شبکه امن همراه (APN)

شبکه امن همراه (APN)

سرویس شبکه امن همراه APN، یکی از راهکار­های ارتباطات یکپارچه سازمانی ایرانسل است که سازمان­ها و کسب‌وکارها را قادر می­سازد تا اطلاعات حساس خود را تحت بستری امن در شبکه اختصاصی خود تبادل کنند.

معرفی سرویس شبکه اختصاصی امن همراه APN ایرانسل

با استفاده از سرویس شبکه امن همراه (APN) گروهی از سیم‌کارت‌ها در قالب یک شبکه خصوصی مجازی بر روی شبکه امن تلفن همراه ایرانسل با یکدیگر تبادل اطلاعات خواهند کرد. کسب‌وکارها با استفاده از این سرویس می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسل، در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی بدون وابستگی به اینترنت، به شبکه داخلی خود در نقاط مختلف کشور متصل شوند و اطلاعات موردنیاز را به سرورهای داخلی منتقل نمایند. درحال‌حاضر، این سرویس علاوه‌بر شبکه نسل دوم تلفن همراه، بر بستر کلیه فناوری‌های شبکه پهن‌باند ایرانسل نیز ارائه می‌شود.

ویژگی‌ها و مزایا‌ی سرویس شبکه امن همراه (APN)

    • راه‌اندازی سریع: ایجاد و راه‌اندازی سرویس APN ایرانسل طی سه روز کاری انجام می‌شود.
    • امکان ارائه‌ی سرویس در دامنه‌ی پهنای باند نسل­های 4G و 5G ایرانسل: استفاده از نسل‌های جدید ارتباطات سیار و ثابت در کنار امکانات امنيت پروتکل ارتباطی و تضمين سرعت و QoS، ارائه‌ی خدمات با سرعت‌های بالا و مطمئن را فراهم آورده است.
    • پوشش یکپارچه و گسترده: پوشش سراسری و یکپارچه‌ای که شبکه‌ی دیتای ایرانسل در سراسر کشور فراهم آورده، امکان دسترسی به این خدمات را بسیار ساده و از سویی مطمئن ساخته است.
    • عدم وابستگی شبکه اختصاصی امن همراه (APN) به اینترنت: به‌عنوان یک شبکه‌ی‌ مستقل، ارتباطی با اینترنت ندارد، بنابراین محدودیت‌های حاکمیتی یا فنی که ممکن است گاهاً بر اینترنت اعمال گردد، بر روی آن اعمال نمی‌شود.
    • امنیت و پایداری بالا: ارسال اطلاعات بر بستر یک شبکه‌ی اختصاصی، امن و پایدار صورت می‌پذیرد.
    • ارتباطات دو سویه‌ی سیم‌به‌سیم (دستگاه‌به‌دستگاه M2M) یا سیم‌به‌سرور (SIM to Site): قابلیت ارسال اطلاعات بين دستگاه‌ها و ماشين‌ها در لايه دسترسی يا محدود کردن ارتباط دستگاه‌ها تنها با سرورهای مرکزی
    • قابلیت اختصاص IP به‌صورت دايناميک
ویژگی APN
امکان تخصیص آدرس IP به صورت دینامیک
امکان تخصیص يک IP ثابت و يا IP Subnet مطابق با توپولوژی شبکه مشترک
ارائه توافقنامه تضمین سطح کیفیت (SLA) در سطوح طلايی، نقره‌ای و برنزی
عدم وابستگی به حجم مصرف داده ( حجم نامحدود)
تضمين حداقل سرعت دسترسی به شبکه
سهولت و سرعت در توسعه شبکه ارتباطی مشتری (High Scalability)
عدم دسترسی به شبکه برای سیم کارت‌های خارج از شبکه اختصاصی مشترک
عدم وابستگی به اینترنت به‌علت استفاده از شبکه داخلی و اختصاصی ایرانسل
برخورداری از بالاترین پهنای باند ممکن با اتکا بر شبکه ارتباطی نسل چهارم (LTE-4G)
پوشش گسترده جغرافیایی و منعطف با توجه به پشتیبانی هم‌زمان هر دو تکنولوژی TDDو FDD
امکان استفاده از Shared Account برای سیم‌کارت‌های سازمانی
امکان استفاده از CPEهایی با قابلیت پشتیبانی هم‌زمان از تکنولوژی‌های TD ، FD ، 3G و 2G
نصب و راه‌اندازی آسان و سریع
مديريت و مانيتورينگ شبکه و رصد لحظه‌ای شبکه

سامانه‌ی نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل (Enterprise Monitoring Platform)

سامانه EMP یک سامانه اختصاصی برای نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل است. مشترکین شبکه امن همراه یا همان APN ایرانسل به‌کمک این سامانه می‌توانند وضعیت نقاط خود را رصد نمایند. این سامانه به کاربران امکان می‌دهد تا درصورت بروز هرگونه اختلال در روند ارتباطی ، آن را جهت بررسی و رفع به تیم پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل اطلاع دهند.

به لطف قابلیت ثبت تیکت در این سامانه، درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن به دست کارشناسان مربوطه می‌رسد. به‌علاوه، گزارشات مختلفی که سامانه EMP در اختیار کابران می‌گذارد، به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا خدمات دریافتی خود از ایرانسل را بهتر مدیریت کنند.

ss

پرسش‌های متداول

  • برای ایجاد یک شبکه امن و خصوصی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها، از کدام یک از راهکارهای سازمانی استفاده می‌شود؟

    راهکارهای شبکه امن همراه برای ایجاد شبکه‌ای امن و خصوصی روی بستر شبکه‌ سراسری ایرانسل مناسب هستند. این شبکه از اینترنت عمومی مستقل بوده و از لحاظ امنیت منطبق بر استانداردهای مربوطه است.

  • تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی سرویس شبکه امن همراه APN چیست؟

    اگر بنا باشد با توجه به ساختار شبکه و میزان ترافیک مشتری، نقطه مرکزی از پهنای باند بالاتری برخوردار باشد، لازم است یک ارتباط مستقیم (P2P Radio Link، MPLS و یا Fiber) از نقطه مرکزی یا دیتاسنتر مشتری تا شبکه ایرانسل ایجاد شود.

  • آیا میزان ترافیک مصرفی در سرویس‌های شبکه امن همراه نامحدود است؟

    بله، در سرویس +VPN میزان مصرف نامحدود است، ولی در سرویس¬های VPN Lite و APN میزان مصرف به‌صورت حجمی محاسبه می‌گردد.

  • آیا امکان دریافت خدمات پشتیبانی به‌صورت حضوری وجود دارد؟

    مشترکان سرویس +VPN می‌توانند از خدمات پشتیبانی حضوری به‌صورت رایگان استفاده کنند. اما مراجعه‌ی حضوری کارشناسان فنی ایرانسل برای رفع مشکل سرویس‌های APN و VPN Lite با اخذ هزینه همراه خواهد بود.

  • راه‌های دریافت خدمات پشتیبانی و ارتباط با ایرانسل سازمانی کدامند؟

    برای این منظور کافی است تا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir درخواست خود را ثبت کرده تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

  • امنیت ارتباطات در راهکارهای شبکه امن همراه ایرانسل چگونه است؟

    این راهکارها بستری کاملاً اختصاصی و مستقل از اینترنت برای مشترکین ایجاد می‌کنند که تمامی الزامات امنیتی استاندارد در آن‌ها رعایت شده است. همچنین مشترکان این سرویس می‌توانند جهت افزایش امنیت از پروتکل‌های رمزنگاری مانند IPsec برای ارتباطات داخلی خود استفاده کنند.

  • آيا امكان جا‌بجايی نقاط در اين سرويس وجود دارد؟

    بله، مودم‌ها و سیم‌کارت‌های مورد استفاده در این سرویس می‌توانند درصورت نیاز مشتری به هر نقطه‌ی جغرافیایی دیگری که تحت پوشش سراسری شبکه ایرانسل باشد، منتقل شوند.

  • آيا مشكلات و اختلالات احتمالی روی سرويس اينترنت بر روی انواع شبکه امن سازمانی ایرانسل تاثير دارند؟

    خیر، با توجه به مستقل بودن شبکه‌ی اختصاصی ایجادشده برای مشترکین و عدم وابستگی آن به اینترنت، سرویس از پایداری بالایی برخودار است.

  • آيا امكان استفاده از دامنه IPهای دلخواه غير عمومی روی سيم‌كارت سرويس‌های شبکه امن همراه وجود دارد؟

    بله، پس از تکمیل فرم‌های مربوطه توسط مشتری و درصورت تایید بخش فنی، می‌توان از دامنه‌های اعلام‌شده برای این سرویس استفاده کرد.

  • آيا شبکه اختصاصی امن همراه (APN) برای برقراری ارتباط بین نقاط شعب يك شركت يا سازمان مناسب است؟

    خیر، سرویس APN برای مصارفی که تبادل داده‌ی اندکی دارند، مانند پایانه¬های فروشگاهی (POS)، توصیه می‌شود. برای ارتباطات نقاط شعب یک سازمان، سرویس‌های VPN Lite یا +VPN انتخاب بهتری هستند.

پرسش‌های تکمیلی

  • آیا امکان ارائه سرویس‌های دیگر مانند Voice و SMS روی سیم‌کارت‌هایی که در یک شبکه امن همراه قرار دارند وجود دارد؟ ‬ ‬

  • آیا برای استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل لازم است تا سیم‌کارت جدید تهیه کنیم یا می‌توانیم از سیم‌کارت‌های فعال فعلی استفاده کنیم؟ ‬ ‬

  • آیا امکان راه‌اندازی شبکه امن همراه ایرانسل به صورت آزمایشی وجود دارد؟ ‬ ‬

  • هزینه‌های سرویس شبکه امن همراه شامل چه مواردی است؟ ‬ ‬