post image

مزیت‌های استفاده از فناوری‌های دیجیتال در صنعت گردشگری و هتل‌داری

آشنایی با فناوری دیجیتال و نحوه ایجاد تحول دیجیتال در صنعت گردشگری و هتل‌داری


/wp-content/uploads/2023/02/1234-1-e1676200914633.png

هتل‌ها و تحول دیجیتال همیشه پابه‌پای هم حرکت نمی‌کنند! بسیاری از هتل‌داران در طرف اشتباهی از فناوری ایستاده‌اند و تنها در شرایطی تحول دیجیتال را می‌پذیرند که دیگر نادیده گرفتن آن، غیرممکن باشد. تحول دیجیتال در هتل‌ها نه‌تنها برای جذب نسل جدید، بلکه برای افزایش درآمد و سازگاری بیشتر با محیط‌زیست نیز لازم است. هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا که از فناوری‌های دیجیتال محسوب می‌شوند، تقریبا نقشی اساسی در این تحول دارند. اما سوال اصلی این است که چرا هتل‌داران در برابر پذیرش فناوری‌های جدید مقاومت می‌کنند و چگونه می‌توان این نگرش را تغییر داد؟ در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

 

فناوری‌های دیجیتال رویایی!

اکثر هتل‌داران در پذیرش فناوری‌های دیجیتال بسیار کند هستند. این موضوع تا حدودی به این دلیل است که در مقاله‌ها و کنفرانس‌های مختلف، به‌سرعت با تعداد بسیار زیادی از تکنولوژی‌های جدید و بزرگی آشنا می‌شوند که اجرای آن‌ها در کسب‌وکارشان شبیه به یک رویا است. از هوش مصنوعی، VR، متاورس و بلاک‌چین گرفته تا حتی دستشویی‌های هوشمند!

نکته اینجاست که ما باید به مسائل واقعی‌تر و حیاتی تری بپردازیم، همان مسائلی که هتل‌داران را از پذیرش فرهنگ تحول دیجیتال باز می‌دارد. چراکه در غیر این صورت، صنعت گردشگری و هتل‌داری برای همگام شدن با تحول دیجیتال کار بسیار سختی در پیش خواهد داشت.

استفاده از فناوری‌های دیجیتال تاثیرگذار

/wp-content/uploads/2023/02/1212-e1676200872941.jpg

تمام شما مدیران و صاحبان کسب‌وکار، قطعا تجربه رفتن به کنفرانس‌های گوناگون دیجیتال را دارید. همایش‌هایی که در مورد چگونگی انقلاب هوش مصنوعی و آینده فناوری‌های دیجیتال به شما می‌گویند. همان همایش‌هایی که وقتی از آن‌ها به شرکت یا سازمان خود بازمی‌گردید، احساس می‌کنید آن‌قدر از تحول دیجیتال عقب مانده‌اید که هیچ‌وقت نمی‌توانید آن را شروع کنید. اگر واقعاً می‌خواهید که صنعت گردشگری و هتل‌داری مقاومت خود را در برابر تغییر کنار بگذارد، باید وارد عمل شوید و شروع به کار کردن کنید! اما چگونه به این نقطه برسیم و با چه هزینه‌ای؟

همان‌طور که گفتیم، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا نمونه‌های کاملی از یک فناوری دیجیتال هستند و اکثر هتل‌داران، آینده صنعت خود را با آن‌ها می‌بینند، اما هیچ ایده‌ای در مورد نحوه اجرای این فناوری‌ها ندارند. مهم‌ترین دلیل این اتفاق هم آن است که هتل‌داران انتظارات اشتباهی دارند. مثلا به‌دنبال یک دستیار صوتی متعلق به سال ۲۰۵۰ هستند تا در اتاق به مشتریان کمک کند و دمای اتاق را تنظیم کند. اما به‌جای فکر کردن به این تکنولوژی، بهتر است تا از فناوری‌های دیجیتالی مانند ربات‌های گفت‌و‌گو یا حتی تبلیغات هوشمند پیامکی استفاده کنند. این تکنولوژی‌ها برای امروز شما مناسب هستند و می‌توانید از طریق آن‌ها درآمد خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

تحول دیجیتال در کسب و کار، ۵ کلید طلایی برای موفقیت آنی سازمان شما !

 

گاهی اوقات هتل‌دارانی که حتی نرم‌افزار مدیریت هتل بر اساس فناوری ابری هم ندارند، از انقلاب بزرگ دستیارهای صوتی در اتاق‌ها و بلاک‌چین صحبت می‌کنند. آن‌ها در کنفرانس‌هایی که گفتیم حضور داشته‌اند، اما توضیحات مربوط به مسیر رسیدن به قله را از دست داده‌اند. انگار می‌خواهند بدون انجام کاری، از عصر حجر به سال ۲۰۵۰ بروند. داشتن چشم‌انداز بلندمدت، ایرادی ندارد، اما تنها راه رسیدن به آن نقطه، هموار کردن مسیر با پیروزی‌های کوچک است. هنگام ارائه یک فناوری دیجیتال، همیشه باید عملی و کاربردی باشیم.

وقتی به فناوری‌های دیجیتال فکر می‌کنید، روی حل مشکلات اساسی امروز تمرکز کنید که شامل فروش اتاق، بهینه‌سازی عملکرد کارکنان و خودکارسازی وظایف تکراری است. ما به دستیارهای صوتی و موارد دیگر خواهیم رسید، اما قدم به قدم. برای مثال، شروع با سیستم بی‌سیم دیجیتال که ارتباط میان کارکنان در هتل را بهبود می‌بخشد، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهبود ارائه خدمات در هتل ها با استفاده از بیسیم دیجیتال

 

استراتژی لازم برای استفاده از فناوری‌های دیجیتال

برخی از هتل‌داران فکر می‌کنند که با استفاده از یک ابزار یا راهکار جدید، تمام مشکلات آن‌ها حل می‌شود. این نکته را باید بدانید که راهکارها و فناوری‌های دیجیتال، صرفا راه‌حل سریعی نیستند. بلکه اغلب، شرکت یا سازمان شما را برای یک تحول اساسی یاری می‌کنند. به‌طور خلاصه، نمی‌توانید تکنولوژی‌های جدید را پیاده‌سازی کنید و انتظار داشته باشید که فرآیندهای کسب‌وکارتان ثابت بماند.

تغییری که فناوری دیجیتال ایجاد می‌کند، مشتری محور است. تاکنون، هتل‌ها فرآیندهایی داشتند که مشتریان برای دسترسی به خدمات آن‌ها، باید از دستورالعمل‌هایی پیروی می کردند. به‌عنوان مثال، تجربه رزرو مستقیم سنتی را در نظر بگیرید. از مشتریان انتظار می‌رود که آنلاین شوند، اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کنند و هتل موردعلاقه خود را رزرو کنند. هتل‌ها نیز زمانی در ارتباط با مشتری وارد عمل می‌شوند که هزینه اتاق‌ها را پرداخت کرده باشد. در این شرایط تنها ۲ درصد از بازدیدکنندگان آنلاین این فرآیند را تکمیل می کنند.

/wp-content/uploads/2023/02/1212121-e1676201027136.jpg

اما استفاده از راهکارهای دیجیتال می‌تواند با معکوس کردن این فرآیند، به افزایش این آمار کمک کند. برگردیم به همان مثال چند پاراگراف قبل؛ ربات‌های گفت‌وگو. استفاده از این فناوری، روشی بسیار مناسب و قابل گسترش برای شروع تعامل با مشتریان، حتی قبل از خرید است. قبلاً شما فقط یک نوع مشتری داشتید (آن‌هایی که می‌توانستند به‌تنهایی یک اتاق رزرو کنند) اما اکنون از طریق فناوری‌های دیجیتال، می‌توانید با اکثر مشتریان تنبلی که انتظار دارند تا به آن‌ها کمک شود، ارتباط برقرار کنید. بنابراین فرآیندهای فروش شما بسیار فعال‌تر خواهد شد. می‌توانید مکالمات مشتریان را ببینید و به آن‌ها کمک کنید تا فرآیند فروش را طی کنند.

هیچ‌وقت فراموش نکنید که فناوری‌های دیجیتال فقط به شما اطمینان می‌دهند تا بتوانید وظایف خود را انجام دهید، نه این‌که کارهای شما را انجام دهند. فناوری و تکنولوژی به‌طور کلی  توانمندساز است. این استراتژی و تعهد شما به تحول دیجیتال است که عامل موفقیت نهایی شما هستند.

بیشتر بخوانید:

یلوادوایز، تجربه به یادماندنی برای کسب و کارهای سیگنال، سهم آشنا و نارین گیمز

 

کلام آخر

بسیاری از شرکت‌ها، مزایای تحول دیجیتال در صنعت گردشگری و هتل‌داری را درک می‌کنند. زیرا می‌توانند آگاهی از برند را افزایش دهند، کارایی عملیاتی را بهبود ببخشند و تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در حال حاضر چندین محصول دیجیتال پرطرفدار مانند سامانه تبلیغات هوشمند یلوادوایز، سرویس یلوهاب و داناپلاس را به مشتریان و صاحبان کسب‌وکاری که به تحول دیجیتال علاقه‌مند هستند، ارائه می‌کند.

ما در راستای تحول دیجیتال و همچنین برای راحتی شما مشترکان ایرانسل، کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) را برای دریافت مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر درنظر گرفته‌ایم که از طریق آن می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را در تلفن‌همراه‌تان دریافت کنید. البته که راه ارتباطی ما از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir نیز به‌قوت خود همچنان باقی است.

 

منبع:

https://www.quicktext.im/blog/digital-transformation-in-hospitality-industry/

1 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8332

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7105

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5480