• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
      • یلونام
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • IaaS
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

    نقش تکنولوژی PoC در ارتقای سطح کیفی رویدادهای عربستان سعودی

    کنسرت یا رویداد بزرگی مانند یک نمایشگاه بین‌المللی را در نظر بگیرید؛ جمعیت زیادی که گاه به چند هزار نفر می‌رسد در محلی بزرگ جمع می‌شوند، احتمالاً افراد مهمی از جمله شخصیت‌های مهم دولتی، ورزشی و هنری در استادیوم یا سالن حضور دارند و باید همه کارها با نظم و طبق زمان‌بندی قبلی پیش برود. بدون‌شک، برای مدیریت این شرایط، باید چندین نفر مأمور باشند، اما در صورت مجهز نبودن به ابزارهای ارتباطی مناسب، هماهنگ شدن همه این افراد مسئول نیز می‌تواند تبدیل به یک چالش شود.

    این چالشی بود که در کشور عربستان سعودی نیز همچون مناطق دیگر دنیا به چشم می‌خورد. شرکتی به نام مکس‌مدیا (Max Media)، در عربستان سعودی به حل مسائلی از این دست می‌پرداخت، اما شرایط خاص این کشور سبب شد که مدیران مکس‌مدیا به دنبال راهکاری به‌روز و سازگار با موقعیت جغرافیایی عربستان سعودی باشند. در ادامه درباره نوع فعالیت مکس‌مدیا، مسائل این شرکت در پیاده‌سازی سرویس‌های ارتباطی می‌گوییم و با تکنولوژی PoC، راه‌حل این شرکت برای ایجاد یک بستر ارتباطی مناسب، آشنا می‌شوید.

    شرکت مکس‌مدیا و چالش‌های برقراری ارتباطات پایدار در عربستان سعودی

    مکس‌مدیا شرکتی بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شده و امروز، در کشورهای خاورمیانه، از جمله عربستان سعودی فعالیت دارد. حوزه‌های کاری تخصصی این شرکت عبارت‌اند از:

    • فراهم کردن سرویس‌های مربوط به تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
    • ارائه راهکارهای بازاریابی الکترونیکی چون سرویس‌های پیامک انبوه برای واحدهای تجاری، اقتصادی، دولتی و شرکت‌های خصوصی

    /wp-content/uploads/2022/04/444-e1651295678722.jpg

    این شرکت همچنین، در نمایشگاه تلکام عربستان سعودی (Saudi Telecom Company- STC) در نقش آژانس تجاری رسمی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فعالیت می‌کند. مکس‌مدیا برای مشتریان تجاری و صنعتی خود خدمات پیشرفته مربوط به ارتباطات سازمانی را فراهم می‌کند و شبکه ارتباطی کاملی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.  مکس مدیا برای پیش بردن اهداف خود، سال‌ها از تکنولوژی مبتنی بر (Land Mobile Radio) LMR استفاده می‌کرد، اما این فناوری، به خصوص در کشوری چون عربستان سعودی، نمی‌توانست به‌طور کامل، پاسخ‌گوی نیازهای ارتباطی شرکت‌ها باشد. گستردگی و شرایط آب‌وهوایی و جغرافیایی خاص این منطقه سبب می‌شد ارائه سرویس‌های شبکه به نقاط مختلف این کشور بسیار دشوار باشد. از سویی، پیاده‌سازی شبکه‌های ارتباطی با پهنای باند کوتاه، نیاز به احداث زیرساخت‌هایی در سراسر کشور عربستان داشت که این امر هزینه‌های سنگینی را به شرکت‌ها تحمیل می‌کرد.

    به همین دلیل، مکس‌مدیا پس از مطالعه و بررسی جامع و همه‌جانبه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی، راهکار (Push to talk over Cellular) PoC را برای حل این مسائل برگزید. این تکنولوژی بستری ارتباطی است که به صورت غیرهم‌زمان و بدون شماره‌گیری عمل می‌کند. کاربران می‌توانند در این بستر، با استفاده از دستگاه‌های بی‌سیم، مکالمات صوتی یا چندرسانه‌ای (ویدئو، عکس و پیام) با یکدیگر داشته باشند.

    درباره نقش تکنولوژی PoC در ایران بیشتر بخوانید:

    نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

    حل چالش‌های ارتباطی مکس‌مدیا با تکنولوژی PoC

    مکس‌مدیا در اواخر سال ۲۰۱۸، موفق شد با خرید بیش از ۵۰۰۰ دستگاه بی‌سیم، تکنولوژی (Push to talk over Cellular) PoC را در عربستان سعودی پیاده‌سازی و اجرا کند.

    این دستگاه‌ها شامل دو نوع بی‌سیم هستند:

    • PNC370 که دستگاهی با فرم بی‌سیم‌های سنتی و دارای آنتن خارجی است.

    /wp-content/uploads/2022/04/44444-e1651295761968.jpg
    • PNC550 که دستگاهی به شکل گوشی‌های هوشمند است با صفحه نمایشHD multi-touch Gorilla Glass و دوربین ۱۳ مگاپیکسل. PNC550 به کاربران اجازه نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی را می‌دهد و دارای گواهینامه مقاومت در برابر گردوغبار و رطوبت (IP68) است.

    از سال  ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، مکس‌مدیا توانست تکنولوژی PoC را در بازار مصرف‌کنندگان عربستان سعودی به طرز چشم‌گیری گسترش دهد تا حدی که فقط در ژوئن ۲۰۲۰، تعداد کاربران فعال این تکنولوژی از ۵۰۰۰ نفر فراتر رفت و تعداد تماس‌های روزانه آن از ۲۰۰ هزار تماس گذشت. شبکه PoC تا به امروز نیز در حال وسیع کردن گستره فعالیت‌های خود در این کشور است.

    می‌توان دلایل مختلفی برای این حجم از موفقیت و محبوبیت PoC در عربستان سعودی ذکر کرد، اما شاید بتوان گفت مهم‌ترین این محبوبیت موارد زیر هستند:

    • مقرون‌به‌صرفه بودن تکنولوژی PoC به علت عدم نیاز به زیرساخت مستقل
    • مجهز بودن به امکان تماس چندرسانه‌ای
    • پوشش شبکه وسیع

    مزایای گسترده PoC سبب شده که صنایع و کسب‌وکارهای دیگری همچون صنعت هتلداری، بهداشت و درمان نیز برای افزایش کیفیت تماس‌ها و ارتباطات خود از این تکنولوژی بهره‌مند شوند. در لینک‌های زیر درباره این موضوع بیشتر بخوانید:

    بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

    بهبود کارایی حوزه بهداشت و درمان با واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل(PTT)

     موارد استفاده از تکنولوژی PoC در عربستان سعودی

    این شبکه در موارد زیر، به تعداد زیادی از مشتریان بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده است:

    • رویدادهای بزرگ ورزشی
    • کنسرت‌های بزرگ
    • صنعت گردشگری و هتلداری

    برای مثال در سال ۲۰۱۸ مکس‌مدیا توانست با ارائه خدمات PoC، در مزایده بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تورنمنت گلف (King Abdullah Economic City) KAEC جده برنده شود و پروژه برقراری تماس‌ها و هماهنگی‌های این رویداد را با موفقیت پیش ببرد.

    /wp-content/uploads/2022/04/4444444-e1651295857178.jpg

    همچنین، مکس‌مدیا راهکار PoC را برای بهینه‌سازی تماس‌ها در  وزارت بهداشت عربستان سعودی پیشنهاد کرد و موفق شد نظر این وزارتخانه را جلب کند. در نتیجه امروز، مدیریت سیستم بهداشت و درمان در قلمرو پادشاهی سعودی و نظارت بر سازوکار آن، توسط دستگاه‌های سیستم PoC صورت می‌گیرد. به‌علاوه، شرکت ملی تجهیزات امنیتی (AMANCO)، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های فعال در حوزه امنیت عربستان، نیز استفاده از این تکنولوژی را برای برقراری ارتباطات سازمانی خود آغاز کرده است.

    علاوه‌بر تمام این نمونه‌ها، تکنولوژی PoC در زمان اوج‌گیری پاندمی کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰،  توانست نقشی تعیین‌کننده در ایجاد ارتباطات امن و غیرهم‌زمان ایجاد کند. در این دوران، کسب‌وکارهای حساس و مربوط به حوزه درمان با استفاده از امکانات PoC ارتباطاتی امن، پایدار و باکیفیت را تجربه کردند.

    سخن آخر

    تکنولوژی PoC در زمان ما توانسته در کسب‌وکارها و حوزه‌های مختلف کاری تأثیر مثبتی بر ایجاد ارتباطات بگذارد. این تکنولوژی در عربستان سعودی نیز محبوبیت فراوانی کسب کرده و وضعیت تماس‌های سازمانی بیش از ۸۰ شرکت مختلف را در این شرکت بهبود بخشیده است.

    البته این سطح از محبوبیت به عربستان محدود نیست و تجربه موفق کسب‌وکارهای حوزه هتلداری در امارات متحده عربی، حفاری و معدن در قزاقستان و مدیریت نواحی تجاری در انگلستان در استفاده از این راهکار، نشان‌دهنده این است که PoC در نقاط مختلف جهان نیز طرفداران فراوانی دارد.

    راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در راستای بهینه‌سازی ارتباطات در کسب‌وکارهای داخلی، تکنولوژی PoC را در قالب راهکار واکه، سیستم بی سیم ایرانسل ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این سرویس به وب‌سایت ما مراجعه و برای دریافت مشاوره و راهنمایی به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل ارسال کنید.

     

    منبع:

    https://www.hytera.com/en-industries/case-study/commercial/ksa-operator-max-media-2018/

    اخبار مرتبط
    راهنمای جامع راهکارهای نوین مدیریت ناوگان برای کسب‌وکارهای مدرن
    راهنمای جامع راهکارهای نوین مدیریت ناوگان برای کسب‌وکارهای مدرن
    ۲۳ شهريور ۱۴۰۴ . ۱۰:۲۲
    مشاهده بیشتر
    رهبری داده‌محور؛ چارچوب تصمیم‌گیری موفق در سازمان‌های مدرن
    رهبری داده‌محور؛ چارچوب تصمیم‌گیری موفق در سازمان‌های مدرن
    ۱۶ شهريور ۱۴۰۴ . ۱۱:۱۱
    مشاهده بیشتر
    تحول دیجیتال در بهداشت و درمان با فناوری‌های روز دنیا
    تحول دیجیتال در بهداشت و درمان با فناوری‌های روز دنیا
    ۱۱ شهريور ۱۴۰۴ . ۳:۴۸
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195