post image

۷ دلیل برای استفاده از واکه، نسل جدید بی‌سیم در کسب‌وکارها

چگونه راهکار واکه محدودیت‌های بی‌سیم‌های نسل قدیم را برطرف می‌کند؟


برقراری ارتباطات موثر میان پرسنل، فارغ از نوع صنعت و ماهیت کار، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت و رشد هر کسب‌و‌کار است. تحقیقات حاکی از آن است که در سازمان‌های مختلف که ارتباطات داخلی در آن‌ها ضعیف است، بیش از ۴۰٪ از زمان مفید کاری به هدر می‌رود. این موضوع در کسب‌وکارهای مختلف، مثل شرکت‌های خدماتی، کارخانه‌ها،‌ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، صنعت هتلداری و خانه‌داری و حتی رستوران‌ها صدق می‌کند. به همین دلیل، استفاده از تجهیزات ارتباطی هوشمند و کارآمد، نقشی اساسی در  ایجاد ارتباطات موثر میان پرسنل و مدیران  ایفا می‌کند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از ابزارهای پرکاربرد ارتباطی که در طیف وسیعی از کسب‌وکارها قابل استفاده است، آشنا کنیم.

در مقالات قبلی به معرفی تکنولوژی PoC  (Push to Talk Over Cellular) پرداختیم. اگرچه از زمان معرفی این فناوری، نزدیک به ۱۶ سال می‌گذرد، ‌اما در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی در حوزه 4G،3G  و 5G و هم‌زمان با تحولات ساخت گوشی‌های هوشمند،‌ تکنولوژیPoC تبدیل به یکی از آسان‌ترین و کارآمدترین راه‌های ارتباطی میان پرسنل سازمان‌های مختلف شده‌­است. سرویس PoC برخلاف بی‌سیم‌هایی با تکنولوژی باند فرکانس اختصاصی، محدوده جغرافیایی گسترده‌ای را پوشش می‌دهد؛ همچنین به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه بوده و از امنیت بالایی برخوردار است.

 

واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل

واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، یکی از راهکارهای سازمانی ایرانسل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به شماره‌گیری و تنها با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه، به طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی یا چند رسانه‌ای (ویدیو، عکس و پیام متنی) برقرار کنند. با استفاده از این راهکار، تماس‌ها با سرعت بالا و بر بستر شبکه امن ایرانسل برقرار می‌شوند.

اما چه عواملی باعث می‌شوند تا کسب‌وکارهای مختلف، واکه را به دستگاه‌های بی‌سیم رادیویی (نسل قدیم بی‌سیم‌ها) ترجیح داده و آن را به عنوان یک راهکار ارتباطی درون‌سازمانی انتخاب کنند؟ در ادامه مطلب، با دلایل استفاده از واکه در کسب‌وکارهای مختلف آشنا می‌شوید.

۷ مزیت اصلی واکه نسبت به نسل قدیم بی­‌سیم­‌ها در کسب­‌وکارها

۱- نگهداری پیام‌های مهم

اگرچه استفاده از نسل قدیم بی‌سیم‌ها در سال‌های گذشته نسبتا رایج و مشکل‌گشا بوده است، اما همه آن‌ها از یک ایراد اساسی برخوردارند؛ در صورت خاموش بودن بی‌سیم یا همراه نداشتن آن، امکان از دست دادن و منتقل نشدن بسیاری از پیام‌های ارسالی وجود دارد. اما واکه این مشکل را حل کرده‌­ است. در این راهکار، تمام مکالمات و تماس‌ها ثبت و ضبط می‌شود؛ بنابراین نیازی به درخواست تکرار پیام‌ها از دیگر افراد وجود ندارد.

 

۲- عدم محدودیت‌های‌ جغرافیایی

/wp-content/uploads/2020/11/777.png

محدودیت برد بی‌سیم‌های نسل قدیم می‌تواند برای کسب‌وکارها دردسرساز باشد و استفاده از آن‌ها را تا حد زیادی محدود کند. از طرفی، ماهیت بسیاری از کسب‌وکارها ایجاب می‌کند که پرسنل خود را به ماموریت بفرستند یا تیم‌های عملیاتی‌شان را در شهرهای مختلف مستقر کنند؛ بنابراین بی‌سیم‌های رادیویی نسل قدیم به‌علت محدودیت برد، نمی‌توانند پاسخ‌گوی نیاز این کسب‌وکارها باشند.

اما از آن‌جا که واکه، بر بستر شبکه امن ایرانسل فعال است، این دغدغه‌ را رفع می‌کند. به عبارت دیگر، با تکیه بر این شبکه، دیگر نیازی به راه‌اندازی زیرساخت جدید و اختصاصی وجود ندارد.

۳- امکان ردیابی پیام‌ها

یکی دیگر از موارد چالش‌برانگیز دستگاه‌های بی‌سیم نسل قدیم، عدم امکان ردیابی پیام‌ها و اطلاع از زمان دقیق دریافت آن‌ها است. به همین دلیل، امکان ذخیره پیام‌ها وجود ندارد و ممکن است بخش مهمی از پیام‌ها از بین برود؛ قابلیت‌های مفید تکنولوژی PoC این مشکل را برطرف کرده­ است؛ به‌طوری‌که می‌توان از طریق این بی‌سیم‌ها به مشاهده و ردیابی دقیق پیام‌ها و ذخیره کردن  فایل‌ها یا اسناد مهم پرداخت.

۴- آگاهی از موقعیت جغرافیایی دقیق پرسنل

/wp-content/uploads/2020/11/77777.jpg

نظارت بر موقعیت مکانی اعضای تیم، در مواردی که تعدادی از پرسنل شرکت همواره در حال جا‌به‌جایی بین نقاط مختلف جغرافیایی هستند یا برای خدمت‌رسانی به مشتریان، از محیط کار خارج می‌شوند، ضروری به نظر می‌آید. واکه، امکان بهره‌گیری از GPS و رصد گروه‌های کاری را بر روی نقشه، به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند.

۵- هزینه‌های اجرایی کمتر

همان‌طور که می‌دانید، نسل قدیم بی‌سیم‌ها از فرکانس‌های رادیویی استفاده می‌کردند. دریافت مجوز برای استفاده از این فرکانس‌ها، اغلب مشکل بوده و نیاز به صرف هزینه بالایی دارد، اما از آنجایی که واکه از بستر شبکه امن استفاده می‌کند، نیازی به زیرساخت‌های جدید و اخذ مجوزهای مکرر نخواهد داشت.

 

۶- برخورداری از امکان ارسال پیام‌های چندرسانه‌ای

/wp-content/uploads/2020/11/7777777.jpg

در نسل قدیم بی‌سیم‌ها، تنها امکان ارسال پیام‌های صوتی وجود­ داشت، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تحول دیجیتال در کسب‌و‌کارها، دسترسی به پیام‌های چندرسانه‌ای از عوامل ضروری در پیشرفت فرآیندهای کاری به حساب می‌آید. واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، امکان ارسال لحظه‌ای تصاویر زنده ویدیویی، پیام و عکس را به‌صورت خصوصی یا در گروه‌های کاری، به صورت امن فراهم می‌کند.

۷- امکان برقراری تماس‌های گروهی

بسیاری از مدیران و کارمندان در طول هفته، زمان بسیاری را به بررسی و پاسخ دادن به ایمیل‌ها یا تماس‌های تلفنی اختصاص می‌دهند. امکان ایجاد گروه‌های کاری با استفاده از واکه و ارسال پیام‌های متنی، صوتی یا چندرسانه‌ای، باعث می‌شود در کوتاه‌ترین زمان، همه افراد گروه از موضوعات مختلف باخبر شوند و دیگر نیازی به تماس‌های تلفنی پی‌در‌پی یا ارسال ایمیل نباشد. از این رو، این راهکار می‌تواند مدیران و دیگر پرسنل شرکت را در مدیریت زمان یاری کند.

 

جمع‌بندی

استفاده از PoC یا بی‌سیم‌های نسل جدید، در مقایسه با بی‌سیم‌های مبتنی بر باند فرکانس اختصاصی، مزایای قابل توجهی را به همراه دارد. در این مقاله تلاش کردیم که به‌صورت مختصر از ۷ دلیل مهم برای استفاده از واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل و مزایایی را که برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند، صحبت کنیم.

اگر شما هم در صنعت و کسب‌و‌کار خود به دنبال جایگزین مناسبی برای بی‌سیم‌های نسل قدیم هستید، جهت آشنایی بیشتر با واکه و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره، می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir  با ما در ارتباط باشید.

منبع:

https://www.voxer.com/

3.9 18 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 6956

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6085

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5903