امروزه رهبران و مدیران در صنایع مختلف بیش از همیشه به قدرت داده برای شکل‌دهی تصمیمات و پیشبرد موفقیت سازمان پی برده‌اند. بهره‌گیری هوشمندانه از داده، نحوه فعالیت و رقابت کسب‌وکارها را دگرگون کرده و رهبری داده‌محور، تمرکز بر تبدیل بینش‌های داده‌ای به تصمیمات راهبردی برای ارتقای جایگاه سازمان در بازار است.

یک برنامه داده‌محور روشن به سازمان‌ها امکان می‌دهد داده‌های خام را به بینش‌های کاربردی تبدیل کرده، ارزش‌های تازه خلق کنند و مسیر رشد را هموار سازند. در این رویکرد همچنین رهبران می‌توانند استراتژی‌های خود را با اهداف کسب‌وکار همسو کنند، مشتریان را بهتر بشناسند و با تصمیم‌گیری مبتنی‌بر داده، برتری رقابتی ایجاد کنند. در این مطلب، شش بینش راهبردی ارائه می‌شود که به مدیران کمک می‌کند در این مسیر به نتایجی مؤثرتر برسند.