.ارسال پیامک در حال حاضر یکی از سادهترین و مقرون به صرفهترین روشهای تبلیغ و اطلاع رسانی به شمار میرود که معمولا به یکی از روشهای زیر صورت میگیرد:
- ارسال انبوه پیامک
- ارسال هدفمند پیامک (ECP)
ارسال انبوه پیامک
این سرویس به علت ظرفیت بسیار بالایی که در پوشش مخاطبان دارد، برای اطلاعرسانی در سطح گسترده مناسب است. برای بهرهبرداری از این سرویس، متقاضی بدون هیچ واسطهای به سیستم ارسال پیام ایرانسل متصل میشود و پیام تبلیغاتی خود را ارسال میکند. این سرویس در حال حاضر از طریق شرکتهای همکار ایرانسل روی سرشماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰۱، ۵۰۰۰۴ و ۵۰۰۰۹ ارائه میشود.
ارسال هدفمند پیامک (ECP)
با استفاده از این سرویس، شرکتها و مؤسسات میتوانند با استفاده از پورتالی که شرکت ایرانسل در اختیار آنها قرار میدهد، بر اساس نیاز خود، پیامک (SMS) و پیام چندرسانهای (MMS) را به تعداد دلخواه و بهصورت هدفمند، برای مخاطبان خود ارسال نمایند. مهمترین تفاوت سامانه ECP با ارسال انبوه پیامک در امکان هدفمندسازی پیامهاست. با استفاده از این سامانه، متقاضیان میتوانند براساس سن، جنسیت، شغل، مدل گوشی، سیستمعامل گوشی، میزان شارژ و بسیاری از ویژگیهای دیگر مخاطبان خود را دستهبندی و انتخاب کنند. همچنین، قابلیت ارسال پیامک با برچسب نام شرکت به معرفی و برندسازی کسب وکارها کمک شایان ذکری خواهد کرد.