با گذشت زمان بر اهمیت حفظ محیط زیست افزوده شده و مشتریان برندهای مختلف، تمایل بیشتری به استفاده از خدمات و محصولات قابل بازیافت و پایدار در محیط زیست را دارند و کالاها یا خدماتی را انتخاب می‌کنند که کمترین آسیب را به طبیعت برساند. به همین دلیل در نظر گرفتن استراتژی‌های سبز و دوست‌دار محیط زیست برای کسب‌و‌کارها ضروری به نظر می‌رسد.

در همین راستا، مبحثی به نام تولید و مصرف پایدار شکل گرفته که به شکل استراتژیک در سازمان‌هایی که در زمینه تولید محصولات پایدار در محیط زیست دغدغه‌مند‌ هستند، به کار گرفته می‌شود.