post image

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های حوزه خودروی متصل در دومین رویداد تک‌تاک ایرانسل

در دومین تک‌تاک ایرانسل با موضوع «خودرو متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش‌بنیان» چه گذشت؟


گفت‌وگو و تبادل اطلاعات از دیرباز نقش مهمی در گسترش دانش و انتقال آن به دیگران داشته است، اما در عصر تحول دیجیتال، فرآیند انتقال دانش نیز تا حد زیادی متحول شده‌ است. این روزها، سمینارها، کنفرانس‌ها و گفتگوهای بسیاری با موضوع تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا برگزار می‌شود و بستری مناسب برای به‌روز کردن اطلاعات در زمینه فناوری فراهم می‌آورد. نکته قابل توجه در این نوع گردهمایی‌ها این است که دسترسی به محتوای آن‌ها بسیار آسان شده است. این نشست‌ها دیگر به مکان و زمانی خاص محدود نمی‌شوند، بلکه توسط پلتفرم‌های دیجیتال، به‌صورت زنده و ضبط‌شده در اختیار مخاطبانی قرار می‌گیرند که امکان شرکت حضوری را ندارند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز، با توجه به نیازهای جدید علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی و تحول دیجیتال، سلسله‌ گفتگوهایی تکنولوژی‌محور را با عنوان ایرانسل تک‌تاک (Irancell Tech Talk) برگزار می‌کند. هدف از این نشست‌ها انتقال دانش و تجربه از خبرگان صنایع، محققان و افراد صاحب‌نظر به مخاطبان استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

اولین دوره تک تاک با عنوان «تحول دیجیتال و فرصت‌های آن برای استارتاپ‌ها»، در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ و به تازگی دومین رویداد ایرانسل تک تاک با عنوان «خودرو متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش بنیان»  در روز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱، از ساعت ۱۶ تا ۱۸، در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار و به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل، پخش شد.

در ادامه به بررسی جزییات این رویداد می‌پردازیم.

نگاهی به رویداد ایرانسل تک‌تاک با موضوع خودرو متصل

خودرو متصل یکی از موضوعات پرطرفدار این روزهای دنیای تکنولوژی است. شرکت‌های بزرگ و مطرح خودروسازی از جمله بی‌ام‌و و آئودی مدت‌هاست که برای بهبود بهره‌وری و همچنین ارتقای تجربه کاربری خودروهای خود از این فناوری استفاده می‌کنند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز، برای هم‌سو شدن با جنبش‌های تکنولوژیک جهان و همچنین بالا بردن سطح عملکرد سازمان‌های داخلی، امسال در نمایشگاه بین‌المللی خودرو از سرویس خودرو متصل خود رونمایی کرده و قصد دارد گفتگو و دانش‌افزایی درباره آن را در فضای کسب‌وکار ایران گسترش دهد. به همین علت، تصمیم گرفت که دومین رویداد تک‌تاک خود را به این موضوع اختصاص دهد.

در رابطه با سرویس خودرو متصل ایرانسل بیشتر بخوانید:

رونمایی از خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

از جمله شخصیت‌های برجسته حوزه فناوری و کسب‌وکار که در این نشست حضور داشتند، می‌توان به این افراد اشاره کرد:

  • جناب آقای محسن یوسف‌پور | مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل
  • جناب آقای محمد خلج | مدیرعامل اسنپ
  • جناب آقای عادل دمشقی | مدیر مرکز کسب‌وکار حمل و نقل برقی مپنا
  • جناب آقای علیرضا فرهادی | عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف
  • جناب آقای محمدمهدی شیران | مدیرعامل شرکت دلفین
  • جناب آقای امیر چکینی | مدیرعامل ایرانسل ‌لبز

ایشان در این نشست گرد هم آمدند تا طبق سرفصل‌های رویداد، درباره موضوعات مهم پیرامون خودروهای متصل به بحث و تبادل نظر بپردازند. در ادامه با این سرفصل‌ها آشنا می‌شوید.

 

سرفصل‌های رویداد «خودرو متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش بنیان»

یکی از اهداف برگزاری این نشست، بررسی همه‌جانبه موضوع خودروهای متصل، به‌خصوص نقش و جایگاه آن در زیست‌بوم کسب‌وکار کشورمان بوده است. به همین دلیل در سرفصل‌ها بازه وسیعی از مسائل مربوط به این تکنولوژی گنجانده شده است. در ادامه این سرفصل‌ها را می‌خوانید:

  • بررسی کلان‌روندهای دنیا در حوزه خودرو متصل
  • بیان چالش‌های تکنولوژیک حوزه خودرو‌های متصل
  • تجربیات و چالش‌های این فناوری در ایران
  • ترسیم نقش و جایگاه اپراتور دیجیتال در توسعه زیست‌بوم خودرو متصل
  • ترسیم وضعیت فعلی و ظرفیت پیاده‌سازی راهکارهای خودرو متصل
  • ارائه فرصت‌های همکاری شرکت‌های دانش بنیان با بازیگران این حوزه

درباره خودرو متصل بیشتر بدانید:

خودروهای متصل، تحولی نو در صنعت خودروسازی

مباحث مطرح شده در رویداد خودرو متصل تک‌تاک

/wp-content/uploads/2022/06/11111-e1654683711635.jpg

هر یک از متخصصان و کارشناسان حاضر در رویداد، به موضوع خاصی در حوزه خودرو متصل پرداختند و دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در این زمینه بیان کردند. در ادامه به موضوعات مختلف مطرح شده در این گفتگو می‌پردازیم.

رویداد با سخنان دکتر علیرضا فرهادی پیرامون کلان‌روندهای روز دنیا در حوزه خودرو متصل آغاز شد. وی در جریان صحبت‌های خود، زیرساخت مورد نیاز، فواید و چالش‌های پیش رو در حوزه خودرو متصل را نیز تشریح کرد. پس از آن مباحث زیر در جریان گفتگوها مطرح شد.

چشم‌انداز مجموعه اسنپ برای استفاده از خودرو متصل

در ادامه آقای محمد خلج به موضوع چالش‌های حوزه حمل‌ونقل هوشمند و برنامه شرکت برای گذر از این چالش‌ها پرداخت. به گفته او: «ویژگی‌های مرتبط با افزایش ایمنی و مانیتورینگ لحظه‌ای سفر که از کاربردهای اولیه و مهم در خودروهای متصل به شمار می‌رود، در  اپلیکیشن اسنپ در حال توسعه است و در آینده نزدیک، سرعت غیر مجاز، انحراف از مسیر و…، با هدف افزایش ایمنی و آسودگی خاطر مسافرین، رصد خواهد شد.»

 

نقش اپراتورها در توسعه خودرو متصل از زبان مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل

مهندس محسن یوسف‌پور، مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل، از نقش اساسی اپراتورها در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پیاده‌سازی تکنولوژی خودرو متصل این‌گونه سخن گفت: « بحث خودرو متصل یک زیست بوم جدید است که به تعامل تمامی ذی‌نفعان در کنار یکدیگر نیاز دارد. اپراتورها نقشی جدی در این زیست‌بوم دارند و می‌توانند شبکه‌ و زیرساخت را در جغرافیای مشخص در اختیار سایر بازیگران این حوزه قرار دهند.»

وی افزود: «ما سعی داریم به‌ عنوان اپراتور، شرایطی فراهم کنیم تا ذی‌نفعان و سایر بازیگران در کنار یکدیگر، زیست‌بوم خودرو متصل را شکل دهند؛ برای این منظور ایرانسل در مجموعه ایرانسل لبز، مرکز مطالعات خودرو متصل را ایجاد کرده است.»

او در ادامه بیان کرد:

«راهکارهای سازمانی ایرانسل در تلاش است مفهوم خودروهای متصل‌ را در اشکال مختلف و در صنایع متنوع، شامل خودروهای سنگین صنایع فولاد و صنایع پخش، پیاده‌سازی کند. به صورتی که در حال حاضر حدود بیست هزار خودرو در بخش‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل، از خودروهای سنگین در صنعت فولاد تا خودروهای درون شهری، از خدمات خودرو متصل ایرانسل به صورت فعال استفاده می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

خودروهای متصل، تغییردهنده بازی کسب‌ و کارها در صنعت حمل و نقل دنیا

 

اهداف و برنامه‌ های شرکت مپنا (مکو) در حوزه خودرو متصل

دکتر عادل دمشقی از دلیل حضور مپنا( مکو) در حوزه خودرو برقی و خودرو متصل گفت. به گفته او دو موضوع مپنا(مکو) را بر آن داشت که فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهد:

  • تکمیل زنجیره ارزش شرکت به عنوان بازیگر اصلی تولیدکننده برق
  • مصرف برق در حوزه حمل‌و‌نقل پاک

وی همچنین خبر داد که این شرکت برای توسعه تکنولوژیک صنعت خودرو برقی و همکاری با ایرانسل در خصوص توسعه زیست‌بوم خودروهای متصل، برنامه‌هایی در نظر دارد.

 

اهمیت افزایش دانش درباره خودرو متصل

مهندس محمدمهدی شیران نیز افزایش آگاهی عمومی نسبت به فناوری خودرو متصل را عامل اصلی در بهره‌گیری از امکانات این صنعت دانست و به اهمیت تعریف خدمات  قابل ارائه در خودروهای متصل، توسط خودروسازان تأکید کرد.

خبر افتتاح مرکز مطالعات خودرو متصل

/wp-content/uploads/2022/06/11111111111-e1654683786790.jpg

در این رویداد، دکتر امیر چکینی مدیرعامل ایرانسل لبز خبر داد که با همکاری راهکارهای سازمانی ایرانسل و حمایت‌های دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل «مرکز مطالعات خودرو متصل» به زودی افتتاح خواهد شد.

او همچنین اعلام کرد که ایرانسل لبز  مشتاق  است تا با دانشگاه‌ها و بازیگریان بزرگ حوزه خودرو، برای رسیدن به اهداف زیر همکاری کند:

 

  • رصد فناوری‌های نوین حوزه خودرو متصل
  • بررسی تجربیات بین‌المللی
  • کمک در تدوین استانداردها و دستورالعمل‌ها

از دیگر فعالیت‌های این مرکز نیز می‌توان به فراخوان‌های همکاری  و مشارکت با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، در توسعه فناوری‌های مرتبط با خودرو متصل اشاره کرد.

 

سخن آخر

در زمانی که به دست آوردن دانش محدود به زمان و مکان خاصی نیست، می‌توان اخبار و اطلاعات روز دنیا را با فاصله کمی از سراسر دنیا دریافت کرد و به کار برد. در این میان تک‌تاک ایرانسل به عنوان بخشی از بزرگترین اپراتور دیجیتال داخلی، این فرصت را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار می‌دهد که با بیشترین سرعت به دانش روز دنیا دسترسی داشته باشید.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز، در تلاش است که به کمک کسب‌وکارهای مطرح ایران و همچنین مرکز نوآوری ایرانسل و رویداد تک‌تاک، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه تکنولوژی در اختیار شما قرار دهد. بدون شک، راهکار خودروی متصل ایرانسل نیز یکی از مهم‌ترین محصولات راهکارهای سازمانی است که کسب اطلاعات بیشتر از آن می‌تواند به سازمان‌ها در رسیدن به تحول دیجیتال کمک شایانی کند.

البته این واحد سرویس‌های پیشرفته بسیاری را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد که برای آشنایی با آن کافی است به وب‌ سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید.

 

3.7 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 12347

blog image

۱۴۰۱/۰۸/۰۸

خودرو متصل، چگونه خودروی من هوشمند می‌شود؟

بررسی سوالات و ابهاماتی که در حوزه خودرو متصل وجود دارد.

بازدید: 9940

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8787