به احتمال زیاد با مفهوم بازاریابی Business to Business آشنایی دارید. به همین منظور در این بلاگ قصد داریم تا نگاهی کوتاه به این مدل بازاریابی و مراحل آن داشته باشیم و در نهایت نکات به روز این حوزه را بررسی کنیم.

مفهوم B2B به معنای بازاریابی محصولات و خدماتی است که بخش‌بندی مشتریان نهایی آن را کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ شکل می‌دهند. در این مدل از بازاریابی، همانند دیگر مدل‌ها، کسب‌وکارهای فعال در این حوزه نیاز دارند تا برای بقا و پیشی گرفتن از رقبا، نکاتی چون: تدوین استراتژی، تعیین چشم‌انداز، پرسونای مخاطب، کانال‌های توزیع و برگزاری کمپین‌های هدفمند را مد نظر داشته باشند.

در دنیای امروز، ابزارهای زیادی در خدمت کسب‌وکارها وجود دارد تا از طریق آن‌ها بتوان با مخاطبان در ارتباط باشند و به هدف نهایی خود یعنی همان کسب درآمد و سودآوری، دست پیدا کنند؛ تولید محتوا در قالب بلاگ، بهبود موتورهای جستجو، حضور در رسانه‌های اجتماعی و… نمونه‌ای از این موارد است. در ادامه قصد داریم نمونه‌ای از ترندهای روز را برای افزایش احتمال موفقیت کسب‌وکارهای فعال در حوزه B2B، بررسی کنیم.