنین تصویر واضح‌تری از نتیجه نهایی به شما می‌دهد و همواره شما را در مسیر رسیدن به اهداف نگه داشته تا از جهت اصلی برای دستیابی به اهداف منحرف نشوید.

۳.هدف‌گذاری در کسب‌وکار را واقع‌بینانه انجام دهید.

یکی از دلایلی که بسیاری از ما در دستیابی به اهداف خود با شکست مواجه می‌شویم این است که از ابتدا اهدافی واقع‌بینانه و قابل دستیابی تعیین نمی‌کنیم. این اتفاق هم زمانی می‌افتد که توانایی‌های خود را بیش از آنچه که هست در نظر می‌گیریم یا چارچوب زمانی موردانتظار برای هدفی که تعیین کرده‌‌ایم را نادیده می‌گیریم.

برای جلوگیری از این شکست و به خطر نیفتادن تعادل بین زندگی و کار، باید از این امر مطمئن شوید که دستیابی به اهداف تجاری شما بدون اتلاف وقت و منابع امکان‌پذیر خواهد بود. این کار هم با توصیف گام‌به‌گام مراحل و نه تنها نتیجه نهایی امکان‌پذیر است؛ چراکه این امر و کمک گرفتن از تکنیک‌های اندازه‌گیری پیشرفت در طول مسیر به شما کمک می‌کنند تا اهداف قابل کنترل‌تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

۸ تصمیم تجاری مهم برای توسعه کسب ‌و کار در سال جدید که باید بدانید!

۴. برای تحقق اهداف خود، جلسات منظم ماهیانه برگزار کنید.

/wp-content/uploads/2024/03/777777-e1711455359257.jpg

هدف‌گذاری در کسب‌وکار و تعیین یک هدف تجاری موفق، باید به گونه‌ای باشد که آن هدف را همواره تا پایان سال در ذهن خود داشته باشید و فراموش نکنید. برای رسیدن به این مرحله نیز می‌توانید هر دو یا سه ماه یک‌بار، اقداماتی را در راستای اطمینان از درستی مسیر و حرکت به‌سوی هدف انجام دهید. این کار نیز به‌راحتی و با برگزاری جلساتی منظم و ماهیانه در رابطه با بررسی وضعیت امکان‌پذیر است. گفتنی است که این جلسات استراتژیک به شما کمک می‌کنند که پیش از اینکه دیر شود، نکات ضعف و لغزش‌ها را تشخیص داده و اقدامات لازم برای بازگشت به مسیر اصلی را انجام دهید.

۵. تمرکز بر عادات را جایگزین تمرکز بر اهداف کنید.

/wp-content/uploads/2024/03/77777777777-e1711455457733.jpg

یکی از اصول هدف‌گذاری در کسب‌وکار و دلایل موفقیت یک هدف تجاری این است که به آن به‌عنوان یک عادت نگاه کنید نه یک هدف دور و غیرقابل‌دستیابی. به عبارت دیگر بهتر است که بر روی اجرای آن هدف و قدم‌های کوچکی که شما را به آن می‌رساند تمرکز کنید. برای مثال دیدگاه شما نباید به این شکل باشد که به‌دنبال افزایش درآمد خود باشید، بلکه بهتر است تغییرات روزمره‌ای را برای تسریع تحقق اهداف تجاری خود انجام دهید. این تغییرات هم می‌توانند شامل موارد گفته‌شده مانند برگزاری جلسات ماهیانه یا هر روش دیگری برای ارزیابی روند پیشرفت باشد که در درازمدت بازدهی بیشتری را به کسب‌وکار شما می‌بخشد و راه را برای هدف‌گذاری موفق در کسب‌وکار هموار می‌کند.

 

۶.از روزهای بد و ناموفق خود دلسرد نشوید!

اغلب ما در میانه راه از هدف‌گذاری‌های خود برای کسب‌وکار و تصمیماتی که گرفته‌ایم دست می‌کشیم، چراکه یک قدم مهم در این مسیر را فراموش می‌کنیم. آن هم این است که باید داشتن یک روز بد یا از دست دادن فرصت‌های مناسب را به منزله از بین رفتن هدف یا شکست کلی آن ندانیم. این درحالی است که وقتی شما مجموعه‌ای کامل از وظایف و مسئولیت‌ها را برعهده دارید، وجود  اتفاقات و وقفه‌هایی در طول مسیر آن کاملا طبیعی است.

اگر با چنین اتفاقات و لحظه‌هایی مواجه شدید مهم است که به خودتان سخت نگیرید و روی روزهای بد و شکست متمرکز نشوید، درعوض مدتی را به جمع‌بندی مجدد اختصاص دهید و با انگیزه‌ای بالاتر به ادامه مسیر بیاندیشید.

بیشتر بخوانید:

۴ روش توسعه فردی در محیط کار که باید برای سال جدید بیاموزید!

 

کلام آخر

آغاز سال نو بهترین زمان برای هدف‌گذاری در کسب‌وکار و زندگی شخصی و تغییر آن‌ها به سمتی بهتر است. تعطیلات نوروز و طراوت فصل بهار به ما انرژی دوباره‌ای می‌‌دهد تا با ایده‌هایی خلاقانه و تمایل به عملی کردن آن‌ها به استقبال سال جدید برویم.

نکته مهم این است که نباید اجازه دهید تا برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری نامناسب مانعی برای افزایش بهره‌وری شما شود. در همین راستا در این مقاله به ۶ مورد از مهم‌ترین نکاتی که در تعیین اهداف تجاری خود و کارآمدسازی سازمان خود نیاز دارید اشاره کردیم.

گفتنی است که راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با هدف دیجیتالی‌سازی کسب‌وکارها و ارائه محصولات و خدماتی متنوع نظیر موبایل سازمانی (MVPN)، سرویس VPN سازمانی، پلتفرم برگزاری جلسات آنلاین داناپلاس و… مسیر تحقق اهداف دیجیتالی را بیش‌از‌پیش فراهم کرده است.

اگر از دارندگان شماره‌های ایرانسلی هستید، این امکان را دارید تا با شماره‌گیری کد کوتاه دستوری ستاره سه مربع (#۳*) با هریک از راهکارهای گفته‌شده آشنا شوید. همچنین اگر از مشترکین ایرانسل نیستید، می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://elearningindustry.com/best-practices-for-setting-impactful-new-years-resolutions-for-your-business

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8320

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7096

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5472