بررسی مزایای تماس دیگر پرداخت
این راهکار بهترین عناصر تبلیغاتی را با قیمتی ناچیز و خروجی قابلاندازهگیری فراهم میکند.
راهکار تماس دیگر پرداخت بهترین ابزار برای ایجاد کمپینهای بازاریابی دیجتال با قابلیت ارزیابی مناسب است. تماس دیگرپرداخت، یک راهکار اطلاعرسانی و تبلیغاتی است که به کمک آن سازمانها و صاحبان کالا و خدمات میتوانند با تقبل هزینه تماس مخاطبین یا مشتریان بالقوه خود، آنها را به شنیدن پیامهای اطلاعرسانی یا تبلیغاتی موردنظر ترغیب نمایند. بهعنوان مثال، سازمانی تصمیم میگیرد در طول یک کمپین تبلیغاتی تماس دیگرپرداخت، به هر فردی که به پیام تبلیغاتی مورد نظر گوش دهد ۳۰ ثانیه مکالمه رایگان اهدا کند. اما اولین سؤالی که بعد از راهاندازی هر کمپین تبلیغاتی پیش میآید، این است که چطور نتایج آن قابل اندازهگیری و بررسی است. در اکثر مواقع پاسخ به این سؤال کار آسانی نیست، بهویژه در کمپینهایی که تعداد زیادی از مشتریان، مخاطب قرار میگیرند. اما راهکار تماس دیگر پرداخت، به مدیران بازاریابی شرکتها ابزارهایی برای اندازهگیری میزان پیشرفت کمپین ارائه میکند. به همین دلیل روند استفاده از این سرویس رو به افزایش است. این راهکار بهترین عناصر تبلیغاتی را با قیمتی ناچیز و خروجی قابلاندازهگیری فراهم میکند. تجربه نشان داده است که مردم از تماس دیگر پرداخت برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان استقبال خوبی میکنند، به همین دلیل با این راهکار، کمپینی با استقبال بالا که وفاداری مشتریان را به همراه دارد، به وجود خواهد آمد. یک کمپین موفق، پایگاه داده مناسبی از اطلاعات تماس مشتریان بالقوه را برای فعالیتهای بعدی به همراه خواهد داشت. آقای پاتریک بالمی، رئیس یکی از شرکتهای بازاریابی موبایلی از طرفداران این سرویس است. به گفته او، این راهکار اساسا با یکی از اهداف زیر استفاده میشود:
ایجاد پایگاه داده از مشتریان بالقوه، ایجاد و افزایش آگاهی از برند، افزایش وفاداری مشتری به محصول یا برند و افزایش فروش محصولات.
در ادامه به بررسی هر یک از این اهداف میپردازیم:
- ایجاد پایگاه داده از مشتریان بالقوهاستفاده از راهکار تماس دیگر پرداخت با این هدف، زمانی انجام میشود که شرکت یا سازمان پایگاه داده مناسبی از مشتریان نداشته و در آینده قصد راهاندازی کمپینهای موبایلی دیگری را دارد. با استفاده از این راهکار، سازمان امکان برقراری تماس رایگان را در اختیار مشتریان احتمالی قرار داده و پایگاه دادهای از استفادهکنندگان این سرویس برای تبلیغات هدفمند آتی خود ایجاد میکنند. احتمال خرید مشتریانی که قبلاً تبلیغات سازمان را شنیده و با محصولات آشنا هستند، بیشتر از کسانی است که آشنایی با برند و محصولات ندارند.
- کمپینهای افزایش وفاداریبعضی از شرکتها تماس رایگان را به برنامههای وفاداری مشتریان خود اضافه میکنند. بهعنوانمثال شرکتها و فروشگاههایی که باشگاه مشتریان دارند، تماس رایگان را به بستههای ارائهشده به مشتری اضافه میکنند. در این حالت، موفقیت کمپین با میزان استفاده مشتریان از این سرویس و همچنین میزان افزایش اعضای باشگاه، اندازهگیری میشود.
- افزایش آگاهی از برندهدف این سری از کمپینها، ارتباط نوآورانه یک سازمان یا برند خاص با مشتریان است. در این روش، استفادهکنندگان از سرویس، سازمان را به دوستان و آشنایان معرفی کرده و از این طریق سازمان بین مشتریان شناخته میشود. در این حالت شاخص کلیدی عملکرد یا KPI، میزان افزایش استفاده از این سرویس بهویژه توسط افرادی است که این تماسها با آنها برقرار میشود. یعنی شخصی که توسط یک مشتری با او تماس رایگان برقرار شده و سپس از کمپین مطلع میشود و در نهایت او هم تصمیم میگیرید از سرویس تماس دیگر پرداخت استفاده کند. بنابراین یک نفر به جمع کسانی که با برند مربوطه آشنا شدهاند اضافه میشود. اکنون مجددا این زنجیره تکرار میشود و کاربران جدید، دوستان و اطرافیان خود را با کمپین تماس دیگر پرداخت و برند مربوطه آشنا میکنند
افزایش فروش
کمپینها با هدف افزایش فروش به دو صورت انجام میشوند. در حالت اول مصرفکنندهها به نسبت میزان خریدی که در فروشگاه انجام میدهند، تماس رایگان دریافت میکنند. اما در حالت دوم، محصول موردنظر در پیام تبلیغاتی معرفیشده و در صورت درخواست مشتری، کد تخفیف برای خرید این محصول صادر میشود. در این کمپینها با اندازهگیری میزان افزایش فروش کالا در زمان کمپین و قبل از آن، میزان موفقیت را اندازه میگیرند.
راهکار تماس دیگر پرداخت، خدمتی را (که همان اعتبار لازم برای گفتگو با دوستان و آشنایان است) به مشتریان ارائه میدهد که برای آنها ارزشمند است. به همین دلیل این روش نسبت به روش کلاسیک تبلیغات که جامعه بزرگی را با حجم زیادی از تبلیغات هدف قرار میدهد، بسیار مفیدتر است.
تماس دیگر پرداخت مقرونبهصرفه، قابلاندازهگیری و قابلاستفاده برای رنج وسیعی از خدمات و کالاهاست. به همین دلیل برای استفاده بسیاری از سازمانها، فروشگاهها و شرکت های خدماتی مناسب است. با توجه به مزایای این سرویس و ضریب بالای نفوذ تلفن همراه در ایران استفاده از این راهکار موجب رونق بسیاری از کسبوکارها میشود. راهاندازی این سرویس در کوتاهترین زمان و با جامعه هدف دلخواه سازمان انجام میگیرد. بخش کسبوکار سازمانی ایرانسل، امکان استفاده از مزایای این راهکار را برای شما به وجود آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس و ثبت سفارش به بخش تبلیغات موبایلی> تماس دیگر پرداخت مراجعه فرمایید.