معرفی برنامه کاربردی شایا
لوگوی اپلیکیشن شایا

شایا (به‌زودی...)

کلیک کنید، متصل شوید، جلسه خود را برگزار کنید

شایا، سامانه برگزاری جلسات مجازی ایرانسل

دانلود اپلیکیشن
معرفی و مزایای شایا

معرفی شایا

در سازمان‌هایی که به دلایل مختلف، پراکندگی جغرافیایی دفاتر آنها اجتناب‌ناپذیر است، بخش قابل توجهی از زمان، نیرو و بازده کاری افراد در برگزاری جلسات حضوری تلف شده و به‌عنوان هزینه‌های پنهان، کاهش بهره‌وری آنها را به همراه دارد. خدمات ارتباطی یکپارچه سازمانی و جلسات مجازی (Unified communication) ایرانسل فضایی را فراهم می‌کند تا در هر زمان و مکان بین افراد و محیط کارشان ارتباطی تصویری برقرار گردد. این خدمات کاربردهای متنوعی در تجارت، پزشکی، آموزش، امور بانکی و ... دارند.

سازمان‌ها می‌توانند با تشکیل یک اتاق مجازی در برنامه کاربردی شـایا، از طریق ارسال پیامک، ایمیل و پیام صوتی افراد مورد نظر خود را برای شرکت در جلسـات دعوت کرده و با امکاناتی مانند نظــارت بر ساعت ورود و خروج افــراد در اتاق جلســه، اجـازه به شرکت‌کنندگان جهت سخنرانی، رأی‌گیری، اشتراک اطلاعات و نظایر آن، جلسات را مدیریت نمایند.


مزایای شایا

  • ارتباط دیتای پیشرفته برای تعاملی کردن ملاقات‌های مجازی و نزدیک کردن آن به واقعیت
  • ایجاد یک پلتفرم جامع یادگیری مجازی برای دانش‌پژوهان
  • کیفیت بالای تبادل ویدیو، صوت و اطلاعات در ارتباطات
  • قابل استفاده در تلفن همراه
  • پشتیبانی از ویدیوهای 4K


از دیگر مزایای شایا، عدم نیاز به هرگونه نرم‌افزار یا سخت افزار خارجی است که سبب می‌شود این بستر به آسانی در دسترس بوده و استفاده از آن به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. به منظور حفظ حریم خصوصی شما در ارتباطات، تمام جلسات شما با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری SSL و AES رمزگذاری می‌شوند. همچنین در سامانه شایا، امکان ضبط و پخش مجدد جلسات به آسانی و فقط با یک کلیک امکان‌پذیر خواهد بود. این ویژگی به مستندسازی جلسات سازمانی و همچنین در حوزه آموزش مجازی بسیار پرکاربرد است.

سوالات متداول
شایا فضایی را فراهم می‌کند تا در هر زمان و مکان بین افراد و محیط کارشان ارتباطی تصویری برقرار گردد. این خدمت کاربردهای متنوعی در تجارت، پزشکی، آموزش، امور بانکی و ... دارد.
محدودیتی برای تعریف کاربران وجود ندارد، هرچند تعداد کاربری که می‌تواند به صورت همزمان به اتاق جلسه وارد شود با توجه به بسته خریداری شده محدود می‌شود. در نظر داشته باشید در حال حاضر حداکثر 15 کاربر و مهمان می‌توانند به صورت همزمان در اتاق جلسه حضور داشته باشند.
هر سازمان می‌تواند یک مدیر کل (Admin) داشته باشد و بقیه کاربران می‌توانند Moderator یا User باشند. برای اطلاع از تفاوت‌ها لطفا به مستند راهنمای مدیر مراجعه فرمائید.
در شایا محدودیتی برای تعریف تعداد کاربر در اتاق جلسه وجود ندارد و هر مشتری می‌تواند بر اساس بسته‌ای که خریداری می‌کند نسبت به ایجاد اتاق کنفرانس اقدام نماید.
در حال حاضر بسته‌هایی با قابلیت ورود 15 کاربر همزمان به هر اتاق جلسه در شایا تعریف شده است.
بله این قابلیت با استفاده از تقویم داخلی موجود در نرم افزار امکان پذیر خواهد بود.
برای دعوت کاربران مهمان هیچ محدودیتی برای ورود به جلسه وجود ندارد. در نظر داشته باشید در حال حاضر حداکثر 15 کاربر و مهمان می‌توانند به صورت همزمان در اتاق جلسه حضور داشته باشند.
بله ، قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌های PDF ، Power point و … امکان پذیر است.
بله ، این نرم‌افزار دارای محیط تعبیه شده کاربرپسند جهت برقراری مکالمه آنلاین برای کاربران است.
بله، این قابلیت در شایا تعبیه شده است و قابل اشتراک‌گذاری با سایر کاربران حاضر در اتاق جلسات نیز می‌باشد.
بله امکان پرسش و پاسخ بین مدیر جلسه و شرکت‌کنندگان امکان‌پذیر است.
بله، برای به اشتراک‌گذاری میز کار، باید میزبان آن جلسه مجوز را اعطا کند.
بله، تمامی جلسات قابل ضبط شدن است.
بله، این قابلیت در قسمت Setting هر اتاق جلسه در دسترس کاربران و مدیر جلسه است.
برترین مزایای شایا این است که شایا کاملا Web Based است و نیازی به Pulgin اضافه برای شرکت در کنفرانس وجود ندارد. همچنین سرورهای شایا در مراکز داده بسیار مدرن و سریع ایرانسل نگهداری می‌شوند که این امر موجب سرعت و دسترسی بسیار مطلوب شایا می‌گردد.
شایا بر روی سیستم عامل‌های Windows و Mac و Linux قابل استفاده است. برای استفاده از شایا نیاز به یک مرورگر با قابلیت پشتیبانی HTML5 است. مرورگرهای قابل پشتیبانی به ترتیب Google Chrome و Firefox و Mac Safari هستند که قبل از استفاده از شایا از بروز بودن مرورگر اینترنت خود اطمینان حاصل فرمائید.
جهت استفاده از شایا بر روی پلتفرم Android بهتر است که از SHAYA Android App استفاده کنید.
در حال حاضر iOS App شایا آماده نیست که به زودی آماده و منتشر می‌گردد.
با توجه به نوع دوربین مورد استفاده کاربر و همچنین میزان پهنای باندی که کاربر در اختیار دارد، شایا قابلیت پشتیبانی از کیفیت‌های SIF تا 4K را دارا است.
Video Quality Video Resolution Frame Rate (FPS) Video Bandwidth
(Kbps)
Packet Loss
Excellent 1280x720 30 > 1000 kbps < 0.5%
Excellent 640x480 30 > 600 kbps < 0.5%
Excellent 352x288 30 > 300 kbps < 0.5%
Excellent 320x240 30 > 300 kbps < 0.5%
Acceptable 1280x720 30 >600 kbps < 3%
Acceptable 640x480 30 >400 kbps < 3%
Acceptable 352x288 30 >200 kbps < 3%
Acceptable 320x240 30 >200 kbps < 3%
بله، پس از 5 بار تلاش ناموفق حساب کاربری غیر فعال شده و تنها Admin سازمان می‌تواند نسبت به آزادسازی حساب کاربری اقدام نماید.
بله، کاربری که Admin شایا است میتواند در منوی تنظیمات در بخش مدیریت بسته‌‌ها، بسته خریداری شده را به همراه جزئیات آن مشاهده نماید.
بله، در حال حاضر در داشبورد شایا لیست اتاق‌هایی که کاربر مجوز ورود به آن‌ها را دارد نمایش داده می‌شود که نشانگر تاریخ انقضا اتاق نیز می‌باشد.
بله، قابلیت غیر فعال‌سازی پروفایل کاربران توسط مدیر امکان‌پذیر است.
بله، قابلیت حذف و ایجاد پروفایل کاربران توسط مدیر امکان‌پذیر است. البته حساب کاربری نمی‌تواند از بانک اطلاعاتی حذف گردد و پس از حذف کاربر توسط Admin حساب کاربری مذکور به لیست کاربرهای غیر فعال منتقل می‌شود.
شایا بر روی Google Chrome و Mozilla Firefox و Mac Safari تست شده است. ممکن است شایا با مرورگرهای دیگر هم قابل استفاده باشد اما توسط واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل توصیه و پشتیبانی نمی‌گردد.
به طور کلی شایا نیاز به Plugin ندارد و یک مرورگر اینترنت HTML5 میتواند کافی باشد. البته قابلیت Desktop Sharing که تنها در Google Chrome پشتیبانی می‌شود نیازمند یک Extension است.
خیر، در حال حاضر شایا قابلیت وبینار را ارائه نمی‌کند اما به زودی مشتریان قادر به خرید پلتفرم وبینار نیز خواهند بود.
بله، با توجه به امکاناتی مانند Desktop Sharing، تخته سفید، پرسش، پاسخ و گفتگوی عمومی، شایا می‌تواند به راحتی برای اهداف آموزشی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

* نام ونام خانوادگی
شماره تماس یا ایمیل
* نام شرکت
* نام استان
* اندازه سازمان
برنامه کاربردی شایا