اجرای راهکار مدیریت هوشمند ناوگان برای شرکت ماموت دیزل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی ماموت دیزل


درباره پروژه

صنعت : خودروسازی

سرویس‌های مورد نظر : تعمیر و نگهداری هوشمند، سامانه ردیابی، خواندن خطاهای OBD و داده‌های CAN، ECall، سنسور دما، مدیریت مصرف سوخت، شناسایی راننده و کنترل رفتار ترافیکی راننده

زمان شروع پروژه : ۱۳۹۸

خودرو تجهیز شده تاکنون : ۱۰۰۰ خودرو

خودرو تجهیز شده تا سال ۱۴۰۱: ۵۰۰۰ خودرو

معرفی ماموت دیزل

/wp-content/uploads/2020/05/2-e1590492531889.png

گروه صنعتی ماموت از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در زمینه تولیدانواع تریلر و ساندویچ پانل آغاز نمود. این شرکت پس از گذشت دو دهه فعالیت مستمر به عنوان تخصصی‌ترین تولید كننده انواع تریلر، كاربری‌های تجاری و ساندویچ پانل خانه‌های پیش ساخته و كانكس در خاورمیانه شناخته می‌شود.  این شرکت در حال حاضر دارای ۲۰ نمایندگی فعال در سراسر کشور است. ماموت دیزل با گسترش بازار هدف خود، در سه حوزه مشغول زیر مشغول به کار است:

  • تولید و خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا
  • فروش و خدمات پس از فروش محصولات دیزل ژنراتور اسکانیا
  • خدمات پس از فروش تریلر و کاربری‌های تولیدی مجتمع صنعتی ماموت

درباره پروژه ماموت

/wp-content/uploads/2020/05/3-7.jpg

با توجه به این که این شرکت تنها تولید کننده خودروهای اسکانیا در ایران است، برای جلب رضایت مشتریان و همچنین بالا بردن سطح کیفیت خدمات پس از فروش محصولات خود، نیاز به تغییر و بروزرسانی را در ناوگان خود احساس کرد. از جمله نیازهای این سازمان می‌توان به تشخیص خطای OBD، نمایش علت و نحوه رفع خطاها، پاک کردن خطاها از راه دور، دسترسی به داده‌های CAN، محاسبه کارکرد خودرو‌ها، دریافت خط مسیر، نظارت بر تردد در محدوده‌های جغرافیایی مشخص شده، کنترل تخلفات سوخت، کنترل دما و رطوبت، مدت زمان توقف درجا، نظارت بر مصرف سوخت، شناسایی رانندگان، نظارت بر رفتار ترافیکی راننده و همچنین تعمیر و نگهداری هوشمند را نام برد.

راهکار مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

واحد کسب و کار سازمانی ایرانسل با آگاهی از نیازهای شرکت ماموت دیزل، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل را به این شرکت معرفی کرد. با استفاده از این سامانه، مدیران ناوگان  ماموت می‌توانند با تعیین زمان مورد نظر، اطلاعات مربوط به هر خودرو را دریافت کنند.

چه چالش‌هایی در اجرای این پروژه وجود داشت؟

 یکی از بزرگترین چالش‌های این پروژه که موجب کسب دستاوردی ارزشمند در این حوزه شد، عدم دسترسی به مستندات پروتکل ارتباط OBD اسکانیا برای شناسایی منبع خطا و همچنین تشخیص کدها و توضیحات مربوط به هر خطا بوده است. واحد راهکارهای سازمانی ایرانسل با بهره‌گیری از نیروی کار متخصص خود، توانست این مشکل را حل کرده و اولین شرکت ارائه دهنده این سرویس در ایران باشد. OBD مخفف عبارت On Board Diagnostic System و اولین استاندارد آلایندگی آژانس محافظت از محیط زیست (EPA) است که به تجهیزات الکترونیکی مبتنی بر کامپیوتر به منظور عیب‌یابی و کنترل آلایندگی و احتراق از طریق نظارت بر عملکرد اجزای اصلی موتور گفته می‌شود.

 

تشخیص خطای دیاگ خودروهای اسکانیا، علل ایجاد و راه‌های رفع خطا

راهکار مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل علاوه بر تشخیص از راه دور خطاهای دیاگ خودروهای اسکانیا، محصولی را ارائه کرده است که نه تنها نوع خطا را با توجه به کد خطا تشخیص می‌دهد، بلکه علت به وجود آمدن خطا، منبع به وجود آورنده این خطا، واکنش سیستم به این خطا و حتی راهکار خطاهای به وجود آمده را نیز در اختیار صاحبان ناوگان خودرویی و مدیران سازمان‌ها قرار می‌دهد.

به طور کلی این سامانه یک تعمیرکار خودکار از راه دور است که بدون نیاز به حضور نیروی انسانی، خطای دیاگ را تشخیص داده، علل ایجاد آن را بیان کرده و در نهایت به شما راهکار ارائه می‌دهد.

 

اگر شماهم می‌خواهید سامانه ناوگان خود را همراه با راهکارهای روز دنیا متحول کنید، به ما ایمیل (EB@mtnirancell.ir) بزنید.