صنعت پولی ومالی

صنعت بانکداری

با گسترش فناوری‌های دیجیتال، الگوی زندگی مردم و اکوسیستم اقتصادی نیز به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است. به تبع این تغییرات، حوزه‌های بانکی و مالی نیز تحت تأثیر فناوری‌های نوین قرار گرفته‌اند و اکوسیستم مالی سنتی در حال گذار به اکوسیستم دیجیتال است. با ظهور مدل‌های کسب وکار جدید در صنعت پولی-مالی، جریان‌های درآمدی تازه‌ای برای ارائه کنندگان خدمات مالی ایجاد شده است و از سویی دیگر ارائه خدمات با کیفیت، سریع و بر بستری امن باهدف جلب رضایت حداکثری مشتریان به اولویت نخست این صنعت تبدیل شده است.

ایرانسل به عنوان اپراتور دیجیتال، نقش مهمی در اکوسیستم جدید صنعت بانکداری دارد و با ارائه راهکار شبکه امن همراه و دیگر راهکارهای سازمانی، ارائه‌دهندگان خدمات مالی را در حرکت به سوی تحول دیجیتال همراهی می‌کند.

راهکارهای قابل ارائه به شرکت‌های خدمات پرداخت،بانکها و موسسات مالی و اعتباری:

یکی از متداول‌ترین ابزارهای پرداخت که در دسترس عموم قرار دارد پایانه‌ یا ترمینال‌های فروش  است که در شبکه بانکی بیشتر تراکنش‌های کارتی از طریق آنها انجام می‌پذیرد.

استفاده از دستگاه پوز نیازمند دو مؤلفه مهم است:

1- اتصال پایدار به شبکه جهت ارائه سرویس باکیفیت

2- حفظ امنیت اطلاعات کاربران با استقلال پایانه‌ها از شبکه اینترنت

مهم‌ترین ویژگی راهکار شبکه امن همراه ایرانسل، امنیت شبکه و اختصاصی بودن آن است. کاربران دستگاه پوز می‌توانند با استفاده از این سرویس، شبکه‌ای اختصاصی و مستقل از اینترنت عمومی داشته باشند تا تراکنش‌های مالی موردنیاز خود را در امنیت کامل انجام دهند.

تراکنش‌های بانکی دو نوع هستند:

  • تراکنش‌های نقدی شامل برداشت وجه ، سپرده وجه و …
  • تراکنش‌های غیرنقدی شامل اعلام مانده حساب، انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت کلیه قبوض، تغییر رمز اول و دوم کارت، مسدود کردن کارت و …

امروزه بیش از ۴۰ درصد از تراکنش‌هایی که توسط دستگاه‌های خودپرداز انجام می‌شود، تراکنش‌های غیر نقدی هستند. در نتیجه، مجموعه‌های فعال در حوزه بانکی دستگاه‌هایی را وارد چرخه خدمات پرداخت کردند که پاسخگوی نیاز این بخش از تراکنش‌ها باشد و هزینه کمتری را به بانک‌ها تحمیل کند.

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل برای دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی نیز کاربرد دارد. ایرانسل کاربردهای متنوع این راهکار را به گونه‌ای طراحی کرده است تا بتواند به عنوان اپراتور دیجیتال در کشور، نقش موثری در توسعه بانکداری الکترونیک داشته باشد.

امروزه به سادگی و با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز می‌توانیم بسیاری از امور بانکی خود مانند برداشت وجه، انتقال وجه، پرداخت قسط، پرداخت قبوض و … را در زمانی کوتاه انجام دهیم. دستگاه خودپرداز یا Automated Teller Machine که به اختصار ATM نامیده می‌شود، یک ماشین بانکداری اتوماتیک است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های بانکی روزمره خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک انجام دهند.

این ابزارپرکاربرد برای انجام تراکنش‌ها نیاز به بستری امن و اختصاصی برای خدمت‌رسانی به مشتریان دارد که راهکار شبکه امن همراه ایرانسل این نیاز را به خوبی برآورده می‌کند.

توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و غیر حضوری در طی چند سال گذشته، موجب کاهش مراجعه مشتریان به شعب بانک‌ها شده و مزایای فراوانی را برای بانک، مشتری، محیط زیست و… به همراه آورده است.

برای انجام برخی تراکنش‌ها نیاز است که مشتری بانک مراحل احراز هویت را طی کند. دستگاه VTM  ابزاری مناسب برای ارائه خدماتی است که نیازمند احراز هویت و حضور مشتری هستند. این دستگاه قادر است بخش قابل توجهی از فعالیت‌های شعب را انجام داده و زمینه تعطیل نمودن شعبی را که مراجعه‌کننده ندارند، فراهم نماید.

با توجه به نوع کارکرد این دستگاه، پهنای باند پایدار و مطمئن شبکه امن همراه ایرانسل می‌تواند گام مؤثری در راستای سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر کاهش شعب زیان‌ده بانک‌ها باشد.

باجه بانکی نمونه کوچکی از یک شعبه بانک در فضای سازمان یا مراکز مختلف است که یک یا دو متصدی با استقرار در آن، به مشتریان خود خدمات بانکی ارائه می‌دهند. این باجه‌ها نیازمند ارتباط یکپارچه و دائمی با شعبه منتصب خود هستند.

شرکت ایرانسل با بهره‌گیری از شبکه و بستر امن ارتباطی مستقل از اینترنت راهکار ارتباطی ویژه باجه‌های بانکی را به منظور ایمن‌سازی بستر ارتباطی و همچنین مدیریت هزینه‌های بانک‌ها پیشنهاد می‌نماید.

شعبه هر بانک محلی است تابع بانک اصلی خود که به طور مستقیم به ارائه وظایف و خدمات بانک مذکور می‌پردازد.

با توجه به نقش مهم شعب بانک‌ها در ارائه خدمات به مشتریان، فراهم ساختن زیرساخت‌های ارتباطی یکپارچه و امن بین این شعب و مراکز بانک‌ها ضرورت و حساسیت چشم‌گیری دارد.

بدین منظور شرکت ایرانسل راهکار امن، مستقل از بستر اینترنت عمومی و با پهنای باند مورد نیاز شعب بانکی را ارائه داده است که علاوه‌بر ایجاد زیرساخت ارتباطی یکپارچه،اختصاصی و پایدار ،به مدیریت هزینه شعب بانک‌ها نیز کمک کرده است.

ساختار سازمانی وسیع بانک‌ها و نیز گستره متنوع خدماتشان نیازمند استقرار نیروی انسانی در ساختمان‌های مختلفی است. به همین دلیل ایجاد زیرساخت ارتباطی دائمی و پایدار در این ساختار ضرورت بسیاری دارد.

ارائه راهکار امن ارتباطی ساختمان‌های بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از سوی شرکت ایرانسل، پاسخی مناسب به نیاز بانک‌ها در این زمینه بوده است.

بانکداری از جمله صنایعی است که عدم وجود سیستم ردیابی خودرو و مکان‌یابی ناوگان حمل پول در آن احساس می‌شود. از آن‌جا که پول نقد توسط ناوگان حمل از محلی به محل دیگر جا به جا می‌شود، حفظ امنیت جان رانندگان و ماموران در قدم اول و پس از آن افزایش امنیت پول حمل شده و خودروی حامل پول، از جمله چالش‌هایی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. به دلیل نقل وانتقال دائم پول بین بانک و شهرها، بسیار مهم است که موقعیت خودرو و همچنین وضعیت ناوگان خودرویی قابل پیگیری لحظه‌ای باشد. به عبارتی باید کاربران کنترل خودروهای حمل پول بتوانند این ناوگان را از راه دور کنترل کرده و با آگاهی از کوچکترین تغییرات در مسیر و یا وضعیت ناوگان، اقدامات لازم را صورت دهند.

اما سامانه مدیریت هوشمند ناوگان چه مزایایی برای صنعت بانکداری، خصوصاً ماشین‌های حمل پول دارد؟

  • افزایش ایمنی دارایی‌های مالی بانک‌ها
  • ارائه محل دقیق خودروهای حمل پول
  • ارائه بهینه‌ترین مسیرها به رانندگان
  • کنترل رانندگان از راه دور و جلوگیری از خروج آنها از مسیر تعیین‌شده

گزارش کلیه ایستگاه‌هایی که رانندگان در آن توقف می‌کنند

بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری با توجه به ماهیت ساختار سازمانی گسترده خود و تعدد شعب در سراسر کشور، نیازمند دسترسی سریع و مطمئن به کارکنان خود در هر شعبه و باجه‌ای از بانک هستند.

شرکت ایرانسل با ارائه راهکار موبایل سازمانی، امنیت و دسترسی پایدار به همه کارکنان در هر نقطه‌ای از کشور را برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فراهم کرده است. سرویس موبایل سازمانی یا MVPN راهکاری است که بر بستر مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل فعال می‌شود که تمامی امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان ایجاد می‌کند. مدیران و صاحبان صنعت پولی-مالی  کشور می‌توانند با پرداخت مبلغ آبونمان ماهیانه به ازای هر سیم‌کارت، از مکالمه رایگان و نامحدود بین کارکنان خود بهره‌مند شوند.

فرم ثبت درخواست

برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش، اطلاعات خود را وارد نمایید.


ویرایش اطلاعات

داستان موفقیت

تجربه مشتری - شرکت «به پرداخت ملت»
تجربه شرکت «به پرداخت ملت» در استفاده از راهکار شبکه امن همراه ایرانسل

آخرین اخبار و مقالات

صنعت بیمه

صنعت بيمه يكي از مهم‌ترين اركان توسعه اقتصادي كشورهاست. با نگاهی به سهم صنعت بيمه در اقتصاد كشورهاي توسعه يافته، مي‌توان دريافت كه بيمه در مقايسه با خدمات ديگر اهمیت بیشتری دارد. صنعت بیمه در بازارهای مالی 3 نقش اساسی دارد.

  • نقش اول تاثیری است که این صنعت بر سایر بازارهای مالی دارد که در قالب پشتیبانی و با هدف کاهش ریسک سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.
  • دومین نقش صنعت بیمه، جذب منابع مالی از طریق فرایند بیمه‌گری است که به منظور سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود.
  • سومین و البته مهم‌ترین نقش، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در فعالیت‌های اقتصادی کشور است.

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور بر آن است تا با فراهم کردن زیرساخت‌های امن و اختصاصی، در جهت تحقق اهداف صنعت بیمه کشور گام موثری بردارد.

اگر از ارائه دهندگان خدمات بیمه‌ای هستید، راهکارهای زیر مناسب شماست.

شما می‌توانید با استفاده از راهکار کد کوتاه دستوری،‌ خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و با ایجاد دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، تجربه خوبی را برای آنها ایجاد کنید. مشتریان شما تنها با شماره‌گیری یک کد کوتاه به اطلاعات و خدمات شما دسترسی خواهند داشت.

کد کوتاه دستوری امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • عضوگیری و ثبت نام برای انواع بیمه
  • معرفی شعب و ارسال آدرس آنها برای مشتریان
  • ارسال لینک پرداخت برای مشتریان جهت پرداخت حق بیمه
  • ارائه لیست خدمات آنلاین (پیگیری/ ثبت درخواست‌ و دریافت استعلام)
  • برگزاری نظرسنجی

از آنجایی که شعب و مراکز بیمه در تمام استان‌ها خدمات ارائه می‌کنند، یکپارچگی سیستم ارتباطی کارکنان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از سیم‌کارت سازمانی ایرانسل و فعال‌سازی راهکار موبایل سازمانی بر روی آن، با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان آبونمان، مکالمات بین کارکنان را رایگان نمایید. بدین ترتیب علاوه بر ایجاد سیستمی یکپارچه برای دسترسی راحت کارکنان به یکدیگر، هزینه‌های شما به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت..

سرویس‌های پیامکی همچنان در صدر پرکاربردترین ابزار برای انتقال اطلاعات قرار دارند. شما می‌توانید با استفاده از سامانه پیامکی ایرانسل با صرف هزینه‌ای اندک، بازدهی مجموعه خود را بالا ببرید. برای مثال اطلاع‌رسانی می‌تواند در موارد زیر انجام می‌شود:

  • ارسال تاریخ سررسید و مبلغ اقساط
  • یادآوری سررسید پرداخت حق بیمه/ اقساط
  • اطلاع‌رسانی درباره مراحل رسیدگی به درخواست و اقدامات لازم. برای نمونه:
    • مشترک گرامی درخواست تعویض دفترچه شما ثبت شد.
    • برای دریافت خسارت مالی شخص ثالث در تاریخ … به شعبه … مراجعه نمایید.
  • معرفی خدمات و انواع بیمه
  • ارسال آدرس شعب
  • انتشار اخبار صنعت بیمه و تغییر و تحولات قانونی

با نصب ردیاب و پیاده‌سازی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان بر روی خودروهای بیمه‌شده، امکان رصد کردن رفتار ترافیکی مشتری وجود دارد. بدین ترتیب شما می‌توانید با توجه به رفتار ترافیکی بیمه‌گزار، تعرفه مربوط به بیمه خودرو وی را مشخص کنید. به عنوان مثال خودروهایی که کارکرد کمی در طول سال دارند مشمول حق بیمه کمتر و خودروهایی که در جاده‌های پر خطر عبور و مرور می‌کنند مشمول حق بیمه بیشتری می‌شوند. همچنین امکان ارائه تخفیف یا افزایش تعرفه‌ها بر اساس رفتار بیمه‌گزار و ردیابی خودرو یا دیگر اموال بیمه‌شده در صورت سرقت برای شما فراهم خواهد شد.

اگر با توجه به سیاست اعلام‌شده از سوی بیمه مرکزی، نیاز دارید تا دفاتر خود را به آی پی ثابت مجهز کنید، می‌توانید با استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (راهکار +VPN یا VPN lite )، شبکه‌ای یکپارچه، اختصاصی و امن برای آی پی ثابت خود داشته باشید. این راهکار امکانات زیر را برای شما فراهم می‌کند:

 

  • اتصال شعب و دفاتر بیمه به یکدیگر و به دفتر مرکزی
  • اتصال تبلت یا موبایل بازاریاب‌های بیمه به دفاتر اصلی

همچنین برای سهولت در استفاده از این سرویس می‌توانید بسته‌های ترکیبی را که شامل آی پی ثابت و بسته اینترنتی هستند خریداری کنید. این بسته‌های مقرون به صرفه، مشخصاْ برای شرکت‌های بیمه طراحی شده‌اند.

برای راه‌اندازی و افزایش بهره‌وری سامانه‌های بیمه می‌توانید از زیرساخت ابری ایرانسل استفاده کنید و هر زمان که نیاز به توان پردازشی بیشتری داشتید، به راحتی و در عرض چند دقیقه، پیکربندی ماشین‌های مجازی خود را تغییر دهید.

سرور و دیتاسنتر ابری به شما امکان می‌دهد تا علاوه بر استفاده از فضای Object Storage برای جمع‌آوری و نگهداری مدارک بیمه،‌ از دسترسی و امنیت بالای این سرویس بهره‌مند شوید. می‌توانید با قابلیت اتصال ماشین‌های مجازی خود به شبکه امن همراه (Private APN)، شبکه و سامانه‌ای اختصاصی و یکپارچه داشته باشید.

فرم ثبت درخواست

برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش، اطلاعات خود را وارد نمایید.


ویرایش اطلاعات

داستان موفقیت

تجربه مشتری- شرکت «بیمه سرمد» تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

آخرین اخبار و مقالات

صنعت بورس

بورس اوراق بهادار، بازاری متشکل و خودانتظام است که به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شده و اداره می‌شود. در این بازار اوراق بهادار توسط کارگزاران و یا معامله‌گران، طبق مقررات قانون بازار اوراق بهادار، مورد داد‌و‌ستد قرار می‌گیرد.

پیشرفت تکنولوژی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، انتقال اطلاعات ضروری و لحظه به لحظه بهای اوراق به سرمایه‌گذاران را در سراسر کشور میسر کرده است. بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران به سهولت می‌توانند بر بازار بورس نظارت داشته و در شرایط پر‌ریسک از چگونگی تأثیر اطلاعات بر وضعیت بازار مطلع شوند و همچنین قادر خواهند بود بازدهی مجموعه ابزارهای مالی را در این صنعت تجزیه و تحلیل کنند.

ایرانسل نیز به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، با ارائه راهکارهای ارتباطی امن و پایدار و کمک به توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری در صنعت بورس و اوراق بهادار با این صنعت هم‌گام شده است و کیفیت و سرعت خدمت‌رسانی به هموطنان فعال در این صنعت را بهبود بخشیده است.

فرم ثبت درخواست

برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش، اطلاعات خود را وارد نمایید.


ویرایش اطلاعات

آخرین اخبار و مقالات