خدمات ذخیره‌سازی ابری ایرانسل (ماد)

ذخیره‌سازی ابری نوعی از ذخیره‌سازی داده‌هاست که طی آن داده‌های دیجیتال بر روی یک حافظه مجازی (فضای ابری) ذخیره می‌شوند. این نوع ذخیره‌سازی به کاربران امکان می‌دهد تنها با اتصال به اینترنت در هر زمان و مکانی به داده‌های خود دسترسی داشته باشند. چنین ویژگی می‌تواند برای سازمان‌ها و شرکت‌ها بسیار مفید باشد، چرا که کارکنان می‎توانند تنها با به اشتراک‌گذاشتن یک لینک، حجم زیادی از اطلاعات را جابجا کنند و به اطلاعات ذخیره‌شده در فضای ابری دسترسی داشته باشند.

معرفی

سامانه ذخیره‌سازی ابری ایرانسل:

سامانه ذخیره‌سازی ابری ایرانسل یک سرویس اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی ابری کاملاً بومی است. این سامانه کسب‌وکارها را قادر می‌سازد فایل‌ها و مستندات شرکت خود را با هر فرمتی بر روی فضای ابری ذخیره کرده و از طریق مدیر پروفایل، برای کارکنان سطوح دسترسی متفاوت و مقدار حجم مجاز برای ذخیره‌سازی تعریف کنند. با کمک این سامانه کارکنان تنها با به اشتراک گذاشتن یک لینک، می‌توانند داده‌ها را در اختیار یک یا چند نفر، در درون یا بیرون سازمان، قرار دهند و به فایل‌های مشخصی دسترسی داشته باشند. مهم‌ترین ویژگی سامانه ذخیره‌سازی ابری ایرانسل، امنیت بالای اطلاعات و امکان دسترسی دائمی به آنهاست.

ویژگی‌ها و مزایا

  • امنیت اطلاعات سازمان‌ها به واسطه رمزگذاری اطلاعات، شکستن داده‌ها به چندین قسمت و ذخیره‌سازی آنها در چندین مرکز داده امن و مدرن در سراسر کشور تامین خواهد شد. علاوه بر این، سازمان‌ها می‌توانند از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و از مزایای پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز بهره‌مند شوند.
  • کاهش هزینه تامین، نگهداری، به‌روزرسانی و تعمیر تجهیزات IT مورد نیاز شرکت و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های سرسام‌آور انتقال اطلاعات به روش‌های سنتی مثل استفاده از فلش، هارد اکسترنال، پیک موتوری و… که در نهایت موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های عملیاتی شرکت خواهد شد.
  • بهره‌مندی از پنل کاربری ساده و کارآمد در نسخه‌های تحت وب، اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ که امکان بارگذاری و دسترسی همیشگی به اطلاعات را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین این پنل امکان مدیریت کاربران، نظارت بر جریان اطلاعات و تقسیم حجم ذخیره‌سازی خریداری شده بین کارکنان شرکت را برای سرپرست معرفی شده از سوی شرکت فراهم خواهد کرد.
  • امکان ایجاد پوشه‌های اشتراکی بین کارکنان یا بخش‌های مختلف سازمان برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اطلاعات، که نهایتا موجب سرعت بخشیدن به فرایندهای اداری خواهد شد.
  • قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌ها به صورت لینک دانلود، به شرکت‌ها اجازه ‌می‌دهد به ‌آسانی فایل‌ها و داده‌های مورد نیاز را در قالب یک لینک دانلود در اختیار مشتریان یا همکاران تجاری خود قرار دهند. این ویژگی تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه و زمان صرف شده برای انتقال اطلاعات خواهد داشت.
  • توسعه‌پذیری فضای ذخیره‌سازی ابری یکی از کلیدی‌ترین مزایای این سرویس برای کاربران محسوب می‌شود. این قابلیت به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در هر زمان که نیاز به حجم ذخیره‌سازی بیشتر یا کمتری دارند، بدون نیاز به خرید یا تعویض تجهیزات IT، تنها طرح کاربری خود را تغییر دهند. همچنین حجم اختصاص یافته به افراد یا بخش‌های مختلف به سادگی توسط سرپرست شرکت قابل تغییر است.

طرح‌های کاربردی

طرح رایگان

کسب‌وکارهای متقاضی می‌توانند جهت آشنایی با سرویس ذخیره‌سازی ابری ایرانسل و اطلاع از امکانات پنل کاربری ماد، از طرح آزمایشی رایگان بهره‌مند شده و پس از پایان این طرح، در صورت تمایل حساب کاربری خود را تمدید نمایند.

offer1

طرح کاربری مناسب سازمان خود را انتخاب کنید.

offer2
offer3
offer4

اپلیکیشن ماد

Desktop_app-1
soon

راهنمای کاربری

item1
item2
mobile
usermanual

خدمات اختصاصی

خدمات اختصاصی برای سازمان شما

شما می‌توانید در صورت تمایل، سرویس ذخیره‌سازی ابری را به صورت سفارشی‌سازی شده و با شرایط اختصاصی مورد نظر سازمان خود در اختیار داشته باشید.
جهت دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط سرویس ابری اختصاصی، از طریق ارسال ایمیل به آدرس EB[@]mtnirancell.ir و شرح درخواست خود اقدام نمایید.

 

سوالات متداول

  • پلتفرم ذخیره‌سازی ماد چیست؟

    پلتفرم ماد یک سرویس اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی ابری است که به سازمان‌ها این توانایی را می‌دهد که فایل‌ها یا مستندات سازمان خود را با هر فرمتی بر روی این فضا بارگذاری کنند. بستر امن ایرانسل امکان مانیتورینگ و مشخص کردن دسترسی هر کارمند را فراهم می‌کند.

  • چگونه می‌توان از این سرویس استفاده کرد؟

    نماینده هر سازمان با مراجعه به پلتفرم تحت وب ماد می‌تواند با ثبت ایمیل خود ثبت‌نام را انجام دهد. پس از ثبت ایمیل نماینده سازمان لینک ثبت‌نام را دریافت کرده و با ثبت اطلاعات کامل سازمان و بارگذاری مدارک می‌تواند ثبت‌نام خود را تکمیل کند. پس از بررسی و تایید مدارک توسط ایرانسل لینک خرید پلتفرم برای نماینده ارسال خواهد شد. در صورت عدم تایید مدارک نماینده ایمیلی مبنی بر عدم تایید مدارک دریافت خواهد کرد. نواقص نماینده ایمیل مشترک بعد از انتخاب پلتفرم سازمانی مورد نیاز خود، پیش‌فاکتور دریافت کرده و پس از پرداخت می‌تواند کارمندان سازمان را با ارسال لینک ثبت‌نام به ایمیل آن‌ها ثبت نماید.

  • چه تعداد کارمند و چه میزان فضا می توان انتخاب نمود؟

    پلتفرم ماد طوری طراحی شده که بر اساس نیاز و درخواست مشترک قابلیت ارائه سرویس داشته باشد. همچنین نماینده سازمان می‌تواند دسترسی کاربران سازمان و میزان فضای هر کاربر را به صورت جداگانه مشخص نماید.

  • آیا قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌ها وجود دارد؟

    بله، هر کاربر قابلیت به اشتراک‌گذاری مستقیم و با لینک مستقیم به خارج سازمان را دارا است.

  • امنیت این پلتفرم چگونه تضمین می‌شود؟

    اطلاعات سازمان‌ها بواسطه رمزگذاری اطلاعات و توزیع و ذخیره آنها در چندین مرکز داده امن و مدرن دیتاسنترهای ایرانسل تامین می‌شود.

  • آیا امکان پاک کردن فایل ها و برگرداندن آن وجود دارد؟

    تنها کاربر قابلیت پاک کردن فایل‌ها را دارد. زمانیکه فایل پاک می‌شود ابتدا به سطل زباله رفته و قابلیت برگرداندن فایل وجود دارد اما در صورتیکه از سطل زباله هم پاک شود قابلیت برگرداندن فایل از بین می‌رود.

  • آیا سایت پشتیبان برای مواقع اضطراری وجود دارد؟

    تمامی اطلاعات در دیتاسنترهای دیگر ایرانسل ذخیره می‌شود، تا در صورت بروز مشکل در دیتاسنتر اول، اطلاعات از طریق دیتاستر دوم در دسترس کاربران باشد.

  • آیا امکان اتصال این فضا به نرم‌افزارهای دیگر وجود دارد؟

    این سرویس این امکان را دارد که بوسیله API های مشخص به تمامی نرم‌افزارها یا سرویس‌های مورد نیاز دیگر اتصال یابد و حتی می‌تواند به عنوان یک فضای ذخیره‌سازی پشتیبان استفاده شود.

  • آیا این سرویس برای مشترکین حقوقی هم ارائه می‌شود؟

    در فاز اول این سرویس تنها برای مشترکین حقوقی ارائه شده است .

  • در صورت فراموش کردن رمز ورود به چه صورت می‌توان رمز جدید را بدست آورد؟

    در صورتیکه رمز عبور خود را فراموش کرده باشید هنگام ورود به پلتفرم از طریق نسخه وب می‌توانید گزینه رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام را زده تا مجددا رمز بسازید.

  • بر روی چه APP هایی این پلتفرم ارائه می‌شود؟

    این پلتفرم بر روی IOS- ANDROID-WEB-DESKTOP ارائه می‌گردد.

  • آیا قیمت این پلتفرم مناسب است؟

    این سرویس دارای کمترین قیمت در دنیا است و با نمونه‌های بین‌المللی قابل مقایسه است.

  • آیا این محصول تولید شده توسط شرکت‌های خارجی است؟

    خیر، این محصول کاملا بومی بوده و بدست متخصصان داخلی تولید و عرضه شده است.

  • در صورت بروز مشکل باید چه کاری انجام دهیم؟

    در صورت بروز مشکل باید می‌بایست با بخش پشتیبانی کسب‌وکار سازمانی ایرانسل تماس گرفته تا در اولین فرصت مشکل برطرف شود.

  • در صورت عدم تمدید سرویس ابری اطلاعات سازمان پاک خواهد شد؟

    در صورت عدم تمدید پلتفرم تنها یک ماه به سازمان طرف قرارداد مهلت داده می‌شود تا اطلاعات خود را از روی پلتفرم خارج کند. توجه داشته باشید بعد از سه ماه کلیه اطلاعات حذف خواهد شد.

  • درصد SLA این پلتفرم به چه میزان است؟

    SLA این سرویس همانند تمام سرویس‌های شرکت ایرانسل با درصد خیلی بالا به میزان 99.90% می‌باشد .

  • آیا ترافیک مصرفی برای این پلتفرم رایگان است؟

    خیر، اما ممکن است ایرانسل در آینده جهت رایگان کردن ترافیک مصرفی این پلتفرم بصورت جشنواره اقدام کند. برای انتقال و به‌اشتراک‌گذاری چندباره اطلاعات هزینه‌ ترافیک اینترنت محاسبه نخواهد شد.

  • چه پسوندهایی قابلیت اجرا دارد؟

    تمامی پسوندهای استاندارد قابلیت ذخیره‌سازی و اجرا دارند.

     

    Formats also accepted Preferred format Files types
    doc, docx, odt, xls, ppt, pptx pdf Documents
    documents insert into a pdf Images
    mp3 Audio
    mp4 Multi-media
  • آیا می‌توان فضای ذخیره‌سازی کمتر از حجم اولیه خرید؟

    خیر، به دلیل اینکه فضای ذخیره‌سازی کمتر حجم پایین‌تری نسبت به اطلاعات بارگذارپی شده داردامکان کاهش فضا وجود ندارد.

  • چگونه اشتراک خود را لغو کنیم؟

    متاسف‌ایم که می‌خواهید حساب کاربری خود را لغو کنید، اگر مشکلی وجود دارد لطفا با تیم فنی تماس گرفته تا مشکل برطرف شود.
    در صورت درخواست برای لغو حساب کاربری باید یک درخواست به تیم فنی ارسال نمایید.