ایجاد تحول دیجیتال در صنعت مالی، با ارتقاء یک یا چند فناوری رخ نخواهد داد، بلکه برای ورود به دنیای دیجیتال، استراتژی و برنامه‌ای جامع برای کسب‌وکار لازم است.

مدتی است که صنعت مالی و بانکداری از کاغذبازی و فرآیندهای طولانی، به سمت فناوری‌های جدید و برای مثال استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه حرکت کرده‌اند و  با این روش تأثیر مثبتی بر درآمد و تجربه مشتری خود شاهد بوده‌اند. تحول دیجیتال چشم‌انداز خدمات مالی را به‌شدت تغییر داده است. مؤسسات را به‌سوی تحول در عملیات سوق داده و انگیزه جدیدی را برای خدمات دیجیتال یکپارچه فراهم کرده است.