• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
      • یلونام
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • IaaS
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

    چالش اصلی منابع انسانی که سازمان‌ها در سال ۱۴۰۱ با آن روبه رو هستند!

    از کمبود نیروی متخصص و با استعداد گرفته تا تغییر مداوم مهارت‌های لازم برای موقعیت‌های شغلی، متخصصین منابع انسانی همواره با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند. در این مقاله سعی شده است تا به    سه مورد از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌ رو به همراه راهکارهای کاربردی و امتحان شده برای مواجهه با آن‌ها پرداخته شود.

    چالش اول منابع انسانی: کارمندان کلافه یا دچار فرسودگی شغلی

    /wp-content/uploads/2022/06/11-e1654071937499.jpg

    کارمندان شما در حالی به کار خود ادامه می‌دهند که درمدت زمان اندک  تحولات مهمی در جهان رقم خورده است و آن‌ها هر روز با چالش‌های سختی روبه‌رو می شوند. بسیاری مجبور شده‌اند به سمت دورکاری بروند، شیوع یک بیماری همه‌گیر را تحمل کنند، تعطیلیِ تعاملات اجتماعی را بپذیرند، عدم اطمینان اقتصادی را بچشند و همواره بهره‌وری خود را حفظ کنند.

    به راحتی می توان درک کرد که چگونه هر فرد در چنین زمانی که هم زندگی شخصی و هم زندگی حرفه‌ای او بی‌ثبات است، احساس عدم تعهد می‌کند. پس‌لرزه‌های پربسامد این همه آشوب همچنان باعث می‌شود کارمندان حس فرسودگی و خستگی داشته باشند و این احساسات خود را به شکل تمایل به تغییر شغل نشان بدهد.

    /wp-content/uploads/2022/06/1111-e1654071969932.jpg

    طبق گفته گارتنر، تنها ۱۵ درصد از کارمندانی که فرسودگی شغلی را تجربه می کنند احتمال می‌دهند در شغل فعلی خود باقی بمانند. تنها ۳۴ درصد از کارمندانی که فرسودگی شغلی را تجربه نکرده‌اند، باور دارند که در شغل فعلی باقی می‌مانند. به راستی در مواجه با چنین وضعیتی چه باید کرد؟! دفع کردن استرس‌های ناشی از چنین وضعیتی از عهده هر کارفرمایی خارج است، با این وجود برای مدیریت بهتر وضعیت، می‌توانید همدلی خود را نشان بدهید، آن‌ها را درک کنید و انعطاف‌پذیرتر باشید.

    به طور منظم با کارکنان خود در تماس باشید.

    به طور منظم با کارکنان خود  در تماس باشید تا ببینید چه احساسی دارند. ممکن است علائمی از فرسودگی شغلی وجود داشته باشد که شما آن را نمی‌بینید. می‌توانید یک نظرسنجی را امتحان کنید و از کارمندان بخواهید که سطح فرسودگی شغلی خود را بیان کنند یا سؤالاتی در مورد خستگی ناشی از تغییر و همچنین آنچه ممکن است به آنها کمک کند تا دوباره با کار ارتباط بگیرند را بیان کنند.

    در پیدا کردن راهکارهای خلاقانه از کارمندان کمک بگیرید.

    وقتی اوضاع واقعاً در بدترین حالت خود قرار می‌گیرد، اغلب شرکت‌ها به رویکردهای بالا به پایین روی می‌آورند که همیشه به اندازه روش‌های دیگر مؤثر نیستند. با درخواست راهکار از سوی کارمندان می‌توان به راه‌حل‌های بهتری برای مقابله با اثرات فرسودگی شغلی رسید.

    درصورتی که به دنبال راهکارهای بیشتری برای مقابله با فرسودگی شغلی پس از کرونا هستید می‌توانید از این مقاله بهره ببرید:

    ٨ ترفند مدیران برای کاهش تاثیر دوران کرونا بر سلامت روان کارمندان

    چالش دوم منابع انسانی: ارتقای مهارت شغلی ضروری‌تر از همیشه!

    /wp-content/uploads/2022/06/111111-e1654072067250.jpg

    تعداد و انواع مهارت‌های لازم برای موقعیت‌های شغلی به سرعت در حال تغییر است و در بررسی‌های صورت گرفته ۴۰ درصد از متخصصین منابع انسانی اظهار کرده‌اند که نمی‌توانند به‌موقع راه‌حل‌ها و برنامه‌های لازم را برای مهارت‌افزایی کارکنان تدوین کنند.

    آماری از تناسب مهارت افراد با موقعیت شغلی آن‌ها در ایران در دسترس نیست طبق پژوهش صورت گرفته از سوی گانتر که یک بنیاد مشاوره‌ای در زمینه توسعه کسب‌وکار است، در شرکت‌های مورد بررسی قرار داده است، تنها ۱۶ درصد از استخدام‌شدگان تمام مهارت‌های لازم انجام شغل خود را دارند و باید کاری برای پر کردن این شکاف انجام شود. با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده نیمی از مهارت‌های لازم برای انجام هر شغل تغییر خواهد کرد، برنامه‌های مهارت‌افزایی و آموزش کارکنان به شکل کنونی نمی‌تواند برای رفع این چالش پاسخگو باشد.

    متخصصان منابع انسانی امروزی باید از مهارت‌های لازم برای موفقیت در هر موقعیت شغلی مطلع و راه‌هایی برای کسب این مهارت‌ها توسط کارکنان ایجاد کنند.

    بررسی جزیی‌تری برای تشخیص خلأهای مهارتی ترتیب دهید.

    مهم است که آماری از مهارت‌هایی که کارکنان دارند، میزان تسلط‌ آن‌ها به آن مهارت و سایر مهارت‌هایی که باید کسب ‌کنند و نیاز است در سازمان وجود داشته باشد، آماده کنید تا با توجه به درجه اهمیت مهارت‌های مورد نیاز، برنامه‌های آموزشی و مهارت‌افزایی لازم ترتیب داده شود.

    یک سیستم مدیریت آموزش انتخاب کنید.

    /wp-content/uploads/2022/06/111111111-e1654072114663.jpg

    سامانه‌هایی که محتوای آموزشی در اختیار شرکت‌ها و کارکنان قرار می‌دهند، چه به زبان انگلیسی و چه به زبان فارسی کم نیستند. از آنجا که محتوای هر جلسه طوری تنظیم می‌شود که کوتاه باشد و هر زمانی برای افراد قابل دسترسی است کمک گرفتن از آن‌ها می‌تواند به روند مهارت افزایی کارکنان سرعت ببخشد.

    اگر در دوران دورکاری، به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین یا برگزاری جلسات آنلاین به دنبال پلتفرم مناسب هستید، خوب است که از میان پلتفرم‌های گوناگون به سرویس بومی داناپلاس اشاره کنیم که امکان برگزاری انواع کلاس‌های آنلاین، وبینارها و کنفرانس‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با توجه به اهداف خود در فضای آنلاین این پلتفرم، مهارت‌های بسیاری بیاموزید و یا جلسات آنلاین خود و تیم‌های مختلف سازمان را به صورت رایگان در این بستر برگزار کنید.

    چالش سوم منابع انسانی: موج استعفا در سازمان‌ها

    /wp-content/uploads/2022/06/1111111111111-e1654072148223.jpg

    آمار رو به افزایش استعفا بین نیروهای متخصص از جمله چالش‌های مهم پیش‌روی متخصصان منابع انسانی است.

    طبق بررسی گاتنر ۴۸ درصد کارشناسان منابع انسانی به شدت نگران از دست دادن نیروهای انسانی خود در سال آینده هستند. تعداد موقعیت‌های شغلی که به دلیل رفتن نیروها ایجاد شده است و برای بسیاری از شرکت‌ها دیگر از حالت معمولی خارج شده است و پر کردن این موقعیت‌های شغلی نیز از حالت عادی بیشتر طول می‌کشد.

    برنامه ریزی نیروی کار را حتما در نظر داشته باشید.

    در این برنامه‌ریزی تعداد کارمندان فعلی شما، موقعیت‌های شغلی که خالی مانده‌اند و موقعیت‌های شغلی که در آینده انتظار می‌رود ایجاد شوند یا به علت استعفای کارمندان خالی شوند در نظر گرفته می‌شود. با چنین برنامه‌ای می‌توانید یک قدم در جذب نیروی انسانی جلوتر باشید.

    از نرم افزارها و سایت‌های استخدام بهره ببرید.

    نبود ابزارهای لازم برای رسیدن به استعداد مورد نظر ممکن است باعث شود که یک شرکت زودتر نیروی متخصص را به استخدام خود دربیاورد. در استفاده از ابرازها و سایت‌های استخدام زیاده‌‌روی کنید و همیشه از چند سایت برای پیداکردن نیروی انسانی مدنظر کمک بگیرید. هر قدر دریاچه بزرگ‌تری پیش‌روی شما باشد احتمال اینکه ماهی بزرگتری صید کنید بیشتر می‌شود.

    اگر به فکر بهبود فضای محیط کار در  سازمان خود هستید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

    ۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

     

    کلام آخر

    چالش‌هایی که در بالا مطرح شد، از جمله مهمترین مواردی است که هر سازمانی با آن روبه‌رو خواهد بود. نباید از یاد برد که توجه به چنین مواردی در کنار کارها و وظایف معمول متخصصینِ منابع انسانی قرار می‌گیرد و به همین دلیل مواجه با این چالش‌ها درصورتی که از قبل برای آن آماده نشده باشید، می‌تواند، بسیار دشوار و هزینه‌بر باشد.

    اگر برای شروع یا ادامه روند آموزش مجازی احساس می‌کنید به تجهیزات سازمانی نیاز دارید، باید گفت، یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز همراهی با کسب‌وکارها در مسیر تحول دیجیتال و مجهز کردن آن‌ها به پیشرفته‌ترین ابزارهای دیجیتال است. راهکارهایی مانند اینترنت اشیا، شهر هوشمند، خدمات زیرساخت ابری تنها چند مورد از خدماتی هستند که راهکارهای سازمانی برای قرار دادن کسب‌وکارها در مسیر تحول دیجیتال ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این خدمات و محصولات به وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید و برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل بزنید.

    منبع:

    https://www.softwareadvice.com/resources/hr-challenges/

    اخبار مرتبط
    امضای دیجیتال در تجارت الکترونیک؛ تضمین امنیت و سرعت در معاملات آنلاین
    امضای دیجیتال در تجارت الکترونیک؛ تضمین امنیت و سرعت در معاملات آنلاین
    ۵ شهريور ۱۴۰۴ . ۳:۴۳
    مشاهده بیشتر
    حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته
    حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته
    ۴ شهريور ۱۴۰۴ . ۲:۴۱
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ کاربرد امضای دیجیتال در عصر تصمیم‌گیری‌های سریع
    ۱۰ کاربرد امضای دیجیتال در عصر تصمیم‌گیری‌های سریع
    ۳ شهريور ۱۴۰۴ . ۳:۵۶
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195