post image

ارتباطی امن میان شعب بانک گردشگری با استفاده از شبکه امن همراه VPN+  ایرانسل

بررسی مزایا و ویژگی‌های شبکه امن همراه VPN+ ایرانسل در شعب بانک گردشگری


صنعت بانک‌داری یکی از معدود صنایع مهم و تاثیرگذاری است که در چند سال اخیر خود را با موج تحول دیجیتال همراه کرد. شاید بخش زیادی از این همراهی بالاجبار بوده باشد، اما واقعیت این است که به‌هرحال تحول در این صنعت رخ داده است.

به‌طورکلی، تحول دیجیتال یک اتفاق ساده و راحت نیست؛ بلکه نیازمند تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و کارشناسانی است که به دیجیتالی کردن فرآیندها و ساختارها ایمان دارند. آن‌ها باید تلاش کنند تا علاوه‌بر ایجاد زیرساخت‌های لازم، کارمندان و کارگرانی که نسبت به تحول دیجیتال ذهنیت منفی دارند را نیز متقاعد کنند.

/wp-content/uploads/2022/11/1212-4-e1669705209113.jpg

در کنار این تلاش‌ها، مبارزه با مشکلات و چالش‌های تحول دیجیتال نیز سر راه آنان قرار دارد و صنعت بانک‌داری نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید خود را آماده رویارویی با این مشکلات کند. در ایران نیز، به‌دلیل حرکت اکثر بانک‌ها در مسیر تحول دیجیتال، شاهد این مشکلات و چالش‌ها هستیم.

در این مقاله قصد داریم با یکی از بانک‌های پیشرو ایرانی، به‌نام بانک گردشگری بیشتر آشنا شویم و راهکارهای آن را در مقابله با مشکلات موجود بررسی کنیم.

 

معرفی بانک گردشگری

بانک گردشگری در سال ۱۳۸۹ و با تاکید بر تحول دیجیتال در صنعت گردشگری آغاز به‌کار کرد. از ابتدا هدف این بانک، رسیدن به جایگاه رهبری در بازار از طریق عرضه محصولات نوین مالی و اعتباری‌ بود که در حال حاضر نیز تلاش برای رسیدن به این هدف ادامه دارد.

توان رقابتی بانک گردشگری به کیفیت و ویژگی‌های خدمات و منابع انسانی آن استوار است و این شاخص‌ها، ترکیب اصلی جذب مشتریان بانک را شکل می‌دهند.

/wp-content/uploads/2022/11/212121-e1669705267152.jpg

در طی این چند سال، بانک گردشگری تلاش کرده است تا در مسیر تحول دیجیتال حرکت کند و باخودکارسازی فرآیندها و اجرای فناوری‌های پیشرفته، این مسیر را برای سایر بانک‌ها نیز هموار کند. امکان دریافت خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان و همچنین استفاده از تجهیزات خدمات بانکداری الکترونیکی در سطح شعب و ادارات مرکزی ازجمله اقدامات بانک گردشگری در همین راستا است.

اما این بانک در طی این مسیر با چالش‌هایی نیز مواجه بوده است. ایجاد یک ارتباط امن و پایدار میان شعب، یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران برای اجرای تحول دیجیتال در این بانک بود که شبکه امن همراه VPN+ ایرانسل توانست تا حد زیادی آن را در بانک گردشگری اجرایی کند.

بیشتر بخوانید:

تجربه سازمان فناوری اطلاعات ایران در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل

 

سرویس شبکه امن همراه +VPN ایرانسل چیست؟

سرویس شبکه امن همراه +VPN ایرانسل یکی از مفیدترین و به‌صرفه‌ترین سرویس‌های زیرمجموعه سرویس VPN سازمانی ایرانسل است. این سرویس از طریق فرآهم کردن یک شبکه خصوصی و مستقل از بستر عمومی اینترنت، انتقال و تبادل امن اطلاعات را برای شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون امکان‌پذیر می‌کند.

سرویس شبکه امن همراه +VPN ایرانسل که با هدف تسهیل ارتباطات و انتقال امن اطلاعات راه‌اندازی شده است، مزیت‌ها و ویژگی‌های زیر را دارد:

  •  پوشش گسترده جغرافیایی با توجه به پشتیبانی همزمان هر دو تکنولوژی ثابت و سیار
  • برخورداری از امنیت در برقراری ارتباط و عدم امکان نفوذپذیری در شبکه اختصاصی مشتری
  • عدم امکان دسترسی به شبکه برای سیم‌کارت‌های خارج از شبکه اختصاصی مشترک
  • مديريت و مانيتورينگ شبکه +VPN و رصد لحظه‌ای شبکه
  • امکان برقراری ارتباط میان کلیه نقاط پایانی شبکه اعم از Client-to-Client و Client-to-Server
  • امکان تخصیص يک IP ثابت و يا IP Subnet مطابق با توپولوژی شبکه مشترک
  • امکان برقراری ارتباط میان کلیه نقاط پایانی سیار و ثابت
  • سهولت و سرعت در توسعه شبکه ارتباطی مشتری (Rapid Deployment and High Scalability)
  • امکان به‌کارگیری همزمان هر دو تکنولوژی مودم سیار و ثابت، بر بستر شبکه ارتباطی نسل چهار (LTE)
  • عدم وابستگی به اینترنت
  • نصب و راه‌اندازی آسان و سریع
  • برخورداری از بالاترین پهنای باند ممکن با اتکا بر شبکه ارتباطی نسل چهار (LTE-4G)
  • قابلیت راه‌اندازی پروتکل‌های تانلینگ و رمز نگاری از مبدأ تا مقصد توسط خود مشتری
  • ارائه توافقنامه تضمین سطح کیفیت خدمت (SLA)

علاوه‌بر این امکانات، سرویس شبکه امن همراه +VPN با ایجاد یک کانال امن و اختصاصی بین نقاط مورد نظر شما، امکان هک شدن یا مورد حمله قرار گرفتن شبکه را نیز به‌شدت کاهش می‌دهد که این موضوع نکته‌ای حائز اهمیت برای بانک‌ها به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

سرویس VPN سازمانی ایرانسل در خدمت شرکت معدنی آهن آجین

رفع چالش‌های بانک گردشگری از طریق سرویس شبکه امن همراه +VPN

/wp-content/uploads/2022/11/1212121212-1-e1669705343681.jpg

درباره برخی چالش‌هایی که مدیران بانک گردشگری پیش از استفاده از شبکه امن همراه VPN+با آن‌ها مواجه بودند، می‌گویند: «با شروع دیجیتالی کردن فرآیندهای بانکی، به‌مرور متوجه ناامن بودن بستر اینترنت برای تبادل اطلاعات میان شعب و کارمندان خود شدیم. به‌جست‌وجوی راهکاری مطمئن بودیم تا اینکه بر اساس تجربه سایر بانک‌های خصوصی با شبکه امن همراه VPN+ ایرانسل آشنا شدیم.»

مدیران این بانک از برخی مزایای این سرویس به نیکی یاد می‌کنند: «مهم‌ترین مزیت سرویس شبکه امن همراه VPN+ این نکته است که با ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی و بدون وابستگی به اینترنت، مسیری پایدار برای ارتباط و تبادل امن اطلاعات میان شعب برای ما فراهم کرده است. در حال حاضر اکثر اطلاعات مهم بانکی از طریق همین سرویس به شعب مرکز ارسال می‌شود.»

درباره چگونگی حل چالش‌های بانک گردشگری با استفاده از این سرویس، یکی از مدیران این بانک توضیح داد: «استفاده از این سرویس ما را در جداسازی ترافیک‌های ارسالی از سمت شعب به HQ بسیار یاری کرد. این ویژگی، یک اتفاق بسیار مثبت برای بانک ما به‌شمار می‌رود و موجب می‌شود تا در آینده نیز به افزایش دریافت خدمات و محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل بیاندیشیم.»

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت به پرداخت ملت در استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل

 

کلام آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، استفاده از شبکه امن همراه VPN+ می‌تواند راهکاری مؤثر و ایمن برای ارتباط میان کارمندان و شعب شرکت شما باشد، و در نتیجه آن موجب افزایش بهره‌وری و بهبود کسب‌وکار می‌شود. البته راهکارهای سازمانی ایرانسل، علاوه‌بر این محصول، سرویس‌های دیگری نیز مانند سامانه مدیریت هوشمند ناوگان(FMS)، واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل و سرویس موبایل سازمانی را برای بهبود کسب‌وکار شما، ارائه می کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این سرویس‌ها یا مشاوره با کارشناسان ما، می‌توانید از طریق آدرس ایمیل  EB@mtnirancell.ir  با ما در ارتباط باشید. همچنین در راستای ایجاد تحول دیجیتال و یک ارتباط ساده برای مشترکان ایرانسل، کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید تمام اطلاعات و نکات لازم درباره محصولات ما را به‌راحتی در تلفن همراه خود دریافت کنید.

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29569

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 26089

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8215