post image

بهبود کارایی حوزه بهداشت و درمان با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل (PoC)

واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل( چگونه مراکز درمانی را در ارائه خدمات بهتر یاری می‌کند؟


حوزه سلامت همواره در راه حفظ جان افراد، از پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد. خدمات پزشکی به اشکال مختلف و در موقعیت‌های مکانی متفاوتی ارائه می‌شود و تکنولوژی‌های پیشرفته در جای‌ جای این مسیر به یاری کادر درمان می‌آید. یکی از این فناوری‌های نوین که نه تنها در  بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بلکه در زمان ارسال کمک‌های امدادی و رساندن بیماران به این مراکز با آمبولانس بسیار سودمند واقع می‌شود، تکنولوژی بی‌سیم PoC (Push to Talk Over Cellular) است.

پزشکان، پرستاران، پرسنل بخش اورژانس، رانندگان آمبولانس، کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بسیاری دیگر که در این حوزه فعالیت دارند، از تکنولوژی  PoC بهره بسیاری می‌برند. با این وجود، مزایای این سرویس به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ بیماران و مراجعین به مراکز درمانی نیز می‌توانند از خدمت‌رسانی باکیفیت و منظمی که به‌واسطه این فناوری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

واکه، سیستم بی سیم ایرانسل نیز یکی از سرویس‌های مجموعه راهکارهای سازمانی ایرانسل است که با استفاده از تکنولوژی Push to Talk Over Cellular بستری امن برای برقراری ارتباطاتی آنی و چندرسانه‌ای فراهم می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با فواید استفاده از این سرویس در بخش‌های مختلف درمانی، نظیر بیمارستان‌ها و بخش امدادرسانی و اورژانس آشنا کنیم. پس ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که واکه  چیست و در این حوزه چه کارکردهایی دارد؟!

واکه سیستم بی سیم ایرانسل

سیستم بی‌سیم ایرانسل بستری ارتباطی است برای برقراری مکالمات میان فرستنده و گیرنده، به‌صورت غیرهم‌زمان و بدون شماره‌گیری است. کاربران می‌توانند در این سامانه تنها با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه به طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی یا چند رسانه‌ای (ویدیو، عکس و پیام) برقرار کنند.

با استفاده از این راهکار تماس‌ها بدون تأخیر و بر بستر سرویس VPN سازمانی ایرانسل برقرار می‌شود. این سرویس از طریق تجهیزات اختصاصی (دستگاه‌های بی‌سیم) برای تماس‌های فردبه‌فرد و فردبه‌گروه قابل استفاده است.

 

موارد کاربرد بی‌سیم‌های واکه در مراکز درمانی

  • بخش اورژانس، فوریت‌های پزشکی و رانندگان آمبولانس
  • امدادگران، پرستاران سیار و کارکنان بهداشتی اعزامی به منازل
  • مدیران بخش مراقبت‌های پزشکی و کادر پذیرش و پاسخ‌گویی
  • پرستاران و تکنسین‌های پزشکی
  • حراست بیمارستان‌ و پرسنل نگهداری
  • کمک‌ پرستارها، تیم‌های پیوند اعضا و پزشکان آن‌کال (on-call doctors) و بسیاری دیگر

فواید استفاده از واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل در بخش بهداشت و درمان

/wp-content/uploads/2020/12/111111-e1655895824356.jpg

۱- برقراری ارتباط در لحظه

برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات آنی در مراکز درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهره‌گیری از این سرویس، به افراد شاغل در مراکز درمانی این امکان را می‌دهد تا بر بستری امن و مطمئن همواره با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات و دستورات لازم را به فرد یا گروه‌های مورد نظر ابلاغ کنند.

هم‌چنین امکان برقراری ارتباط تنها با فشردن یک دکمه در این سیستم، به روند انجام امور سرعت می‌بخشد؛ این موضوع در شرایط اورژانسی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. شفافیت صدا و وضوح مکالمات از دیگر ویژگی‌های بارز این راهکار است که منجر به تسریع روند اطلاع‌رسانی در مراکز درمانی می‌شود.

به‌علاوه، همواره احتمال بروز حوادث غیرمترقبه در موقعیت‌ها و شرایط اورژانسی وجود دارد. تیم‌های امداد اعزامی به موقعیت‌های مختلف ممکن است خود در شرایط بحرانی قرار بگیرند و نیاز به کمک داشته باشند؛ در چنین شرایطی نه تنها جان نیروهای امدادی در خطر است، بلکه آن‌ها که ابتدا با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک کرده بودند نیز هم‌چنان به رسیدگی نیاز دارند. حال اگر تیم‌های امدادی مجهز به بی‌سیم‌های PoC باشند، می‌توانند به سرعت و سهولت موقعیت خود را به مراکز مربوطه اطلاع داده و از آن‌ها درخواست کمک کنند.

 بیشتر بخوانید:

تجربه ارتباطی امن و پرسرعت با واکه؛ سیستم بی‌سیم ایرانسل (PTT)

۲- مکان‌یابی دقیق محل حادثه با GPS

/wp-content/uploads/2020/12/1111111111-e1655895901435.png

استفاده از بی‌سیم‌های PoC به کادر بیمارستان‌ها و مسئولین مربوطه در بخش اورژانس امکان تعیین موقعیت مکانی دقیق آمبولانس‌ها و سایر نیروهای امدادی را در نزدیکی محل حادثه می‌‌دهد. این قابلیت در شرایط بحرانی به این معنی است که کادر درمانی می‌توانند به آسانی نزدیک‌ترین تیم‌ها را به محل حادثه اعزام کنند و در کم‌ترین زمان ممکن به درخواست‌های ارسال شده و موقعیت‌های پیش آمده رسیدگی کنند.

به‌علاوه رانندگان آمبولانس با بهره‌گیری از قابلیت انتقال آنی اطلاعات توسط این بی‌سیم‌ها، می‌توانند به جزئیات دقیقی از موقعیت مکانی خودرو خود دست پیدا کنند و از این طریق کوتاه‌ترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر را پیدا کنند. هم‌چنین به کمک این تکنولوژی می‌توان زمان تقریبی حضور نیروهای امدادی در محل حادثه و انتقال بیماران به مراکز درمانی را نیز، به طور دقیق‌تری مشخص کرد و به این ترتیب امکان صرفه‌جویی  در زمان و دسترسی بهینه به امکانات مورد نیاز فراهم می‌شود.

۳- آنتن‌دهی و پوشش بهینه شبکه

/wp-content/uploads/2020/12/11111111111111111111-e1655895953543.jpg

دنیای امروز بیش از هر چیز شاهد گسترش استفاده از  تکنولوژی و فناوری‌های نوین، سهولت برقراری ارتباط با بهره‌گیری از امکاناتی چون اینترنت پرسرعت است. فناوری‌های نوینی مانند PoC  با قابلیت‌ها و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، به مرور جای خود را میان صنایع و سازمان‌های مختلف باز می‌کند و حوزه سلامت فیز یکی از آن‌ها است.

اینترنت پرسرعت و سیستم واکه دست به دست هم داده‌اند تا داده‌ها و اطلاعات حیاتی ردوبدل شده میان مراکز درمانی و بخش اورژانس به درستی منتقل شود. هم‌چنین، آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی  پراکنده در سطح شهر، با استفاده از این سرویس همواره در دسترس خواهند بود و مراکز درمانی هیچ دغدغه‌ای بابت نقاط کور، آنتن‌دهی ضعیف و عدم دسترسی به رانندگان نخواهند داشت.

درباره نقش واکه در مناطقی با آنتن‌دهی ضعیف بیشتر بخوانید:

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

۴- امکان ارائه گزارش وضعیت در مکان وقوع حادثه

/wp-content/uploads/2020/12/111111111111111111-e1655895990305.jpg

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان اعزام نیروهای امدادی به موقعیت‌های مربوطه، توانایی ارسال گزارشات آنی است که روند تصمیم‌گیری و انتخاب مراکز درمانی را آسان‌تر می‌کند. تنها در این صورت است که می‌توان به سرعت درباره کمک‌های مورد نیاز تصمیم گرفت، بهترین گزینه را از میان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای آن موقعیت برگزید و نتایج را به گروه اعزامی اطلاع داد. سپس این گروه امدادی می‌تواند با بهره‌گیری از این تکنولوژی، اطلاعات لازم را به مرکز درمانی برگزیده شده انتقال بدهد تا آن‌ها نیز خود را آماده رسیدگی و ارائه خدمات به بیماران مربوطه کنند. بنابراین، در موقعیت‎های اورژانسی که سرعت‌عمل در آن‌ها حرف اول را می‌زند، بی‌سیم‌هایی با تکنولوژی PoC می‌توانند به بهینه شدن روند انجام امور کمک کند.

درباره این امکان واکه بیشتر بخوانید:

واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا)

 

۵- بهبود ارتباطات داخلی و پاسخ‌گویی به موقع

همه روزه افراد زیادی با درخواست‌ها و مشکلات مختلف به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.  پاسخ‌گویی سریع و صحیح به این افراد و رسیدگی به نیازهای آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رضایت مراجعه‌کنندگان را نیز در پی خواهد داشت. بنابراین، تجهیز بخش‌های مختلف مراکز درمانی به سیستم واکه این امکان را فراهم می‌کند تا سازوکار خود را بهبود بخشند و به مراجعان خود به بهترین شیوه ممکن رسیدگی کنند.

 

کلام آخر

برقراری ارتباطات شفاف،  آنی و آسان ، در هیچ کجا به اندازه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اهمیت ندارد. تمامی بخش‌های مراکز درمانی نظیر داروخانه، بخش خدمات، مهندسی و امنیت، بخش پذیرش، پرستاران، پزشکان و اورژانس به بستری برای برقراری ارتباط پایدار و مطمئن نیاز دارند؛ چراکه حیات افراد وابسته به کار آن‌هاست و یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیری شود. شرایط بحرانی که هم‌اکنون به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان به وجود آمده است، بهبود روش‌های برقراری ارتباط و افزایش سرعت عمل کادر درمان بیش از پیش اهمیت یافته و فناوری‌های نوینی همچون سرویس‌های بی‌سیم PoC در شهرهای مختلف جهان به یاری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آمده است.

ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل تلاش کرده‌ایم تا با ارائه سیستم بی‌سیم واکه بستری امن، مطمئن و پایدار را برای کسب‌وکارهای گوناگون و خصوصاً مراکز درمانی فراهم کنیم تا تنها با فشردن یک دکمه ارتباطات صوتی یا چندرسانه‌ای را با یک نفر یا گروه‌های مختلف برقرار کنند و دغدغه‌ای نیز بابت کیفیت ارتباطات و امنیت اطلاعات ردوبدل شده نداشته باشند. به منظور آشنایی بیشتر با این سرویس، می‌توانید به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل ارسال نمایید

 

منبع:

https://blog.peakptt.com

https://www.peakptt.com

https://www.criticalcommunicationsreview.com

3.9 21 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 6956

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6085

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5903